• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • SweetJune

Vi kommer också satsa på denna vagnen när det är dags. Hoppas också på fler färger. Vilken holländsk sida tycker ni är bäst och billigast?

• moto
    Tant Groda skrev 2013-05-11 22:14:12 följande:
    Moto: Det beror nog helt vad man jämför med. Många har jämfört den med CAM och det går verkligen inte att göra. Tycker den är lättare än många vagnar i den storleken. Vi hämtar vår vagn om 1 månad. Längtar!!!

Ja så tänker jag med, jag har inte haft nån CAM och de hjulen är ju pyttesmå så klart att den svänger lite smidigare då! Men både jag och Milan hatar de där små hjulen så jag sörjde lite innan buffeln kom - haaaaleluljaaaaa! Typ ;) provkörde en lite snabbt bara men jag tyckte den var okej! Hade en Quinny freestyle sist och tänker att de är ungefär lika!?
  • förväntan

Hej! Ni som har beställt från Moeders Mooiste kinderwinkel, har det varit ok? Fick min oderbekräfterlse precis o ska betala. Men ibland så har jag fått jätte snabb respons o nästa gång har det tagt någon dag. Men på babyplus har det varit ännu långsammare. Priserna på Moeders Mooiste kinderwinkel inkluderar frakt eller de är fraktfritt, sedan fick jag också 10% på hela ordern. Totalt 937 tror jag det blev för Buffalo. Hade en trille viper o den var tung att köra, o sittdelen var riktigt dålig, så ser mkt fram mot Buffalo. Har haft CAM till tidigare barn o aldrig tidigare känt att jag skulle behöva byta vagn, så jag utgår att jag ska känna samma för Buffalo. Kör på mörk bas o rosa top. ( men gillar petrol en massa).

• Tant Groda

Förväntan: Har du provkört Buffalon något? Annars är risken att du blir besviken, för Buffalon är lite tyngre än CAM.

• HelenaWa

Velar mellan Urban jungle och bugaboo Buffalo. Har varit i affärerna säkert 4 gånger och kan fortfarande inte bestämma mig.. Hade Urban förra mammaledigheten, den va så himla bra och lätt. Jag älskade den - men den har ett stort minus, den är väldigt lång och tar hela bagageutrymmet. Så nu är vi inne på Buffalon, den är super snygg och bra på alla set men den har oxå ett stort minus och det är att jag tycker att den är väldigt tung och lite svår styrd. Trodde det va hjulen som bråkade så vi bytte tillochmed

• HelenaWa

Hela texten försvinner hela tiden...

• tredjegångengillt
    Ello1 skrev 2013-05-06 13:51:29 följande:
    Fick precis hem min bugaboo buffalo från en holländsk sida, babyhuys! Mycket billigare än att köpa i sverige. Min fråga är... är det bara jag som tycker att den är oehört otymplig att fälla ihop med liggdelen på? Jag kan inte få den att stå upprätt ihopfälld med den på... hjulen åker ut även om jag bromsar och låser framhjulen... 
    Sen har de väl varit strategiska och enbart visat hur man fäller ihop den i en del med sittdelen, den är ju inte direkt smidig i en del med liggdel på.... 
    Hur lyckades du köpa den? Går ju inte att köpa online någonstans? Försöker också spara en liten slant på europeiskt köp...
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !