-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
frökenelisabeth skrev 2013-02-04 12:08:12 följande:Jag har sett det i kön till biljettkassan på Oriental Pearl Tower i just Shanghai. Bland annat.
jag har bott i både Hongkong och Shanghai och aldrig sett detta måste vara riktigt ovanligt ungefär lika vanligt som att folk sett det på IKEA. -
Min lillasyster jobbar på IKEA i Stavanger.
En dag kom det ett par och skulle titta på kök så syrran börjar visa dom runt.
Plöstligt tar tjejen upp en påse ur handväskan och kräks i den. Sen säger hon "ursäkta men jag har magsjuka", sätter en påsklämma på påsen och stoppar ner den i väskan igen.
Sen såg syrran henne spy igen i samma påse...
Fy fan. Nog det vidrigaste jag hört på länge.
Och måste man titta på kök just då eller? -
Jossofräs skrev 2013-02-04 09:39:16 följande:Jag var på IKEA i Uppsala med syrran för ett par månader sedan. Vi satte oss i resturangen för att käka lite och snacka lite skit en stund.
Snett bakom oss sitter en medelålders man med ryggen mot oss. Stället mellan byxorna och tröjjan glipade en del, då tänker ni säkert rövspringa, men NEJ en rosa stringtrosa i spets sticker upp där!
Vi hade lite roligt åt det i smyg, tills vi ser att han sitter och bögporrsurfar på sin mobil också. Hade det inte varit för att det sprang omkring en massa barn där hade det varit hysteriskt roligt, nu blev det bara äckligt. Tur att jag inte hade med mina ungar i alla fall. Snuskgubbe!Hade det varit skillnad`(och lämpligare) om han hade haft rosa stringtrosor som syntes och suttit och porrsurfat strightporr?Jossofräs skrev 2013-02-04 09:54:04 följande:Det var svårt att undvika att se det om man säger så ^^
Fortfarande sjukt olämpligt att sitta så öppet med det bland alla barnen.
Med tanke på att det var så viktigt för dig att upplysa om att det var just bögporr han surfade efter.
Sedan jo det går att undvika att kolla i andras mobiltelefoner. Så stora är de inte i displayen. Så det krävs att man verkligen kollar till ordentligt för att se vad folk sysslar med på sina mobiler, om man har normalsyn.
Så vad får du ut av att flukta i andras mobiler? -
Anonym skrev 2013-02-04 12:50:55 följande:Min lillasyster jobbar på IKEA i Stavanger.
Plöstligt tar tjejen upp en påse ur handväskan och kräks i den. Sen säger hon "ursäkta men jag har magsjuka", sätter en påsklämma på påsen och stoppar ner den i väskan igen.
Vissa människor skulle inte ha fötts.Anonym skrev 2013-02-04 12:50:55 följande:Min lillasyster jobbar på IKEA i Stavanger.
*urk*Anonym skrev 2013-02-04 12:50:55 följande:Och måste man titta på kök just då eller?
Är nog inte lämpligt att gå ut och shoppa överhuvudtaget oavsett om det är kök på IKEA eller Volvo hos bilhandlaren..
-
Va gulligt! =)Anonym skrev 2013-02-04 10:12:04 följande:Jag, min son å min mor var på IKEA. Lämnar min 4åriga son i lekrummet för att han ska få ut någit roligt utav besöket. Vi går runt där inne ett tag och så hör vi i högtalarna - X mamma kan du komma till lekhuset? X måste kissa men tänker inte om du inte kommer. Så pinsamt! -
Såg en "känd" samtalscoach i lösningsfokus, expert på konfliktlösning och det svåra samtalet. Han stod och skrek på sina barn och sin fru. Och drog frun (!!!) i armen för att hon skulle hänga med....
-
Det där med att skomakaren..hmkitkat skrev 2013-02-04 13:06:47 följande:Såg en "känd" samtalscoach i lösningsfokus, expert på konfliktlösning och det svåra samtalet. Han stod och skrek på sina barn och sin fru. Och drog frun (!!!) i armen för att hon skulle hänga med....
-
Min kusin som bodde i Kina under ca 1 år berättade att folk spottade och kissade på golvet inne i affärer om de behövde. Det var inte alls ovanligt.frökenelisabeth skrev 2013-02-03 15:28:55 följande:
Har iaf sett det flera gånger i Kina.