• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta

Var in på extra vägning idag med lillfis då hon krånglat så mkt med maten. På något konstigt vänster så spar hon på det lille hon får i sej och växer bra! 61cm och väger 5740 å är 11 veckor. BVC tanten sa att hon är en knepig & envis tjej! Haha.. Kan inte annat än att hålla med Aja nu när man vet att hon växer som hon ska kan man andas ut lite...

• Tjej78
    Tjolanta skrev 2013-02-07 10:49:08 följande:
    Var in på extra vägning idag med lillfis då hon krånglat så mkt med maten. På något konstigt vänster så spar hon på det lille hon får i sej och växer bra! 61cm och väger 5740 å är 11 veckor. BVC tanten sa att hon är en knepig & envis tjej! Haha.. Kan inte annat än att hålla med Aja nu när man vet att hon växer som hon ska kan man andas ut lite...

Min dotter hade samma som din förra veckan och då var hon 18 veckor!
  • Tjolanta
    Tjej78 skrev 2013-02-07 11:01:31 följande:
    Min dotter hade samma som din förra veckan och då var hon 18 veckor!

Oj! Ja huvudsaken de följer sina kurvor Känns som att det spelar ingen roll vilken mat vi testar åt henne, har hon bestämt sej för att inte äta så har hon..
  • Tjej78
    Tjolanta skrev 2013-02-07 11:46:35 följande:
    Oj! Ja huvudsaken de följer sina kurvor Känns som att det spelar ingen roll vilken mat vi testar åt henne, har hon bestämt sej för att inte äta så har hon..

Min tjej hade en lite dipp över jul och nyår, det var då min mjölk sina och efter att vi börja med ersättningen har hon kommit upp igen på den kurvan hon starta på.
  • Tjolanta
    Tjej78 skrev 2013-02-07 12:25:36 följande:
    Min tjej hade en lite dipp över jul och nyår, det var då min mjölk sina och efter att vi börja med ersättningen har hon kommit upp igen på den kurvan hon starta på.

Vår tös gick ner ganska mkt i början då hon föddes. Sen gick hon upp för att sedan gå ner ytterligare.. Men nu har det bara gått uppåt, pepparpeppar..
  • Baby Doll

Ahh blir tokig! Jag delammar ju min lilla 6 veckors bebis just nu. (Har inte ammat nån av mina 4 andra, för det har inte kommit tillräckligt med mjölk) Jag ammar bara lite ibalnd då jag tror att det inte kommer så mkt. Men nu efter varje gång jag ammar så får hon jätte ont i magen, fast jag skärt ner på mjölkprodukter. Funderar på att sluta helt, det är helt vansinmningt att de få dropparna hon får från mig får hon ont i magen av...

Hur gamla är era bebisar?  

5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • purple box
    Baby Doll skrev 2013-02-07 13:48:25 följande:
    Ahh blir tokig! Jag delammar ju min lilla 6 veckors bebis just nu. (Har inte ammat nån av mina 4 andra, för det har inte kommit tillräckligt med mjölk) Jag ammar bara lite ibalnd då jag tror att det inte kommer så mkt. Men nu efter varje gång jag ammar så får hon jätte ont i magen, fast jag skärt ner på mjölkprodukter. Funderar på att sluta helt, det är helt vansinmningt att de få dropparna hon får från mig får hon ont i magen av...

Hur gamla är era bebisar?  
    Inte kul ju. Kan kanske vara något annat hon reagerar på? För mig blev de sura för att det gick så långsamt.
  • Tjolanta
    Baby Doll skrev 2013-02-07 13:48:25 följande:
    Ahh blir tokig! Jag delammar ju min lilla 6 veckors bebis just nu. (Har inte ammat nån av mina 4 andra, för det har inte kommit tillräckligt med mjölk) Jag ammar bara lite ibalnd då jag tror att det inte kommer så mkt. Men nu efter varje gång jag ammar så får hon jätte ont i magen, fast jag skärt ner på mjölkprodukter. Funderar på att sluta helt, det är helt vansinmningt att de få dropparna hon får från mig får hon ont i magen av... Hur gamla är era bebisar?  
    5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-

Testa att även stå över ägg, lök, kål, bönor osv sånt som är gasbildande Sempers magdroppar var verkningslösa för vår del :-/
  • Emiii
    Tjolanta skrev 2013-02-07 10:49:08 följande:
    Vad skönt att hon växer som hon ska ändå :)

Vår plutt har börjat somna ifrån maten och ätit lite sämre ett par dagar. Men pratade med en läkare på endokrin igår så vi har ökat hans dos på kortisonet så hoppas han blir lite piggare och äter bättre...
  • Tjolanta
    Emiii skrev 2013-02-07 15:51:55 följande:
    Vad skönt att hon växer som hon ska ändå :) Vår plutt har börjat somna ifrån maten och ätit lite sämre ett par dagar. Men pratade med en läkare på endokrin igår så vi har ökat hans dos på kortisonet så hoppas han blir lite piggare och äter bättre...

Ja det är jätteskönt! Å nu sover hon så gott, så gott Det är inge roligt alls när de inte äter som de ska Hon somnade också ifrån mycket i början, precis som sin storebror gjorde! Varför får din lilla kortison? Hoppas han blir piggare snart!
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...