• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • jashrinah
    MammaHela skrev 2013-02-04 13:11:50 följande:
    Min kusin som bodde i Kina under ca 1 år berättade att folk spottade och kissade på golvet inne i affärer om de behövde. Det var inte alls ovanligt.
    och där ströks kina från måste besöka listan ^^
  • Smecker

När man provsitter ett skrivbord på IKEA så skall man testa alla funktionerna, inklusive hur det känns att torka en kråka på undersidan av det. Det måste ju vara rätt feeling.

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • isolande

Jag har sett en mamma bärandes en sprattlande, skrikande unge under armen, muttrandes: "nä, nu får det vara nog alltså". Nidbilden av hur det kan vara att ha med sig barn till IKEA Flört. Inte så kul kanske, men jag har inte sett så mkt annat, bara typ par som bråkar tystlåtet och väser till varandra eller en gubbe som kom ut från damtoan...

• Jellybeanbaby
    jashrinah skrev 2013-02-04 13:17:34 följande:
    Det borde strykas av flera anledningar. Kina behandlar sin befolkning lika illa som diktatorn i Nordkorea behandlar sin. Men så länge turiststäderna Beijing och Shanghai ser bra ut så... (Pyongyang i NordK:s fall)
    ?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
  • Anonym
    frökenelisabeth skrev 2013-02-03 14:48:32 följande:
    Det finns andra länder där det är helt normalt att låta barnen kissa på golvet i tex en kassakö om de behöver. Rätt ofräscht tycker vi, men på andra ställen är det bara så man gör.

Men bara för att det är ok i andra länder gör det inte mer ok att göra det här.
  • Anonym
    frökenelisabeth skrev 2013-02-04 12:08:12 följande:

Jag har sett det i kön till biljettkassan på Oriental Pearl Tower i just Shanghai. Bland annat.
    är inte det utomhus då?
  • Kina79
    MammaHela skrev 2013-02-04 13:11:50 följande:
    Min kusin som bodde i Kina under ca 1 år berättade att folk spottade och kissade på golvet inne i affärer om de behövde. Det var inte alls ovanligt.

Nä, tyvärr är det inte ovanligt alls.
    jashrinah skrev 2013-02-04 13:17:34 följande:

Haha Annars är du välkommen på besök
    Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Feltryck01
    Themis skrev 2013-02-03 22:14:53 följande:
    Min svåger och svägerska har bland annat

-sprungit runt med lampskärmar på huvet och smugit på varandra och

-snott namnskyltar vid en personalstation, satt sig bakom ett skrivbord mitt vid "gångvägen" och allvarligt sagt till förbipasserande att "psykiatern är inne om ni vill sitta ner och prata eller inte kommer överens om era möbelval, det är en ny service vi har börjat med"

Drömmer
    Hahaha! Fruktansvärt roligt! Kissade nästan på mig 
  • Anonym (Bajsblöja)

Har flera gånger sett den där snålheten med muggarna ute i korvståndet förresten, det är ganska utbrett snålbeteende att inte vilja betala 5 kr för en mugg till när flera kan dricka ur samma mugg...

Men, det värsta jag varit med om på Ikea är:

1. (Inte alls bebisens fel) Liten knatte som helt plötsligt får diarré och det rinner ut ur blöjan ut på golvet.  
    2. En familj i restaurangen där pappan sitter med tre barn och mamman kommer med de övriga två, minstingen behöver tydligen byta blöja varutav mamman ropar (skriker) HAN HAR SKITIT, Han har skitit...sedan sätter de sig och äter upp lunchen i godan ro medan de övriga fyra barnen springer omkring i restaurangen och skriker HAN HAR SKITIT i 30 minuter.

• Anonym
    pontus1992 skrev 2013-02-04 12:12:41 följande:

jag har bott i både Hongkong och Shanghai och aldrig sett detta måste vara riktigt ovanligt ungefär lika vanligt som att folk sett det på IKEA.
    Konstigt att du inte sett det......! Har sett det både inomhus och utomhus.
    Det är ju något av det första man lägger märke till i Kina. Och det ÄR vanligt. Man har t.o.m. byxor för ändamålet - med hål i.
    http://www.chinese-traditions-and-culture.com/chinese-toilet-training.html

Tillbaka till Ikea: 
    På vintern när det är kallt så är Ikea en varm tillflyktort för frusna kineser. Man har ofta dålig värme i sina bostäder. På helgen packar man matsäcken och picknickar i köken på Ikea. Sen vill man sova på maten och då finns det ju sköna sängar. Perfekt.    
Svar på tråden Observationer på IKEA !