-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
Ja det är ironi men som sagt det går inte alltid fram.Anonym (----------) skrev 2013-02-05 10:03:20 följande:Ironi kallas det... Ta inte allt så bokstavligt.. Är inte jag som skrev det inlägget men jag förstod att det var ironiskt skrivet..
Men mamman är på riktigt och jag vet inte varför jag kommer ihåg henne så väl för det är rätt länge sedan. Kommer att tänka på just henne när det diskuteras om amning ute bland folk här på FL. Hon satt i en soffa på IKEA med något i famnen vänd ifrån de som passerade. Barnvagen stod bredvid och då man kunde se på hennes kroppshållnng att hon var böjd över något och det såg ut som en filt i hennes knä så tror jag hon ammade. För att veta säkert så hade jag behövt gå fram till mamman och fråga eller lyfta på filten!!! -
Bei Bei skrev 2013-02-05 12:33:42 följande:Jag lämnade in min son för första gången på "småland" tillsammans med hans storasyster. Han hade varit totalt förtvivlad varje gång systern blev inlämnad och han var för liten, men nu hade han fyllt 3 år och fick komma med in. Så skulle jag hämta barnen och ropar på dem. Ser att sonen sätter sig ned på en trappa och att en personal sätter sig bredvid.
Följande sägs: Personalen: "Nu kom nog din mamma" Sonen: Lyfter på huvudet och ser mkt allvarlig ut och säger "Det där är inte min mamma"
Stackars personalen som givetvis var ny på jobbet blev helnervös och bad om leg, stämpel osv 2 ggr för att vara säker... Tycker det var klurigt av en 3-åring.
Hahahahaha ja det var riktigt smart uträknat
Han kände sig väl också trygg iom att storasyster var med.
-
zbaby: Det där med dottern som försvann på ett varuhus och hittades på en toalett i andra kläder är en skräna, legend som går bla om IKEA och Ullared... Dvs det är inte sanning alls
-
Ibland skojar de till det och klipper ungen i en annan frisyr också.Candy89 skrev 2013-02-05 14:25:48 följande:zbaby: Det där med dottern som försvann på ett varuhus och hittades på en toalett i andra kläder är en skräna, legend som går bla om IKEA och Ullared... Dvs det är inte sanning alls
-
Haha, den var rolig!Muffins i magen skrev 2013-02-05 13:46:29 följande:I det här fallet var det jag som var knäppisen på Ikea.
Jag hade min 6-månaders son och stod i kön till toaletternadå det kommer fram en äldre dam med en liten tjej på ca 2 år, och frågar om vi ska byta? Ja svarade häpet "nej tack jag är nöjd med min son" varpå hon irriterat säger "ska du byta blöja så finns ett annat rum ledigt längre bort". Jaha..! Kände mig lite knäpp då som trodde att hon menade att vi skulle byta barn :)
En stund senare blir det iaf ledigt där jag stod så jag gick in och la sonen på skötbordet och klädde av honom. Då kommer det in en äldre herre och blir mycket förlägen och harklar sig och frågar mig hur vi ska hantera denna situation. Jag frågar vad han menar och då säger han att han behöver kissa. Jaha, ok?? Sen tittar jag upp och ser ett öppet pissoar-rum i anslutning till toalettbåsen. Jag hade alltså gått in på Herrarnas av misstag.
En vanlig dag för mig på Ikea... :) -
-
-
puffar för fler roligheter *uttråkad*
-
En ganska rolig observation.
Jag var på ikea med make och son på 3år. Jag var höggravid och ganska trött. När vi kommit till lagret for maken runt och plockade det vi skulle där. Jag hittade en stol och lekte tittut med sonen vid en hylla. Då hör jag runt hörnet där sonen gömmer sig sig hjälp hjälp en tiger! Varpå en personal kommer ut springandes med ett stort leende på läpparna. Min son hade väst jag är sherry Can(stavning?) och väst som en tiger. Den anställda och sonen hade tok kul i några minuter.
Helt underbart scenario. -
titti81 vad kul att ikeas personal har barnasinnet kvar=)
-
-
titti81 skrev 2013-02-07 15:44:30 följande:En ganska rolig observation. Jag var på ikea med make och son på 3år. Jag var höggravid och ganska trött. När vi kommit till lagret for maken runt och plockade det vi skulle där. Jag hittade en stol och lekte tittut med sonen vid en hylla. Då hör jag runt hörnet där sonen gömmer sig sig hjälp hjälp en tiger! Varpå en personal kommer ut springandes med ett stort leende på läpparna. Min son hade väst jag är sherry Can(stavning?) och väst som en tiger. Den anställda och sonen hade tok kul i några minuter. Helt underbart scenario.
Menar du Shere Khan: en.wikipedia.org/wiki/Shere_Khan -
Ja det är han jag menar tigern i djungelboken. Hur jag än stavade såg det skumt ut...Butterscotch skrev 2013-02-08 05:36:00 följande:
Menar du Shere Khan: en.wikipedia.org/wiki/Shere_Khan
-
Detta KAN vara en vandringssägen, men den är ganska rolig och ska ha utspelat sig på just IKEA..
En mamma, en pappa och ett barn (4-5 år) sittandes i en kundvagn (barnet) står i kön att betala..
Mamman ber barnet om en puss.
Barnet säger nej.
Mamman ber igen om en puss.
Barnet säger återigen nej.
Pappan säger : ge mamma en puss.
Barnet säger nej.
Pappan frågar: varför inte?
Barnet säger ganska högt: det är äckligt, hon har ju haft din snopp i munnen.
Folk runtomkring blev nog rätt tysta. Mamman och pappan tog antagligen barnet och försvann snabbt därifrån, eller stannade kvar och skämdes. -
Den där har jag hört så det är nog en vandringssägen. Liknande skulle ju såklart kunna ha hänt någon. Jag skulle sånt fall gärna velat varit på plats och hört konversationen :Plalasmama skrev 2013-02-10 17:16:56 följande:Detta KAN vara en vandringssägen, men den är ganska rolig och ska ha utspelat sig på just IKEA..
En mamma, en pappa och ett barn (4-5 år) sittandes i en kundvagn (barnet) står i kön att betala..
Mamman ber barnet om en puss.
Barnet säger nej.
Mamman ber igen om en puss.
Barnet säger återigen nej.
Pappan säger : ge mamma en puss.
Barnet säger nej.
Pappan frågar: varför inte?
Barnet säger ganska högt: det är äckligt, hon har ju haft din snopp i munnen.
Folk runtomkring blev nog rätt tysta. Mamman och pappan tog antagligen barnet och försvann snabbt därifrån, eller stannade kvar och skämdes.