-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
Du är inte ensam. Senast idag höll personalen på med sin iphones så har kontaktat Ikea kundtjänst och de ska ta upp detta!Anonym (orolig) skrev 2013-02-04 00:52:11 följande:har en tråkig upplevelse att dela med mig av:
På IKEA Älmhult står personalen i lekrummet och sms:ar/ är inne på fb från sina iPhones...
Inte så bra när man passar barn kanske. Jag skulle inte lämna mina barn i lekrummet där i alla fall. -
Jag har jobbat på Ikeas kundtjänst i många år och har fått höra både de ena och det andra:) Tex en man som ringde in och var fly förbannad över hur dom stora reklamskyltarna var placerade på parkeringen för han hade råkat gå in i en sådan och slagit i huvudet och det var tydligen Ikeas fel:) En annan man ringde in för att tala om att han hade glömt kvar sina två barn i leklandet på varuhuset och att han bara skulle hem om och lämna lite saker sen skulle han komma och hämta dom (!!)..man blir ju mörkrädd ibland:)!
-
Jag jobbade i många år på IKEA Bäckebol (Gbg), sängavdelningen, på halvtid och såg aldrig något särskilt udda så som ni beskriver här. Var kanske inte så jätteförtjust i att lunchavlösa de på barnavdelningen på helgerna då det sades att det alltid var kiss på sakerna där, aldrig på mina pass dock.
-
Upplevde själv för ett antal år sen när jag var på ikea med dåvarande sambo o våran 6mån dotter som låg o sov i bilbarnstolen som vi hade täckt över med en filt så hon kunde få sova ostört i kundvagnen en personal som fullkomligt rusar fram drar av filten o utbrister jaha de var ett barn där.. Vet inte om hon hade fått för sig att vi stal eller vad? ingen ursäkt eller nåt.. o sen bara går därifrån... kändes inte alls som en trevlig upplevelse..
-
Nää stackars liten :/ Men det är ju ändå något som kan hända om man har barn. magsjuka kommer ju lite huxflux. Är ju inte som att man låter sina barn skvätta kiss lite hur som helst. :)Pernillus skrev 2013-02-04 18:20:56 följande:Det värsta jag varit med om på IKEA är en självupplevd sak:
Vi hade åkt bil jättelängen och mellanpojken klagade över att han var jättehungrig. Vi hade bestämt att vi skulle äta på IKEA på Birsta, Sundsvall men pojken stod nästan inte ut av hunger! Vi gav honom det vi hade i bilen, frukt men hans klagande blev bara värre och värre. Till slut kom vi fram, vi gick direkt till restaurangen där det var knökmycket folk. I kön började pojken klaga på att han mådde illa...och innan vi hann reagera kaskadkräktes han....över sig, mig och säkert några andra i kön...
Fort, fort tog vi han därifrån och ropade till personalen att det hänt en smärre katastrof. Dom stängde av kön. Vi avlägsnade oss snabbt därifrån men inte att vi hörde en elak kommentar av vare sig personal eller folk i kön!
Det visade sig ialla fall att pojken inte klagade i bilen för att han var hungrig, det var magsjuka han hade fått....stackarn som fick sitta med kräkspåse i bilen nästan 30 mil hem.
När vi skulle äta på IKEA igen efter säkert ett halvår vågade han nästan inte det, han var rädd att nån skulle känna igen honom.... -
Favoritar
-
Håller med dig där.riboflavin skrev 2013-02-04 16:51:16 följande:Jag hade skällt ut människan efter noter och gjort en polisanmälan. Att själv börja bruka våld är ju knappast en bra lösning.
Det där lärde väl bara barnet i fråga att våld är helt ok? -
höeb Har jobbat på Ikeas restaurang i flera år. Här kommer några saker som hänt mig: barn som kräks i kön, lekhörnan, på andra, golvet, i tallriken mm (under vinterkräksjukesäsongen händer det flera gånger i veckan, därför åker jag inte dit med mina barn då) föräldrar som byter blöja på sina barn mitt på matbordet bland allt folk, folk som hade med sig matlåda och snattade flera fulla med sallad när buffén fortfarande fanns, folk som tar gratiskaffe med family-kortet och har eget fikabröd med sig, folk som har med öl/vin/plunta som dom dricker ogenerat, folk som har med sig McDonaldsmat/pizza åt hälften av familjen medan de andra äter IKEA-mat, alla utskällningar man fått för att läsk, kaffe och salladsbuffé inte ingår i köttbullar för 16 kr.... U name it. Ett litet axplock av det jag minns just nu...
-
Det värsta jag sett var en pappa med två barn och barnens Farmor som satte sig vid bordet bredvid oss i restaurangen. Det hördes direkt att det yngsta barnet var trött, pappan försökte få barnet att äta, men det var inte barnet sugen på. jag vänder mig om ser att barnet har VATTKOPPOR!!! Färska utslag i hela ansiktet. Inte konstigt att barnet var trött och hännigt. Vad tänker man på när man åker till IKEA med ett barn med vattkoppor. Detta utspelades dessutom på höstlovet. Mina barn har haft vattkoppor men jag tycker synd om alla andra som blev smittade denna dag.
-
Vi gör oss redo att lämna IKEA restaurangen med familjen när jag ser en pappa sätta sig med sin två barn, han har ett sjå att springa med mat och dryck, det ena barnet ca 4 kanske ser lite trött och hängig ut, syskonet kanske 6 år verkar dock vid gott mod och balanserar på alla tänkbara sätt på stolen.
Vi sitter en bra bit ifrån men jag har bra utsikt över deras bord.
Jag tittar upp och ser lilltjejen hänga med huvudet och pappan torkar henne runt munnen, varpå det kommer en kaskadkräkning och en till.....han försöker desperat fånga upp spyorna i servetter men inser att det är toaletten som gäller. Kvar sitter 6 åringen och dinglar med benen.
Bordet intill den lilla familjen sitter ett par i 25 årsåldern och stirrar på varandra.... de sneglar på bordet brevid och stirrar sedan på varandra igen.
Vid det här laget har den stackars ensamma fadern börjat springa i skytteltrafik från bordet till toaletterna.... 6åringen stannar vid bordet....dinglandes med benen.....
Stackars människa! Jag har tänkt på den här händelsen och undrat hur det gått för den stackars karln och den sjuka lilla tjejen. Ensam med två ungar på ikea är tufft nog men att den ena blir magsjuk..oj oj.