• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Nania

Någon som fått sin vagn än och kan göra en snabb för och emot lista?

• Loa

Tjo ho, har fått vår fina buffalo i går! Vi hade bara sett bilder innan men vi är supernöjda. Det tog mycket tid och ältande innan vi hittade buffalon.. Vi köpte från babyplus.nl och jag kan verkligen rekommendera dem. Väldigt hjälpsamma, bra service och leverans till dörren. Någon nämnde garanti och det man gör är att registrera vagnen på bugaboos hemsida då den levererats, sedan gäller en internationell garanti på två år tror jag det var.

Jag är inte så förtjust i bugaboos egna skötväskor. Har ni några tips på skötväskor som kan passa bra till den här vagnen?

• Tant Groda

Loa: Härligt att ni är nöjda. Du får berätta lite mera när kört mera.

Jag köpte en väska på stadium för 99kr (77kr för hade rabatt). Sett många som använder dessa och många är nöjda. Finns i olika mönster och färger. Även helt i svart!

• Sorrena

grymt besviken över den vagnen, den är tung & trögstyrd. vi köpte en cameleon istället.

• Tant Groda

Tycker camen och Buffalon är helt olika typer av vagn. Camen hade inte fungerat för oss. Visst den är tyngre än cam men lättare än andra vagnar.

• Loppastina

Idag har vi fått vår vagn och primäråkt! Den är toppen tycker jag! Känns ju anings större när man kör, men sonen hade bättre utsikt! Känns som att själva sitsen är bättre utformad. Suffletten är ju toppen att man kan dra ner, större varukorg. Och framförallt: inga sidoknappar som krånglar när man ska fälla till liggläge/ställa upp till sittläge!! Jag har verkligen hatat de knapparna så det här är ett stort lyft tycker jag! Och fotbroms! Sonen har ju hittat handbromsen och drar i den i tid och otid så man får hela styret i magen när man kör!
    Ja den är ju inte lika enkel att köra med enhandsfattning, men tror nog att det bara är en inkörningsperiod. Den är ju aningen tyngre som sagt och större däck vilket ökar svängradien.. Så man kan nog inte få annat då.

Själva köpet från Holland kan jag starkt tipsa om. De har varit jättebra! Dock har posten i Sverige sjabblat rejält! Men det kan ju vara engångsföreteelse!
    Hoppas ni andra som funderar blir nöjda med köpet!

• Loa

Jag håller med om att cameleon Och buffalon är helt olika vagnar. Vi befinner oss i Åre under vinterhalvåret och måste kunna dra vagnen i både lössnön, pistade backar och gropiga vårvägar. Men samtidigt ville vi ha en vagn med svängbara framhjul och som inte tar så mycket plats då vi ofta reser med både bil och flyg. Dessutom bor vi i en stad så en smidig vagn är att föredra. Jag tror att buffalon gör att vi slipper ha flera olika vagnar. Så den uppfyller väldigt många olika behov som vi inte kunde hitta i endast en enda vagn. En cam. skulle inte funka för oss heller.

• Krusenberg

Finns det ingen film som demonstrerar hur vagnen fungerar? Hittar bara filmerna från bugaboo men de visar inte så mycket tyvärr.

• Tant Groda

Krusenberg: Jag har inte sett någon och tycker inte den från bugaboo var bra. Men tips är att åka till en affär och de dem visa. Så gjorde vi

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !