• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • jennyz

Nu är jag i alla fall ägare till en till slut, har ännu bara provat på grusvägen i stugan men är nöjd även där, längtar till jag får använda den hemma i stan...
    Den är otroligt rymlig, min dotter fyller ett år nästa vecka, hon är rätt liten, men hon har otroligt mycket plats, kommer absolut inte vara några problem att rymma henne i åkpåse på vintern!!! (Flera år...)

• Peak

provade sittdelen några dagar men behövde liggdelen när vi reste bort igen, men är det inte meckigt att få in och ut den ur bilen? Jag hann inte komma på något bra sätt när vi bara testade! Tips?

• mitthemligajag

Alltså nej jag fattar fortfarande inte hur man får av ligglocket, ja jag fattar att man ska dra båda dragkedjorna åt vänster men där "delar" ju sig dragkedjan, de är liksom böjt utåt båda hållen... Fler har tydligen problem

Med detta och de verkar ju sjukt... Man måste ju lätt kunna ta av det, går inte era dragkedjor böjt utåt precis där man borde kunna dra av dom?

• Tizi

Jag tycker det är superlätt att få av ligglocket. Först drar du ur den första dragkedjan ur den vänstra lilla silvergrejen och sen ur den högra, försök alltså inte dra ut dragkedjan samtidigt ur dom för det går inte! Alltså där silvergrejerna böjs utåt som du beskrev. Hoppas du förstår hur jag menar, annars kan jag ta bild på hir jag gör om du inte lyckas :)

mitthemligajag skrev 2014-08-06 21:26:28 följande:

Alltså nej jag fattar fortfarande inte hur man får av ligglocket, ja jag fattar att man ska dra båda dragkedjorna åt vänster men där "delar" ju sig dragkedjan, de är liksom böjt utåt båda hållen... Fler har tydligen problem

Med detta och de verkar ju sjukt... Man måste ju lätt kunna ta av det, går inte era dragkedjor böjt utåt precis där man borde kunna dra av dom?

• mitthemligajag

Nu har vi fått in knycket och kan ta av locket!

hur bäddar ni? Tycker själva dynan känns så hård för att bara lägga på en fäll tex, eller ska dom ligga sådär hårt? :) sen undrar jag också, har ni den där "bygeln" kvar på vagnen fastän ni använder liggdelen? Eller blir den mest i vägen?

• tvetalan
    mitthemligajag skrev 2014-08-16 22:01:02 följande:

Nu har vi fått in knycket och kan ta av locket!

hur bäddar ni? Tycker själva dynan känns så hård för att bara lägga på en fäll tex, eller ska dom ligga sådär hårt? :) sen undrar jag också, har ni den där "bygeln" kvar på vagnen fastän ni använder liggdelen? Eller blir den mest i vägen?

Dynan är gjord i sånt där material som ska forma sig efter kroppen. Tror det heter memory foam! Men vill du lägga i en fåll i så är det inga problem, blir säkert mysigare och mer ombonat med. Snart blir det ju åkpåse också..

Använder sällan bygeln, även om jag bytt till sittdel. Tycker den är lite i vägen. Bra att man kan ta bort den. Använder bara när jag ska lyfta bort hela sittdelen och använda babyskyddet på vagnen. Tror den blir mer användbar om man köper grenband, eller till större barn liksom.
  • mitthemligajag
    tvetalan skrev 2014-08-17 07:39:45 följande:
    Dynan är gjord i sånt där material som ska forma sig efter kroppen. Tror det heter memory foam! Men vill du lägga i en fåll i så är det inga problem, blir säkert mysigare och mer ombonat med. Snart blir det ju åkpåse också..

Använder sällan bygeln, även om jag bytt till sittdel. Tycker den är lite i vägen. Bra att man kan ta bort den. Använder bara när jag ska lyfta bort hela sittdelen och använda babyskyddet på vagnen. Tror den blir mer användbar om man köper grenband, eller till större barn liksom.
    Åh vilken tur att jag fick svar på de där med madrassen då det lät ju super! Tycker de känns så knöligt att ha typ täcke eller fäll under dom första veckorna :p ja den där bygeln känns som den mest blir i vägen... Fast ändå inte om man ska lyfta av och på liggdelen
  • Wilmersmamma

Söker en ekologisk dyna/madrass/fårskinnspläd till liggdelen. Vet någon var jag kan hitta det.

Hur tvättar ni skumgummihandtagen/delarna på vagnen?

Vet ni om nya suffletten som är längre går att sätta på en cam2?

Var köper man Buffalon billigast nu. Nya hjul till cam2 billigast? Ny sorlet billigast?

• Marci1989

Hejsan!

Jag behöver er hjälp med att få ett hum om hur mycket man kan få för en Bugaboo Buffalo med svart bas och offwhite top. Jag köpte en till min son i aug 2013 och den är pedantskött med chassiskydd sedan dag ett. Diverse tillbehör ingår såsom HP åkpåsen, extra sufflett, adapters, organizer. Med chassiskyddet ser den dessutom ut att ha all-black chassi.

Vad är ett vettigt pris att begära på exempelvis Blocket? Allt nytt har kostat mig 16000 kr. Det är svårt att veta vilket pris man kan sätta då det inte ännu finns så många ute på Blocket och liknande.

Tusen tack på förhand.

• Tizi

Jag skulle sålt vagnen för sig och tillbehören för sig. Tror du får mer då! Men du kan ju även ha ett paketpris. Lycka till :)

Marci1989 skrev 2014-10-06 19:29:11 följande:

Hejsan!

Jag behöver er hjälp med att få ett hum om hur mycket man kan få för en Bugaboo Buffalo med svart bas och offwhite top. Jag köpte en till min son i aug 2013 och den är pedantskött med chassiskydd sedan dag ett. Diverse tillbehör ingår såsom HP åkpåsen, extra sufflett, adapters, organizer. Med chassiskyddet ser den dessutom ut att ha all-black chassi.

Vad är ett vettigt pris att begära på exempelvis Blocket? Allt nytt har kostat mig 16000 kr. Det är svårt att veta vilket pris man kan sätta då det inte ännu finns så många ute på Blocket och liknande.

Tusen tack på förhand.

• Lakrits

Gå med i Bugaboo-gruppen på FB och fråga ang pris där. Många kunniga och många som ställer liknande frågor där.

• jennyz

Jag har köpt den nya åkpåsen, har börjat använda den redan, hon har en lurvig jacka, mössa och vantar sedan bara vanliga byxor på nederdelen eftersom åkpåsen är så varm, smidigt och hon verkar trivas... ð???

• Krusenberg

Är det någon som har bild på sittdelen i fullt liggläge med ett barn i vagnen?

Jag tycker vår sittdel inte är plan i liggläget, den lutar lite mer. Hoppas fler har så.

• Tizi

Haha, jag tänkte precis skriva samma sak! Har precis bytt till sittdelen och tycker den lutar bakåt lite, skitirriterande men lillan ligger ju som tur är inte bakåtkutad eftersom den är ergonomisk men ändå. Lutar din framåt eller bakåt? Får se om jag kan ta en bild senare!

Krusenberg skrev 2014-10-27 15:16:35 följande:

Är det någon som har bild på sittdelen i fullt liggläge med ett barn i vagnen?

Jag tycker vår sittdel inte är plan i liggläget, den lutar lite mer. Hoppas fler har så.

• tvetalan

Det brukar ofta vara en synvilla. Speciellt med suffletten och även nu med åkpåse så luras man till att tro att den lutar för mycket i det plana läget. Men ställ hjulen under ovansidan av sittdelen och mät, skiljer det mer än 5 cm fram o bak så får man reklamera.

• Tizi

Har mätt nu med min dotter på 4,5 månad i med åkpåse och det skiljer 2 cm fram och bak från golv till ram. Tycker dom 2 cm syns väldigt väl och det irriterar mig enormt men som tur är påverkar det ju inte henne så får väl bara acceptera läget! :/

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !