• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • wizzer
    tredjegångengillt skrev 2013-05-20 11:18:04 följande:
    Hur lyckades du köpa den? Går ju inte att köpa online någonstans? Försöker också spara en liten slant på europeiskt köp...
    Hej! Nu var det ett par månader sedan jag beställde min men detta kanske är aktuellt ändå. Jag var inne på Moeders Mooiste för att beställa men enligt deras sida gick den inte att beställa online. Jag mailade då deras kundtjänst och fick veta att de trots allt hade den i lager, förstod aldrig riktigt varför det var så men det gick finfint att beställa via mail. Jag fick hem den fraktfritt och till ett lägre pris än det som stod på sidan, sedan fick jag lite rabatt på tillbehör ifall jag ville ha några sådana till. Dessutom så dök den upp hemma efter bara en vecka ungefär, så den sidan rekommenderas! :)
  • tredjegångengillt
    wizzer skrev 2013-05-20 13:47:47 följande:
    Hej! Nu var det ett par månader sedan jag beställde min men detta kanske är aktuellt ändå. Jag var inne på Moeders Mooiste för att beställa men enligt deras sida gick den inte att beställa online. Jag mailade då deras kundtjänst och fick veta att de trots allt hade den i lager, förstod aldrig riktigt varför det var så men det gick finfint att beställa via mail. Jag fick hem den fraktfritt och till ett lägre pris än det som stod på sidan, sedan fick jag lite rabatt på tillbehör ifall jag ville ha några sådana till. Dessutom så dök den upp hemma efter bara en vecka ungefär, så den sidan rekommenderas! :)
    Tack för det!

Kändes lite osäkert själva betalningsupplägget, men om du fått den känns det lite tryggare

• wizzer
    tredjegångengillt skrev 2013-05-22 09:39:45 följande:
    Tack för det!

Kändes lite osäkert själva betalningsupplägget, men om du fått den känns det lite tryggare

Jag var lite nervös kring själva betalningen också men det gick alldeles utmärkt :) Jag satte in pengar på deras konto och sedan dröjde det ett par-tre dagar innan jag hörde något. Innan dess hade de varit väldigt snabba på att höra av sig så jag hann bli lite nervös där, hehe. Men när de väl fått in pengarna så dröjde det inte många dagar innan vagnen var här! 
  • tredjegångengillt
    wizzer skrev 2013-05-22 16:04:08 följande:
    Jag var lite nervös kring själva betalningen också men det gick alldeles utmärkt :) Jag satte in pengar på deras konto och sedan dröjde det ett par-tre dagar innan jag hörde något. Innan dess hade de varit väldigt snabba på att höra av sig så jag hann bli lite nervös där, hehe. Men när de väl fått in pengarna så dröjde det inte många dagar innan vagnen var här! 
    Nu har jag beställt. 2800 kronor billigare än att köpa i Sverige. 2 v leveranstid istället för tre månader. Och leverans till dörren istället för att hämta i butik.

Förstår inte varför någon vill handla på de sura svenska butikerna till dyra priser och med dålig service... 
  • allie3

Ni som köpt eller ska köpa en Buffalo vilka tillbehör köpte ni?

Vad tycker ni man behöver för tillbehör.

Min bebis bär beräknad i november.

• Tant Groda

Det enda vi köpte till var ett myggnät, annars har vi inte köpt några tillbehör till vår vagn. Regnskydd ingick.

• moto

Petrol är den så här blek? www.google.se/search&client=safari&hl=sv&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xEeiUZTeEKO04ATf8oCYCQ&sqi=2&ved=0CC4QsAQ&biw=768&bih=928#biv=i%7C31%3Bd%7CD8ezfkaAAeP62M%3A Tycker den ser bra ut på de här bilderna, den är så skarp! Nån som sett den i verkligheten, vilken liknar den mest i verkligheten? www.google.se/search&client=safari&hl=sv&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xEeiUZTeEKO04ATf8oCYCQ&sqi=2&ved=0CC4QsAQ&biw=768&bih=928#biv=i%7C0%3Bd%7CUAUHO79fj9lmuM%3A

• Margaux
    moto skrev 2013-05-26 19:37:26 följande:
    Petrol är den så här blek? www.google.se/search?q=bugaboo+buffalo+petrol...#biv=i%7C31%3Bd%7CD8ezfkaAAeP62M%3A Tycker den ser bra ut på de här bilderna, den är så skarp! Nån som sett den i verkligheten, vilken liknar den mest i verkligheten? www.google.se/search?q=bugaboo+buffalo+petrol...#biv=i%7C0%3Bd%7CUAUHO79fj9lmuM%3A
    På  min skärm ser den rätt exakt ut.
    Ska erkänna att jag tog en creme färgad ändå. Men det var butikens fel... De hade beställt en Royal Blue och inte Petrol Blue, jag hade inte tid att vänta 2 veckor till för att få den i Petrol. Men du kan gå till en affär och se, det är samma nyans som finns både til Cam och Bee.
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !