• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta
    purple box skrev 2013-02-06 09:06:01 följande:
    Finns bara Nan Pro och Nan Ha. Båda med sk goda bekterier i sig. Bara att Ha är utvecklat för superkänsliga magar.

Okej! Tack Ska in på extra vägning i morgon å se om hon får i sig tillräckligt... Knölmaja!
  • Tjolanta

Sempers magdroppar verkar vara helt verkningslösa för vår del i alla fall :-/

• Tjej78

Men om Sempers magdroppar innehåller bra bakterier för magen och NAN Pro1 också innehåller bra magbakterier borde det inte räcka att man använder sig av en av dessa då?

• purple box
    Tjej78 skrev 2013-02-06 11:12:53 följande:
    Men om Sempers magdroppar innehåller bra bakterier för magen och NAN Pro1 också innehåller bra magbakterier borde det inte räcka att man använder sig av en av dessa då?
    Olika bakterier kanske?
  • jag och min

Hej alla!
    Jag tänkte fråga vilken ersättning ni rekommenderar och vilken nappflaska som är bäst att ha hemma?

Jag använde Nan till min dotter för ett par år sedan, men har sett att de ändrat dem. Hade rock star baby flaskor då men den här gången föredrar jag flaskor jag kan få tag på var som helst  
    Bebisen kommer i mars och jag vill gärna vara förberedd på att ge ersättning denna gång med och ha det hemma, men jag känner mig som en nybörjare i ersättningsdjungeln!

• purple box

Fungerade Nan hade jag nog ändå börjat med Nan pro. Min första åt semper, men lilla klarade inte av den så blev först nan, nu får hon hipp.

Första hade Mam anti-kolik. Andra har dr brown eftersom hon fick för mycket luft i sig. Vet inte om du blev klokare. Jag blev inte det. :P Men jag har börjat med att testa det den första hade.

• jag och min
    purple box skrev 2013-02-06 11:56:01 följande:
    Fungerade Nan hade jag nog ändå börjat med Nan pro. Min första åt semper, men lilla klarade inte av den så blev först nan, nu får hon hipp.

Första hade Mam anti-kolik. Andra har dr brown eftersom hon fick för mycket luft i sig. Vet inte om du blev klokare. Jag blev inte det. :P Men jag har börjat med att testa det den första hade.
    Tack för svaret. Nan pro är alltså den vanliga ersättningen...? Jag visste inte ens att hipp har ersättning. 
    Jag ska kanske köpa mam anti-kolik till att börja med då, låter som något som finns i vanliga mataffärer eller kanske apotek? 
  • Tjolanta
    jag och min skrev 2013-02-06 12:18:40 följande:
    Tack för svaret. Nan pro är alltså den vanliga ersättningen...? Jag visste inte ens att hipp har ersättning.  Jag ska kanske köpa mam anti-kolik till att börja med då, låter som något som finns i vanliga mataffärer eller kanske apotek? 

köpte vår anti kolik på willys
  • annakarin75

Ja, MAMs flaskor finns på vanliga matvarubutiker, ca 60 kr, så de är billiga och bra att börja med. 
    Jag körde Medelas Calmaflaska, bara för att tanken var att jag skulle amma och tekniken att suga på Calmaflaskan ska likna att suga på bröstet. 

Men nu ammar jag inte längre, så nu kör jag MAM.

Ersättning kör jag på NAN Pro, och det är heller inga problem för sonen. Han bajsade sjukt mycket på BabySemp, så vi bytte till NAN och sedan dess är allt frid och fröjd.  

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...