• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Pyl

Jag har oroat mig lite för att jag inte gått upp i vikt och för att jag tycker att magen inte är så stor. Men efter RUL när allt verkade bra känner jag mig lugn och nu har vågen också börjat krypa uppåt. Har kanske gått upp 2 kg och är i v 20. Det är helt klart olika för alla och nog ingenting man ska hänga upp sig för mycket på. Sen är det klart att man ska försöka äta bra och röra på sig. Det vet man ju, men hur lätt är det... Jag äter godis varje dag och får ingen rutin på träningen. Hur svårt ska det vara att ge sig ut på en liten promenad egentligen?

Ligger det något datumförslag på träff ute som jag har missat? 

• SusannneL
    Dannii B skrev 2013-03-11 08:28:55 följande:
    Hej alla blivande mammor.... Hoppas ni har det bra och inte oroar ihjäl er över vikten... Vi kan ju även träffas efter att knoddarna tittat ut och promenera bort kilona. Sånt löser sig. Kommer bo mitt vid ett motionsområde så jag har inga ursäkter att inte börja gå av kilona efteråt. Nån som älskar LAKRITS lika mkt som jag?????!! Ska på mässan nu till helgen. Nån mer?? Vattnas i munnen bara jag tänker på det. Nåväl... Hoppas vi kan få till en träff snart med alla mammor. Nu ska kidsen till dagis. Ha det gott så länge
    Vilken mässa??
  • EwMa
    Pyl skrev 2013-03-11 12:12:04 följande:
    Jag har oroat mig lite för att jag inte gått upp i vikt och för att jag tycker att magen inte är så stor. Men efter RUL när allt verkade bra känner jag mig lugn och nu har vågen också börjat krypa uppåt. Har kanske gått upp 2 kg och är i v 20. Det är helt klart olika för alla och nog ingenting man ska hänga upp sig för mycket på. Sen är det klart att man ska försöka äta bra och röra på sig. Det vet man ju, men hur lätt är det... Jag äter godis varje dag och får ingen rutin på träningen. Hur svårt ska det vara att ge sig ut på en liten promenad egentligen?

Ligger det något datumförslag på träff ute som jag har missat? 

nej, vi håller bara på och försöker få ihop en träff..kanske nångång efter påsk?

Jag har gått upp 10 kg än så länge. jag vill itne upp en massa men tänker försöka sluta tänka på det nu. Dom flesta som ser mig tycker inte jag är så stor ändå...så då får man ta till sig med det. Vill bara magen ska bli större...rädd den ska växa för lite...men d märker jag efter fredag då BM ska börja mäta magen och få lyssna på hjärtat för första gången..     
  • Vilgot o Lillpyret

Det är ju naturligt att gå upp i vikt, som gravid ska man göra det. Jag tror att det mest är en själv som ser förändringen, min man säger att jag bara blivit stor över magen men jag ser att det även hamnat lite extra på andra ställen. Jag försöker intala mig att det inte spelar någon roll om man väger mer än vad man brukar, huvudsaken är ju att man mår bra! Att bli större nu som gravid har jag inte så svårt för, problemet för mig är när bebisen väl är ute. Helt plötsligt ser man att det visst inte bara var en bebis som gjorde att siffrorna på vågen steg. Flört Men det går att göra något åt det och gör man ingenting så brukar kilona ändå falla av tids nog (så var det för mig sist i alla fall). Man ska nog inte vara så hård mot sig själv! Vi är ju fantastiska som bär på små underverk!

• Vilgot o Lillpyret

Vad säger ni om att ses lördagen den 23 mars? Min man ska vara på jobbet den dagen och jag och Vilgot har ingenting planerat så jag skulle gärna ses för en fika. Ni får gärna komma hem hit till oss! För min del är det skönt att vara hemma hos någon och inte på stan, Vilgot blir så lätt uttråkad där. 

De som gärna vill komma kan ju skriva upp sig här så har vi lite koll på hur många vi blir. Glad

Fika hos Michaela, 23/3  Kaffe

Vilgot o Lillpyret (Michaela)

• EwMa

23:e kan inte jag...då e d kalas i Gråbo för mig.

Känner mig helt mörbultad. Börjar bli jobbigt och böja sig ner. För att inte tala om att klättra upp för lastbilarna och sen hänga över en ram med. Hoppas min chef fixar mina papper nu annars kommer jag nog kolla på sjukskrivning snart

• WeeBee

Jag kan inte heller den 23...ska på tävling å coacha just den lördagen...likaså helgen den 6-7 april. Å helgen därpå 13-14 april är jag i Stockholm. Är lite hektiskt under helgerna ett tag framöver.
    Påskhelgen är jag dock helt ledig...men då kanske alla andra är upptagna.

• solskenstjejen

Hej alla blivande Gbgmammor!

Får man joina denna tråden? Har letat efter en Gbg - tråd ett tag
    Jag väntar nummer tre och har BF den 5 augusti.

Vi var på RUL i förra veckan och fick se en söt  liten bebis som vinkade och sparkade massor   Både jag och maken ville inte veta könet, vill att det skall bli en överraskning vid förlossningen. Har en pojke född 06 och en flicka född 08 sedan tidigare.

Jag mådde pyton fram till vecka 14, efter det så har jag mått väldigt bra och bara kännt av lite molvärk. Men i v 19 så kom illamåendet tillbaka, är det vanligt?? Mår illa på kvällarna bara så det är under kontroll men tråkigt att det kommit tillbaka

• WeeBee

Solskenstjejen - Välkommen!
    Jag känner igen ditt mående precis! Skulle kunna säga exakt samma. Men illamåendet på kvällarna som kommit tillbaka senare har varit sporadiskt...kommit ett par kvällar i rad å sedan haft uppehåll flera dagar för att komma tillbaka igen...Å nu är jag i vecka 22. MEN...hur som helst så är detta illamående en bris i jämförelse med hur jag mådde fram till vecka 14.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013