• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Emmie T

Fellis: åh härliga nyheter! :)

Var och provkörde Buffalon igen och denna gång lät jag bli att ratta runt Cameleon precis innan. Lyckades dessutom knöla ner vår 20 kg tunga och 110 cm långa fyraåring i sittdelen på Buffalon, och han satt faktiskt trots sin storlek rätt skapligt... haha! Nu är ju vagnen inte till honom utan lillasyster som kommer i juni, men det är ju onekligen en väldigt rymlig sittdel. Tror det blir köp till slut i alla fall!

• Fellis

Emmie låter toppen. Jag personligen tycker det är bättre att den väger 3 kg mer än Cameleon då den känns mkt stadigare att köra. Cameleon kan kännas lite lätt ragglig kan jag tycka. men  det är ju en smak sak och en vanesak tror jag...
    Hoppas ni blir nöjda :)

• Tant Groda

Tyckte också den kändes mer stabil, än cam. Till oss sa de 2 kg. Men det är fortfarande lite med vad de andra vagnarna väger.

• Carolyn with 3

Någon som har erfarenhet av att handla från Holland? Mailade en beställning till Moeders Mooiste i morse och har inte fått svar. Hoppas de är bra ändå, eftersom de har bäst pris.

Mamma till 5 gosungar
  • Loppastina

Carolyn: vi har köpt från dem nu. Eller vi har mailat och betalat, och haft mycket ta kontakt. Vagnen borde komma nästa vecka. Har varit mycket smidigt :)

• Carolyn with 3

Hm, Moeders Mooiste har fortfarande inte svarat.
    Har blivit rekommenderad babyplus.nl också, men de har 6-8 veckors leveranstid. Jag behöver ju vagnen nu liksom. Babycare.nl kan man också handla från, men maila dem först för instruktioner för att få fri frakt. 

Käns så surt, för jag hade ju hoppats på att få betala idag.  

Mamma till 5 gosungar
  • vinkel

Har inte läst hela tråden, men någon som har jämfört Brio smile och Buffalon?

• SweetJune

Ni som funderar på att köpa från utlandet, hur gör ni med garantin? det är toppen att det blir billigare, men vad gör man om vagnen strular och man måste reklamera? då är det lättare att gå in i affären där man köpt vagnen..

Eller det brukar sällan hända att man måste reklamera?

Vet ej hur vi kommer göra när det är dags för oss just pga av garantin, annars hade jag köpt den på nätet.

• Silvera

Hej, någon av er i tråden som har bytt/ tänker byta er Donkey mot en Buffalo? Jag har en Donkey nu, men är lite sugen på buffalon... Har ingen bil, så jag är verkligen beroende av att kunna lasta matkassar i vagnen.

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !