• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • purple box

Jodå Hipp har en ersättning, den har combiotika som tydligen är snällare för magar och bättre för dem med anlag allergier enligt bvc.
    Nan pro är den "vanliga" nu med probiotika som ska vara bra för barnmagar om de tål de bakterierna.

• Tjolanta

Fy BUBBLAN för det här med ersättningar!! Kunde det inte bara finnas EN som passar ALLA?

• Tjolanta

Ni som bytt ersättning, efter hur lång tid har ni märkt skillnad? Ska börja med NAN HA nu nästa mål.

• Madeleiiiine
    Tjolanta skrev 2013-02-06 16:25:42 följande:
    Ni som bytt ersättning, efter hur lång tid har ni märkt skillnad? Ska börja med NAN HA nu nästa mål.
    efter ett dygn märkte jag stor skillnad!!
  • Frutess

Har nu köpt MAM flaska och semper dr! Ska prova vid nästa mål:) fast dropparna kanske tar ett tag innan de verkar???

Fick en dr Brown flaska av en vän någon som har någon erfarenhet av denna? Den verkar rätt strulig med rör i och grejer!:S

• purple box
    Frutess skrev 2013-02-06 17:14:07 följande:
    Har nu köpt MAM flaska och semper dr! Ska prova vid nästa mål:) fast dropparna kanske tar ett tag innan de verkar???

Fick en dr Brown flaska av en vän någon som har någon erfarenhet av denna? Den verkar rätt strulig med rör i och grejer!:S
    Lilltjejen kan bara äta med den. Allt annat ger för mycket luft i magen. Lite jobbigt med alla delar, men väl värt det. Mams nappar passar i den modellen jag har. :D
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-02-06 16:25:42 följande:
    Direkt efter 1-2 målet!
  • Tjolanta

Det finns hopp alltså! Första målet givet. Trött som jag vet inte vad var hon.. Svårt att komma till ro på dagen..

• purple box

Nu andra målet av enbart Hipp (eftersom Nan inte finns att få tag i tänker jag inte jaga heller) tog hon det och drack lugnt! :D Hon till och med somna. *lycka*

• annakarin75
    purple box skrev 2013-02-06 19:27:35 följande:
    Nu andra målet av enbart Hipp (eftersom Nan inte finns att få tag i tänker jag inte jaga heller) tog hon det och drack lugnt! :D Hon till och med somna. *lycka*
    Härligt!!!
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...