• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta
    Frutess skrev 2013-02-07 23:36:45 följande:
    Nu kommer jag med en fråga om bajs. Jag har gett min som baby semp sen i måndagskväll och sempers magdroppar Har han fått igår och idag. nu i kväll fick han flaskan och Åt som han brukar och som vanligt kom de en del gaser och de spraka i blöjan. Sen låg han och verkade krysta lite. Bytte blöja och i så ligger de en stor slem klump typ! Gul till färgen lite vanligt bajs med. Och de lukta sur så in i Norden!! Nog för att se luktar förut lite sen vi gick över till ersättning men de här var värre! Första tanken är förkylning

Vi har bytt från Semper till NAN HA och vår tös har också fått annan konsistens & luktar annorlunda. Gissar att det är för att vi bytt sort så det tar ett tag för mage att känna igen det.. Annars vet jag inte..
  • CochEochmorsan

Okej då gör jag i ordning 220 och låter henne äta upp om hon orkar och kastar om det blir kvar för som det har varit idag så har hon ätit upp 200 och inte verkat nöjd. Hon får helt enkelt äta tills det sprutar ur öronen på henne för jag vill ju inte att hon ska gå hungrig.

Det ska bli spännande inatt att se om hennes sömn förändras, inatt är det första natten med enbart ersättning.

• Qliana

Ny här i tråden.

Har en 5 mån kille som slutade ammas när han var 3 mån.

På tal om mängd. Vår kille äter oftast 120 ml. Har vi tur äter han 165 ml. Vi kämpar på att han ska få i sig mer vid varje mål vilket är svårt.

Han ligger dock 2 mm från normalkurvan så han växer väldigt bra.

• MinFinaMinna

Qliana: han växer bra så du behöver nog inte oroa dig över mängden. Han är kanske ingen storätare.

• purple box

Qliana, som ovanstående sa så behöver du nog inte oroa dig. Är han pigg och växer så brukar man inte behöva oroa sig. Även om jag vet hur det känns, vår tjej äter också ganska lite nu.

• Frutess

Min är 3v och han äter mellan 70-90ml. Men då var 2-3h:) han ligger på + i vikt så så länge de går upp i vikt och är nöjda då kan de nog variera en hel del i mängd:)

• Tjolanta

Nu har vi testat NAN HA ett par dagar & tösens bajja har blivit jättelöst och grönaktigt å stinker verkligen...skit!... Med baby semp var det mer keso konsistens och gulaktigt som det "ska vara"och luktade mer surt...?.. Är det inte de ena så är det de andra!

• purple box
    Tjolanta skrev 2013-02-10 20:19:41 följande:
    Nu har vi testat NAN HA ett par dagar & tösens bajja har blivit jättelöst och grönaktigt å stinker verkligen...skit!... Med baby semp var det mer keso konsistens och gulaktigt som det "ska vara"och luktade mer surt...?.. Är det inte de ena så är det de andra!
    Den skillnaden upplevde jag också mellan Semper och Nan på lilltjejen, i alla fall ett bra tag. Visserligen var det Pro jag provade då, men enligt vad jag läst på paketen är det väl samma bakterier?
  • Tjolanta
    purple box skrev 2013-02-10 21:01:01 följande:
    Den skillnaden upplevde jag också mellan Semper och Nan på lilltjejen, i alla fall ett bra tag. Visserligen var det Pro jag provade då, men enligt vad jag läst på paketen är det väl samma bakterier?

Knepigt! Tror det är samma lika i dem, i stort sett.. Gick det över sen eller fortsatte det?
  • annakarin75
    Tjolanta skrev 2013-02-10 20:19:41 följande:
    Här blev det tvärtom, eller vi kör inte NAN HA, men vi bytte mellan Babysemp och NAN 1. Babysemp gav sonen toklöst bajs som ofta rann ut, medan NAN gav mer kletigt, eller vad man nu ska säga, hehehe. Han bajsade ju även flera gånger om dagen av Babysemp, inte av NAN 1. 
    Bajset från NAN luktar lite mer, men inte mycket nu längre tycker jag. Det är heller inte grönt. 
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...