• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta
    purple box skrev 2013-02-06 19:27:35 följande:
    Nu andra målet av enbart Hipp (eftersom Nan inte finns att få tag i tänker jag inte jaga heller) tog hon det och drack lugnt! :D Hon till och med somna. *lycka*

Härligt! hoppas det smittar av sej på min tös...
  • purple box
    Tjolanta skrev 2013-02-06 20:17:16 följande:

Härligt! hoppas det smittar av sej på min tös...
    Får hoppas! Skrattande Hjälpte att ha en flaska med lite vanillinsocker (½ tsk). Den där efter, utan vaniljsocker, tyckte hon riktigt mycket om.
  • annakarin75
    purple box skrev 2013-02-06 20:38:48 följande:
    Får hoppas! Skrattande Hjälpte att ha en flaska med lite vanillinsocker (½ tsk). Den där efter, utan vaniljsocker, tyckte hon riktigt mycket om.
    Hade du vaniljsocker i ersättningen?
  • annakarin75
    Frutess skrev 2013-02-06 20:59:38 följande:
    Hur lång tid tar de innan man märker skillnad med semper dropparna?

Tror det står 5 dagar på flaskan i alla fall
  • purple box
    annakarin75 skrev 2013-02-06 20:40:00 följande:
    Hade du vaniljsocker i ersättningen?
    Tips jag fick av andra flaskmatare: Om inget annat knep lyckas kan man ta lite vaniljsocker i för att få dem att ta flaskan. Och sedan minska tills man inte har det längre. Jag hade ½ tsk (viket blir 2½ ml) och provade en helt utan efter, den tog hon. Tydligen hatade hon vaniljsocker eftersom hon lugnt tog den efter.

Sedan finns knep jag aldrig skulle testa, t ex oboy, socker eller saft i ersättningen.
  • Frutess

Nej står bara 5droppar men inget om 5 dagar.

Men skillnaden mellan vaniljsocker och socker är de så mycket? Men om de funkar för henne är de ju jätte bra:)

• purple box
    Frutess skrev 2013-02-06 21:56:36 följande:
    Nej står bara 5droppar men inget om 5 dagar.

Men skillnaden mellan vaniljsocker och socker är de så mycket? Men om de funkar för henne är de ju jätte bra:)
    Är ingen expert, men det var i alla fall vad jag fick som tips. Behövdes i varje fall bara en gång. :D
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...