• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta
    Madeleiiiine skrev 2013-02-17 14:08:38 följande:
    Vi brukar göra så, att vi gör mer om hon vill ha mer. Men ibland så signalerar hon hunger och sen när man gjort klart flaskan så har hon somnat.. Då står man där med en 50/100ml nygjord mjölk, och det känns ju lixom lite surt att kasta när det händer ganska så ofta. Vill kunna göra en redig dos mat och sen låta henne äta tills hon är mätt utan att behöva blanda nytt 2 gånger till (om ni förstår vad jag menar) =)

Hon är inte nöjd med bara napp då om ni har någon? Vissa barn som flaskmatas kan signalera hunger men bara vill ha närhet och ha stort sugbehov? Vår lilla blir nöjd med napp och rap och hon har också signalerat hunger direkt efter maten, fast vi testat att blanda mer mat, så ville hon inte ha ändå... Utan bara varit tuttig
  • Airhostess
    Mysan0411 skrev 2013-02-16 23:04:41 följande:
    Hej!

Magknipen blir värre för min 3 veckors. Ska man testa NAN istället för Babysemp? Hur många droppar Minifom ger ni era bebisar? Står ju 10 på förpackningen men hört många som ger allt mellan 10-60 droppar.

NAN Pro, Sempers magdroppar och öka Minifomet??? 
    Nan HA 1 inte Nan pro om hon har magknip. Och inget annat, inga droppar inget minifom. MAgnkipen försvinner snabbt och bli inte orolig när hon kräks upp lite efter maten. Det är normalt.
  • CarolineL

Vi kör på färdigblandat i kylen som vi sedan värmer när det är dax. Blandar 2-3 mål åt gången så att det inte står längre än rekommenderad tid. Om vi är ute och rör på oss kör jag tetra - fungerar fint hittills. Vad är skillnaden på Nan PRO och Nan ha?

• Airhostess
    CarolineL skrev 2013-02-17 21:16:41 följande:
    Vi kör på färdigblandat i kylen som vi sedan värmer när det är dax. Blandar 2-3 mål åt gången så att det inte står längre än rekommenderad tid. Om vi är ute och rör på oss kör jag tetra - fungerar fint hittills. Vad är skillnaden på Nan PRO och Nan ha?
    Nan Ha är för mjölkproteinallergiker.
  • Tjolanta

Vi märkte stor skillnad på vår toka när vi böt från baby semp till NAN HA. Hon är mycket gladare & nöjdare

• CarolineL

Ok, tack Är det många av er som bytt från BabySemp till Nan? Har det givit något resultat?

• Christi38

Här är en som bytt. Fast till storebror som idag är 15 månader. Så lillebror på 3 månader fick Nan från start. Fast det är bara sista veckorna han ätit PRO då den vanliga utgått.

• Frutess

Vi har också bytt! Lilla Albin blev jätte gasig och med de grinig och ont i magen av baby semp. Har en helt annan bäbis hemma efter bytet till NAN PRO 1! Han har ätit de i lite mer än en vecka!:)

• CarolineL

Ok, intressant att det är sådan skillnad. Vår kille skriker inte av magont men är mer missnöjd och "spänd" fick rådet att ge Minifom från BVC. Ska börja testa det idag. Frågade tidigare men missade kanske svaren; ger ni mat på barnets signal eller håller ni någon form av tidsschema? Hur ser det ut isf?

• Airhostess
    CarolineL skrev 2013-02-18 17:11:48 följande:
    Ok, intressant att det är sådan skillnad. Vår kille skriker inte av magont men är mer missnöjd och "spänd" fick rådet att ge Minifom från BVC. Ska börja testa det idag. Frågade tidigare men missade kanske svaren; ger ni mat på barnets signal eller håller ni någon form av tidsschema? Hur ser det ut isf?
    Dropparna verkar inte fungera för någon, så testa byt ersättning istället. Jag säger det igen Nan Ha is da shit även om man bara är lite känslig för vanlig ersättning.

Gav min son på hans signal som var ganska tydlig Skrattande och det var ca 3 -4 timmar emellan.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...