• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • pontus1992
    Jossofräs skrev 2013-02-04 09:39:16 följande:
    Jag var på IKEA i Uppsala med syrran för ett par månader sedan. Vi satte oss i resturangen för att käka lite och snacka lite skit en stund.

Snett bakom oss sitter en medelålders man med ryggen mot oss. Stället mellan byxorna och tröjjan glipade en del, då tänker ni säkert rövspringa, men NEJ en rosa stringtrosa i spets sticker upp där! 

Vi hade lite roligt åt det i smyg, tills vi ser att han sitter och bögporrsurfar på sin mobil också. Hade det inte varit för att det sprang omkring en massa barn där hade det varit hysteriskt roligt, nu blev det bara äckligt. Tur att jag inte hade med mina ungar i alla fall. Snuskgubbe!   

undrar vilka som är snuskiga den som porrsurfar eller den som inte kan låta bli att hålla koll på vad andra människor sysslar med i sina mobiler.
  • Jossofräs
    pontus1992 skrev 2013-02-04 09:51:24 följande:

undrar vilka som är snuskiga den som porrsurfar eller den som inte kan låta bli att hålla koll på vad andra människor sysslar med i sina mobiler.
    Det var svårt att undvika att se det om man säger så ^^

Fortfarande sjukt olämpligt att sitta så öppet med det bland alla barnen. 
  • Inima
    Smecker skrev 2013-02-03 22:36:25 följande:
    Apropå inget..

HAHAHAHA *dör en smula* 
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Anonym

Jag, min son å min mor var på IKEA. Lämnar min 4åriga son i lekrummet för att han ska få ut någit roligt utav besöket. Vi går runt där inne ett tag och så hör vi i högtalarna - X mamma kan du komma till lekhuset? X måste kissa men tänker inte om du inte kommer. Så pinsamt!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-04 01:45:40 följande:
    Ingen observation men en händelse..

Nybliven mamma (barnet var ca 6 mån) och vi går på tag det själv-lagret då en unge står och vevar med en pinne av något slag, han är precis på väg att drösa in i min barnvagn med mitt barn sovandes i, något man gärna vill att de ska fortsätta med om de precis somnat.

Då fångar jag upp han i armen, inte alls hårt, säger nåt i stil med att man får akta andra, inte alls otrevlig.

Han springer till sin mamma som haft noll koll men det påstår hon när hon kommer ångandes.

När vi ska gå ut genom kassorna blockerar hon vår väg och vill ha mitt namn osv för att anmäla mig.

Jag får be personalen att ta bort henne. När vi ska gå ut genom dörrarna så kommer hon fram igen, denna gång med en snubbe och hon har då ringt sin bror som ju är advokat och bla bla.. Jag skickar ut barnvagnen med mormor så barnet inte ska skadas på nåt vis för ut kom vi inte. Var precis på väg att tillkalla väktare men då gav de sig, dock fick jag knuffa mig ut för killen blockerade vägen delvis ändå.

Helt sjukt.
    Jag hade bett idioten till advokat att fara åt helvete och sagt att jag ringer polisen och säger att han frihetsberövar mig (ja, det är frihetsberövande om han hindrar dig från att gå)!En advokat hade vetat bättre än att frihetsberöva folk! Hade bett om hans namn och advokatbyrå han jobbar på så hade det varit lätt som en plätt. Men folk utger sig för att vara allt möjligt ibland
  • Petite Chérie

Nu har jag inte sett någon göra något tokigt, men jag tyckte det var hilarious att läsa; Enjoy the pleasures of hard wood, eller något liknande, över en av avdelningarna här på Ikea i England.

Jag är ganska barnslig så för mig så var det skitroligt

Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Jellybeanbaby

Har för mig att en av de första trådarna jag läste på FL handlade om par som tog tillfället i akt att ha sex i de små installationerna på IKEA.

?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
  • SallySpectra

Var på IKEA Bäckebol veckan före jul, då det serverades julbord i restaurangen. Vi tog dock bara en fika, men  bordet bredvid var upptaget av ett medelålders par som hade tagit tillfället i akt att ha en helkväll på IKEA-restaurangen. De hade var sin tjock roman att läsa vid bordet, tog sig lite mat, gick ut på rökpaus, gick tillbaka till julbordet och gick på ny rökpaus osv. Vi såg dem flera gånger när vi gick runt i varuhuset under ett par timmar. Alltså om jag ska gå på julbord och ha en helkväll på restaurang så skulle jag nog inte välja IKEA...

• frökenelisabeth
    Anonym skrev 2013-02-04 00:46:51 följande:
    eh vart var du nånstans. Jag är uppvuxen i shanghai, har bara sett bönder göra det på gator. Aldrig sett nån göra det i en affär. Det är inte tillåtet göra det på gator heller, man kan få möte när man ens spottar utomhus, fast bönderna vet ju inte bättre.

Jag har sett det i kön till biljettkassan på Oriental Pearl Tower i just Shanghai. Bland annat.
Svar på tråden Observationer på IKEA !