-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
För några år sedan gick jag inne på IKEA Kållered och framför mig går en pappa och hans son på ca 5-6 år. Pojken hade tydligen sprungit iväg emellanåt för pappan höll fast pojkens arm medan han tryckte med sin andra hand mot pojkens hals, som ett straff. Pojken hade jätteont och var gråtfärdig och bad om att få bli släppt men så gick de ganska länge. Jag, höggravid och full av hormoner, gick efter dem och blodet i mig kokade. När pappan sedan ger pojken en örfil så får jag nog och exploderar så jag går fram till pappa och smäller till honom i ansiktet och säger riktigt argt att han inte ska röra sin son på det viset igen. SÅÅÅÅ arg jag var!!!
-
Det trodde jag inte heller. Men efter jag läst denna tråd så många som sagt att de sett barn kissa o skita på ikea så känns det som det förekommer lika ofta som i kina.frökenelisabeth skrev 2013-02-04 16:29:57 följande:Nej självklart inte. Men det kan ju vara en förklaring, nu vet jag inte vilken nationalitet de hade som avsågs från början, men en vanlig Svensson med alla hästarna i hagen gör nog inte sånt. -
Kimmelim skrev 2013-02-04 16:33:52 följande:För några år sedan gick jag inne på IKEA Kållered och framför mig går en pappa och hans son på ca 5-6 år. Pojken hade tydligen sprungit iväg emellanåt för pappan höll fast pojkens arm medan han tryckte med sin andra hand mot pojkens hals, som ett straff. Pojken hade jätteont och var gråtfärdig och bad om att få bli släppt men så gick de ganska länge. Jag, höggravid och full av hormoner, gick efter dem och blodet i mig kokade. När pappan sedan ger pojken en örfil så får jag nog och exploderar så jag går fram till pappa och smäller till honom i ansiktet och säger riktigt argt att han inte ska röra sin son på det viset igen. SÅÅÅÅ arg jag var!!! -
bra gjort !Kimmelim skrev 2013-02-04 16:33:52 följande:För några år sedan gick jag inne på IKEA Kållered och framför mig går en pappa och hans son på ca 5-6 år. Pojken hade tydligen sprungit iväg emellanåt för pappan höll fast pojkens arm medan han tryckte med sin andra hand mot pojkens hals, som ett straff. Pojken hade jätteont och var gråtfärdig och bad om att få bli släppt men så gick de ganska länge. Jag, höggravid och full av hormoner, gick efter dem och blodet i mig kokade. När pappan sedan ger pojken en örfil så får jag nog och exploderar så jag går fram till pappa och smäller till honom i ansiktet och säger riktigt argt att han inte ska röra sin son på det viset igen. SÅÅÅÅ arg jag var!!! -
Av vad jag kunde se så var det en helt vanlig förälder med nordiskt utseende.frökenelisabeth skrev 2013-02-04 16:29:57 följande:Nej självklart inte. Men det kan ju vara en förklaring, nu vet jag inte vilken nationalitet de hade som avsågs från början, men en vanlig Svensson med alla hästarna i hagen gör nog inte sånt.
Jag tror på att föräldern (liksom många andra föräldrar) ansåg sig ha rätt att helt avvika från normal takt och ton enbart för att denne lyckats yngla av sig. Personen i fråga kan också ha varit fullblodsidiot, vad vet jag :) -
Moget.Kimmelim skrev 2013-02-04 16:33:52 följande:För några år sedan gick jag inne på IKEA Kållered och framför mig går en pappa och hans son på ca 5-6 år. Pojken hade tydligen sprungit iväg emellanåt för pappan höll fast pojkens arm medan han tryckte med sin andra hand mot pojkens hals, som ett straff. Pojken hade jätteont och var gråtfärdig och bad om att få bli släppt men så gick de ganska länge. Jag, höggravid och full av hormoner, gick efter dem och blodet i mig kokade. När pappan sedan ger pojken en örfil så får jag nog och exploderar så jag går fram till pappa och smäller till honom i ansiktet och säger riktigt argt att han inte ska röra sin son på det viset igen. SÅÅÅÅ arg jag var!!! -
ja jösses...riboflavin skrev 2013-02-04 16:42:06 följande:Av vad jag kunde se så var det en helt vanlig förälder med nordiskt utseende.
Jag tror på att föräldern (liksom många andra föräldrar) ansåg sig ha rätt att helt avvika från normal takt och ton enbart för att denne lyckats yngla av sig. Personen i fråga kan också ha varit fullblodsidiot, vad vet jag :) -
var väll bra gjort , skulle inte du reagerat om någon slog sitt barn framför dig !? :OAnonym skrev 2013-02-04 16:44:13 följande:Moget. -
Jag antar att det är du som är pappan som hon berättar om.Anonym skrev 2013-02-04 16:44:13 följande:Moget. -
Jag hade skällt ut människan efter noter och gjort en polisanmälan. Att själv börja bruka våld är ju knappast en bra lösning.jashrinah skrev 2013-02-04 16:46:13 följande:var väll bra gjort , skulle inte du reagerat om någon slog sitt barn framför dig !? :O