Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Ello1

Fick precis hem min bugaboo buffalo från en holländsk sida, babyhuys! Mycket billigare än att köpa i sverige. Min fråga är... är det bara jag som tycker att den är oehört otymplig att fälla ihop med liggdelen på? Jag kan inte få den att stå upprätt ihopfälld med den på... hjulen åker ut även om jag bromsar och låser framhjulen... 
    Sen har de väl varit strategiska och enbart visat hur man fäller ihop den i en del med sittdelen, den är ju inte direkt smidig i en del med liggdel på.... 

• Fellis
    Ello1 skrev 2013-05-06 13:51:29 följande:
    Fick precis hem min bugaboo buffalo från en holländsk sida, babyhuys! Mycket billigare än att köpa i sverige. Min fråga är... är det bara jag som tycker att den är oehört otymplig att fälla ihop med liggdelen på? Jag kan inte få den att stå upprätt ihopfälld med den på... hjulen åker ut även om jag bromsar och låser framhjulen... 
    Sen har de väl varit strategiska och enbart visat hur man fäller ihop den i en del med sittdelen, den är ju inte direkt smidig i en del med liggdel på.... 

Hej!

Den ska inte fällas ihop med liggdelen på. Den måste hakas av innan du fäller ihop vagnen, och är jätte lätt att kliicka loss. OCh är även jätte lätt att fälla ihop när du väl tagit av ligg delen. Hopaps det år bättre nästa gång :)
  • allie3

Ser att detta är en tråd för mig buffalon står högst upp på min önskelista denna gång. Funderar på att köpa den från Holland.

Ska spara tråden och läsa igeno alla inläggen ikväll.

• moto
    allie3 skrev 2013-05-10 18:36:04 följande:
    Ser att detta är en tråd för mig buffalon står högst upp på min önskelista denna gång. Funderar på att köpa den från Holland. Ska spara tråden och läsa igeno alla inläggen ikväll.

Känner exakt samma! Blir dock lite fundersam när en del säger att den är trögkörd... :( jag har bara provat den lite snabbt i en butik, ville inte outa min graviditet än genom att be om en demonstration ;) men min man tyckte också den kändes lättkörd, jag gillar inte de små hjulen på CAM så den känns inte som ett alt! Hoppas bara på fler färger till hösten!!
  • allie3
    moto skrev 2013-05-11 16:46:06 följande:
    Känner exakt samma! Blir dock lite fundersam när en del säger att den är trögkörd... :( jag har bara provat den lite snabbt i en butik, ville inte outa min graviditet än genom att be om en demonstration ;) men min man tyckte också den kändes lättkörd, jag gillar inte de små hjulen på CAM så den känns inte som ett alt! Hoppas bara på fler färger till hösten!!

De där med trögkörd tror jag är väldigt olika vad man tycker. De beror nog helt vad man jämför den med.

Skulle gärna vilja se en live och prov klämma lite på den innan man köper den. Men finns ingen här uppe där jag bor.

Vet ni vilka barnbutiker som brukar ha den. Ska till Stockholm i sommar tänkte försöka hitta en då och titta.
  • moto
    allie3 skrev 2013-05-11 16:57:13 följande:
    De där med trögkörd tror jag är väldigt olika vad man tycker. De beror nog helt vad man jämför den med. Skulle gärna vilja se en live och prov klämma lite på den innan man köper den. Men finns ingen här uppe där jag bor. Vet ni vilka barnbutiker som brukar ha den. Ska till Stockholm i sommar tänkte försöka hitta en då och titta.

I Sthlm finns väl Buggaboo på NK t.o.m.!? :)
  • Infiniity

Jag brukar va inne på barnbutiken på gamla brogatan 26 och leka med den :) det ligger vid PUB huset. Gamla borgarna är en tvärgata till Drottninggatan

• Tant Groda

Moto: Det beror nog helt vad man jämför med. Många har jämfört den med CAM och det går verkligen inte att göra. Tycker den är lättare än många vagnar i den storleken.

Vi hämtar vår vagn om 1 månad. Längtar!!!

• Doa

Jag har nu haft min Buffalo i ca 5 dagar. Hade en Donkey innan. Den är absolut inte trögkörd men lite "trögare" än donkeyn. Vet inte vad det beror på. Kanske att det inte är luftfyllda däck. Men jag är oerhört nöjd med mitt köp. Min dotter sitter jättebra i den. Gott om plats. Man får i massor i varukorgen. Typ två fulla icakassar. Jag är nöjd och ser fram emot att rulla många mil. Köpe från babyplus i Holland.

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !