• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Pyl

Kan tipsa om en studie som de gör på ul-avdelningen på Östra om ni inte har fått information från er BM. De mäter livmodertappen på en eftersom en kort tapp innebär ökad risk för, för tidig födsel. Har man kort tapp blir man erbjuden att delta i en studie. Det kan vara bra för en själv att veta längden kanske. Jag mätte min i alla fall och min var normal. Hade den varit kort hade jag nog deltagit i studien. 

WeeBee - jag känner inga magmuskler över huvud taget... Är mjuk som en degboll Flört

• NinaJ

Var på Tul idag, den lilla tvillingen växer inte alls som h*n ska och vi fick göra ett fvp för att utesluta kromosomfel, nu har vi en jobbig vecka framför oss innan vi får svar...

• Dannii B

Jag hänger på i den nya tråden

NinaJ skrev 2013-02-22 13:08:48 följande:
    Var på Tul idag, den lilla tvillingen växer inte alls som h*n ska och vi fick göra ett fvp för att utesluta kromosomfel, nu har vi en jobbig vecka framför oss innan vi får svar...

Usch vad jobbigt.. får hoppas på det bästa
    Pyl skrev 2013-02-22 11:00:20 följande:
    Kan tipsa om en studie som de gör på ul-avdelningen på Östra om ni inte har fått information från er BM. De mäter livmodertappen på en eftersom en kort tapp innebär ökad risk för, för tidig födsel. Har man kort tapp blir man erbjuden att delta i en studie. Det kan vara bra för en själv att veta längden kanske. Jag mätte min i alla fall och min var normal. Hade den varit kort hade jag nog deltagit i studien.  WeeBee - jag känner inga magmuskler över huvud taget... Är mjuk som en degboll 

Hahahaha det var LÄÄÄÄNGESEN jag varken såg eller kände mina magmuskler. Kroppen blir inte riktigt som innan när man får barn. Efter 2 är man överlycklig att ens man ff suktar efter en. Har en Lååååång väg tillbaka efter den här knodden. Men den ska jag vandra
  • WeeBee

Hej Tjejer! Här är en nöjd å lycklig tjej idag! RUL gick jättebra! Jag fick BF 17 juli...men hamnade v 18+5 så typ 2 dagar efter vad jag själv räknat...så det går inom felmarginalen.

Vi fick dessutom veta att det med största sannolikhet blir en TÖS!

• NinaJ

Weebee skönt att höra :) vi har en pojke och en mycket liten Av okänd sort...

• EwMa

Härligt WeeBee.

Så skönt med helg nu.  

• Vilgot o Lillpyret
    NinaJ skrev 2013-02-22 13:08:48 följande:
    Åh, nej! Hoppas att allt är bra med den lilla!
  • Vilgot o Lillpyret
    WeeBee skrev 2013-02-22 15:17:47 följande:
    Hej Tjejer! Här är en nöjd å lycklig tjej idag! RUL gick jättebra! Jag fick BF 17 juli...men hamnade v 18+5 så typ 2 dagar efter vad jag själv räknat...så det går inom felmarginalen.

Vi fick dessutom veta att det med största sannolikhet blir en TÖS!
    Härligt, Weebee!
  • WeeBee

Nina J - Förlåt...i min iver över mitt RUL missade jag ditt inlägg!
    Hoppas verkligen att det går bra för er!

• NinaJ

Äh du ska ju inte vara mindre glad för det! Vi har bestämt oss för att vara glada och tacksamma för att vi har ett friskt barn och att se ett till som en stor bonus! Stort tack för stt ni bryr er :) och grattis igen, var glad :)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013