Vilgot o Lillpyret skrev 2013-03-07 11:28:57 följande:
Stort grattis till pojken! Jag tror att det alltid blir lite chockartat att få reda på könet, helt plötsligt så blir det så verkligt alltihop.
Tråkigt med chefen. Men han kan inte säga upp dig på grund av graviditeten, då måste han komma med en annan anledning...
Vi fick ett foto den här gången, behövde inte betala för det eftersom det var så dåligt. Det står på informationspappret att det kostar en summa per bild (minns inte vad det var, 70 kr?) men sedan beror det nog på vilken barnmorska man träffar. Vid sonens RUL behövde vi bara betala för en bild men vi fick med oss cirka fem stycken. Det var bilder på händer och fötter och i profil m.m. Jättekul!
Vi gjorde 3D/4D-ultraljud sist och vi ska göra det även denna gång. Det är jättekul och spännande! Sist betalade vi 1500 kr och då fick vi med bilder och filmer, det tog cirka 45 minuter. Men nu har de höjt priset (till 1700) så denna gång ska vi bara köpa bilder, det tar då 30 minuter och kostar 1200 kr. Vi går till Emma ultraljudsklinik på Hisingen och vi är jättenöjda.
Här är deras hemsida:
emmaultraljudsklinik.se/
Tittade också på att göra det där! Ska nog bestämma mig för att också göra det.
Idag var vi hos barnmorskan å fick lyssna på hjärtljuden!
Jag har berättat för chefen och han tog det positivt.
Tills jag nämnde att jag ville gå sista april.
Hade tänkt mig att ansöka om havandeskaps penning och sen har jag över 50 dagar semester att ta ut.
Det blev lite kort om tid så jag förstår ju att han reagerade.
Men vi får se hur det blir, om jag blir beviljad havandeskaps penning.
Men det tycker jag att jag borde få i och med alla tunga lyft på mitt jobb.