• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Lindsey Egot the only one

Jag trodde också att nan ha va mjölkfri eftersom ni diskuterade mjölkprotein allergi och nan ha.

• Tjolanta

Okej Då släpper vi det! Helt mjölkfria ersättningar finns på apoteket och är svindyra. Helst ska man ha dessa på recept av läkare, då är de billigare.

• Lindsey Egot the only one

Tjolanta
    Jo det visste jag därför blev jag lite konfunderad när någon började diskutera nan ha och mjölkproteinallergi.

• Tjolanta
    LindaEfraim skrev 2013-02-20 08:54:08 följande:
    Tjolanta Jo det visste jag därför blev jag lite konfunderad när någon började diskutera nan ha och mjölkproteinallergi.

Aha!
  • CarolineL

Vi har fortsatt BabySemp men ger Minifom innan och det verkar faktiskt fungera, vilket det inte gjorde för storebror. Vi tackar och tar emot för varje dag som är någorlunda lugn och där lillebror sover några timmar per dygn, vi är intebortskämda med det

• Tjolanta
    CarolineL skrev 2013-02-20 10:48:18 följande:
    Vi har fortsatt BabySemp men ger Minifom innan och det verkar faktiskt fungera, vilket det inte gjorde för storebror. Vi tackar och tar emot för varje dag som är någorlunda lugn och där lillebror sover några timmar per dygn, vi är intebortskämda med det

Vad skönt! Vi har också en nöjdare bebis sen vi började med Nan Ha! Så skönt.
  • Mysan0411

Hej! Hur ofta bajsar era bebisar? Lillan har bajsat en gång om dagen sedan vi gett ersättning men nu har det gått en dag sedan hon fick bajsa, hårdare nu också. Hon spyr mycket också nu. Inatt var hon skrigig och missnöjd och kom inte alls till ro, ont i magen tror jag och kanske inte blir bättre av att hon inte får bajsa? Har ni problem med hård mage? Några tips? fler som har "griniga" bebisar på natten?

• Lollo81

Min lillkille bajsar varannan var tredje dag, och han är rätt hård i magen också.
    Han sover dock väldigt bra allt från 13-15tim/dag, sover tidvis oroligt, vrider och vänder på sig, vet inte om det beror på magen eller annat, för han är inte grinig eller så och när han är vaken så är han pigg och glad så jag försöker inte tänka på att han sover oroligt iaf inte ännu.

Jag ger honom NAN Pro  200ml (180) 1 mål om dagen med 2 teskedar rapsolja, och 1 till 2 ggr om dagen får han Lemolac som hjälper honom att bajsa och vi använder oss utav MAMs antikolikflaskor, sen får han även Sempers magdroppar. Denna kombination verkar fungera bra för oss.

När han sover så sover han på sida, så fort han hamnar på rygg så vaknar han, har även lagt lite stöd runt honom i form av ett ihopvikt täcke, vilket gör att han sover mycket bättre.

• Mysan0411
    Lollo81 skrev 2013-02-21 12:37:27 följande:
    Min lillkille bajsar varannan var tredje dag, och han är rätt hård i magen också.
    Han sover dock väldigt bra allt från 13-15tim/dag, sover tidvis oroligt, vrider och vänder på sig, vet inte om det beror på magen eller annat, för han är inte grinig eller så och när han är vaken så är han pigg och glad så jag försöker inte tänka på att han sover oroligt iaf inte ännu.

Jag ger honom NAN Pro  200ml (180) 1 mål om dagen med 2 teskedar rapsolja, och 1 till 2 ggr om dagen får han Lemolac som hjälper honom att bajsa och vi använder oss utav MAMs antikolikflaskor, sen får han även Sempers magdroppar. Denna kombination verkar fungera bra för oss.

När han sover så sover han på sida, så fort han hamnar på rygg så vaknar han, har även lagt lite stöd runt honom i form av ett ihopvikt täcke, vilket gör att han sover mycket bättre.
    Hur gammal  är din pojke?
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...