• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Infiniity

Ååååh va kul :D
    Själv får jag väääääänta... Är ju bara i vecka 8 så vagnköpet är inte aktuellt fören efter sommaren :(

• Emmie T

Idag var jag och min man och provkörde Bugaboo Buffalo, och jag måste säga att jag är rätt besviken ändå. I jämförelse med Cameleon är den som en buss att köra... riktigt tung och trögstyrd. Är kanske inte helt överraskad då den ändå är rätt mycket tyngre än Cameleon. Men jag hade verkligen hoppats att den inte skulle vara riktigt SÅ otymplig...

Vagnens stora fördelar tycker jag är först och främst att den är såpass rymlig i sittdelen, sufletten som är smått oslagbar, grymt rymlig varukorg, och till skillnad från Cameleon så får ev syskon på ståbräda gott om plats tom med liggkorgen på. Hoppades på förälskelse och köp idag, men måste nog fundera och provköra en gång till innan vi bestämmer oss.   

♥ En prins 20090122 ♥ Lillasyster BF 20130619 ♥
  • Tant Groda

Emmie: jag kan tänka mig att jämnför man med camen så kan den kännas lite tung.

• Emmie T

Tant Groda: håller med, man ska nog inte jämföra allt för mycket med Cameleon. Buffalon är säkert en jättebra vagn, men den är inte speciellt lik camen, vilket jag hade hoppats på.

Vi kommer med största sannolikhet ändå köpa en Buffalo då den passar vår familj bättre än Cameleon, även om jag personligen älskar och föredrar Cameleons smidighet.

• moto

passar några andra hjul på buffalon om man skulle tycka att skumhjulen är för hårda?

var kan man köpa dem på nätet? Någon som hittat billigare utomlands än?

• Fellis

Den är helt GRYM att köra måste jag säga, har vart ute och kört hela helgen och jag är såå nöjd med köpet utav Buffalon :¨)

• Coffy
    Fellis skrev 2013-03-18 15:14:31 följande:
    Den är helt GRYM att köra måste jag säga, har vart ute och kört hela helgen och jag är såå nöjd med köpet utav Buffalon :¨)
    Wohoo, härligt att höra! Hoppas jag kan provköra en i helgen...

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !