CarolineL skrev 2013-02-16 19:45:22 följande:
Hej på er! Jag har blivit tvungen att ge mitt andra barn ersättning eftersom amningen inte fungerat fastän vi nog testat allt . Jag har ingenting emot att ge ersättning men har tyvärr dåliga erfarenheter från vårt första barn som hade ont i magen mest hela tiden och som pga detta inte sov mer än två timmar i sträck förrän han var runt året. Andra sonen är knappt tre veckor gammal och får BabySemp var tredje timma, 80ml. Han får även olja flera gånger per dygn för att hjälpa magen lite. Vad tror ni om det upplägget? Hr mycket och hur ofta har era tre veckors fått?
Hej!
Har också en treveckors liten som äter Babysemp. Min son som nu snart är 10 åt också ersättning och jag har också dålig erfarenhet av magont och hård mage. Men vad gör man när amningen inte funkar och mjölken inte räcker till..... Min tjoppa äter nu ca 90 ml var 3-4:e timma (det får inte gå mer än 4 timmar mellan maten enl BVC tills vi ser att hon ökar i vikt som hon ska). Är ju individuellt från barn till barn och huvudsaken de går upp i vikt som de ska. Min tjej gick ner mycket under första tiden jag ammade men nu sist hade hon gått upp 190 gram på 5 dagar vilket var bra enligt BVC, några gram till så är hon uppe i sin födelsevikt. Ny vägning på tisdag. Jobbigt med oron över vikten!
Har din pojke problem med magknip nu? Tjejen har en hel del magknip och vi ger både Minifom och Sempers magdroppar men det ger bara lite lindring. Hon är dock ej hård i magen än som sonen blev vilket är jätteskönt.