• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • purple box
    Tjolanta skrev 2013-02-10 21:04:27 följande:

Knepigt! Tror det är samma lika i dem, i stort sett.. Gick det över sen eller fortsatte det?
    Det gick över ett tag efter vi bytte till NAN 1 (dvs den som inte finns mer).
    Men ge det ett tag. Så länge hon kan bajsa och mår bra i magen så blir det oftast bäst att hålla kvar i den.
  • Tjolanta

Ja vi får prova ett tag till men tycker ä då det är är lite äta,släppa,skrika,äta,skrika osv.. Bara att inse att hon är sån! Inte varje gång hon äter utan oftast på em/kväll så nu lutar tankarna åt att det är sömnbrist! Svårt att komma till ro på dagarna när syskonen kommer hem från skolan ... Hon äter och är mest nöjd på mornarna då hon har sovit... O skulle det vara allergi skulle det väl visa varje gång hon åt av BS? Älskade knepiga bebis

• Christi38

Ny i tråden :)

Nä visst är det så att den vanliga klassiska Nan 1 inte finns mer? Vi trodde det var slut bara och fick köpa Nan PRO nu istället. Men det är ingen större skillnad tror jag? Och Nan HA är mer för de barn som riskerar vara allergiska mot mjölkprotein?

Vår yngsta är nu 2.5 månad och han ammades aldrig över huvudtaget, låg på Neo ett par dagar, föddes i v 36. Äter med god aptit och växer så det knakar. Nu har han dock åkt på storebrors (15 månader) förkylning med hosta så vi har fått låna en inhalator av sjukhuset för stackarn har såna problem att få behålla maten pga allt slem han sväljer :( Jobbigt när de små inte kan prata och visa var de har ont!

• purple box

Det går inte för fort/långsamt för henne då Tjolanta?

Christi, det stämmer, Nan1 finns inte mer. Skillnaden är att Pro har probiotika i sig. Oftast fungerar det bra men min dotter klarade inte av det riktigt så har haft ett mindre helvete i att hitta och få henne att ta en annan ersättning. Och de du skrev om Nan ha stämmer.

• Christi38

Purple box, tack för info. Ska också hålla lite koll för jag tycker det har kommit upp mer nu än innan. Kanske inte finns ett samband men man vet ju aldrig!

• Tjolanta
    purple box skrev 2013-02-10 22:30:55 följande:
    Det går inte för fort/långsamt för henne då Tjolanta? Christi, det stämmer, Nan1 finns inte mer. Skillnaden är att Pro har probiotika i sig. Oftast fungerar det bra men min dotter klarade inte av det riktigt så har haft ett mindre helvete i att hitta och få henne att ta en annan ersättning. Och de du skrev om Nan ha stämmer.

Vi har testat olika flaskor och olika nappar Den som funkar bäst just nu är MAM- anti colic.
  • Tjolanta

Enda nackdelen med NAN HA är att. Burken är FÖR liten! Räcker typ i tre dagar.. Finns det inte i storpack någonstans? Finns inte NAN 1 i storpack i överhuvudtaget?

• annakarin75
    Tjolanta skrev 2013-02-11 07:12:41 följande:
    Enda nackdelen med NAN HA är att. Burken är FÖR liten! Räcker typ i tre dagar.. Finns det inte i storpack någonstans? Finns inte NAN 1 i storpack i överhuvudtaget?

Jo, NAN Pro finns i storpack på ICA Maxi. Sambon hittade nån större där sist i alla fall, men vet inte den storleken
  • Tjolanta

Okej Ja vi får kika runt lite.

• purple box
    Tjolanta skrev 2013-02-11 07:12:41 följande:
    Nan Ha finns nog bara i den lilla burken. Nan 1 finns bara i tetra pack. Nan 1 Pro finns i 400 och 800 g förpackningar. På min willys kostar den stora 92 kr.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...