• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • Anonym

Händer att man går på Ikea restaurangen i Birsta/Sundsvall. Men har sett flera gånger en man som går och tar överbliven mat och sånt från andras brickor...Så fruktansvärt äckigt och man tappar matlusten helt och hållet....Vet dessutom vem mannen är och han är rik som bara den, men ofantligt snål bara...

• Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2013-02-04 01:45:40 följande:
    Ingen observation men en händelse..

Nybliven mamma (barnet var ca 6 mån) och vi går på tag det själv-lagret då en unge står och vevar med en pinne av något slag, han är precis på väg att drösa in i min barnvagn med mitt barn sovandes i, något man gärna vill att de ska fortsätta med om de precis somnat.

Då fångar jag upp han i armen, inte alls hårt, säger nåt i stil med att man får akta andra, inte alls otrevlig.

Han springer till sin mamma som haft noll koll men det påstår hon när hon kommer ångandes.

När vi ska gå ut genom kassorna blockerar hon vår väg och vill ha mitt namn osv för att anmäla mig.

Jag får be personalen att ta bort henne. När vi ska gå ut genom dörrarna så kommer hon fram igen, denna gång med en snubbe och hon har då ringt sin bror som ju är advokat och bla bla.. Jag skickar ut barnvagnen med mormor så barnet inte ska skadas på nåt vis för ut kom vi inte. Var precis på väg att tillkalla väktare men då gav de sig, dock fick jag knuffa mig ut för killen blockerade vägen delvis ändå.

Helt sjukt.
    Vilka jävla avskräden till människor!! Personliga problem much?
    ?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
  • Hanniken

Favoritar Lätt!
    Planen är en tur till IKEA idag, får se om jag återkommer med några iakttagelser =)  

• Anonym
    Vickan I skrev 2013-02-03 14:32:28 följande:
    Ikea Barkarby- står i lååång kö för att betala. Hör tissel och tassel av andra och vänder mig om för att se vad som står på. I en annan kö står en mamma och pratar i mobiltelefon. Framför sig har hon en kundvagn som det står (på knä) en ca 4 år gammal pojke i. Han lyfter mammans tröja och håller hennes ena bröst som en jättemacka med båda händerna och ammar sig själv?! Andra får Anna sina barn hur länge de vill, men kändes fel där och då.
    Jag hade nog spytt lite i min mun om jag sett det där.... Kräks
  • Errol Flynn
    Anonym skrev 2013-02-04 09:34:19 följande:
    Jag hade nog spytt lite i min mun om jag sett det där.... Kräks
    Jag såg en kvinna amma sin 4-5 åring på IKEA liggandes på en bänk. Jag trodde ögonen skulle ploppa ur.
  • Jossofräs

Jag var på IKEA i Uppsala med syrran för ett par månader sedan. Vi satte oss i resturangen för att käka lite och snacka lite skit en stund.
    Snett bakom oss sitter en medelålders man med ryggen mot oss. Stället mellan byxorna och tröjjan glipade en del, då tänker ni säkert rövspringa, men NEJ en rosa stringtrosa i spets sticker upp där! 
    Vi hade lite roligt åt det i smyg, tills vi ser att han sitter och bögporrsurfar på sin mobil också. Hade det inte varit för att det sprang omkring en massa barn där hade det varit hysteriskt roligt, nu blev det bara äckligt. Tur att jag inte hade med mina ungar i alla fall. Snuskgubbe!   

• JWall

Haha. Favoritar! Angående gubben som gick omkring med en färdig monterad möbel. Det har vi också gjort då det var det sista exemplaret så personalen tog ner hyllan åt oss :). Det kan ha varit så för gubben också tänkte ja! :)

Svar på tråden Observationer på IKEA !