• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • WeeBee

Nina J - Tack ska du ha! Å grattis till er friska pojk! Antar att ni kommer att få regelbunden uppföljning framöver för den lille...å jag önskar er och er lille all styrka å lycka i det!
    Ps. Vilken vecka är du i nu? Ds.

• NinaJ

Tack! Är i v 21, kommer få mer svar på saker på torsdag, så ni är det en lång väntan som gäller... Kram

• EwMa

Laddad till tusen för Barn&Baby mässan. Hoppas kunna hitta lite kul och bra inspiration

• EwMa

Den e denna helgen...slutar imorgon.

Den var sådär men ändå rätt givande...men efter varit på mässan har vi bestämt oss för vagn i alla fall och den ska beställas imorgon...

Aldrig sett så många gravidmagar på ett och samma ställe..haha   

• EwMa

Är det någon här som har ansökt om gravidpenning?

Jag blir inte klok på den blanketten....ska arbetsgivaren(Volvo) bifoga nåt utlåtande om att omplacering inte kan göras? jag kan bara få lättare arbetsuppgifter genom att kontrollera bilarna, men det är fortfarande en massa klättrande och böja sig över ramen.

Känns som d aldrig kommer bli iväg skickat typ   

• WeeBee

By the way:
    Nu när jag vet vilket kön min bebis har så kan jag meddela att de förutspående könsförutsägande metoderna gick sådär! Jag får en flicka men:

Kinesiska kalendern hade fel
    Jag har inte blivit fulare
    Vi hade bara sex precis på ÄL

Det som däremot stämde var:

Varit sugen på salt å surt
    Ringen bara snurrade runt-runt ovanför min mage
    Kanske fått lite mer kärlekshandtag...men å andra sidan känns det som att hela jag har blivit lite fetare.
    Mådde illa som fään till v 14

Kommer inte på fler just nu...

• SusannneL

Jag hänger på hit!Glad

Är det någon av er som vet, jag har en massa semester att ta ut.
    Det kommer ju nya dagar i April dessutom, vet ni om jag kan ta ut den semestern + mina gamla sparade
    före "jag får gå" när det närmar sig BF?
    Vet ni annars vem eller vart man kan fråga om sådant? 

• Pyl

SusanneL: Jag hade vänt mig till lönekontoret och kollat upp om jag vore du. 

WeeBee: Härligt att allt bar bra på RUL! En tös, vad skoj! :)

NinaJ: Håller tummarna för att positivt besked på torsdag. Du låter så sund och stark som vill fokusera på ert friska barn!

Är det någon mer än jag som är student och skulle behöva sommarjobba? Jag kommer vara i v 31 när min skola slutar och förmodligen inte så sugen på att jobba, men annars har jag ju ingen inkomst. Blir stressad av att tänka på det. De flesta sommarjobb är inom vården och innebär en del tunga lyft, städ och sådant.... 

• Magnolia78
    Pyl skrev 2013-02-24 10:13:17 följande:

Är det någon mer än jag som är student och skulle behöva sommarjobba? Jag kommer vara i v 31 när min skola slutar och förmodligen inte så sugen på att jobba, men annars har jag ju ingen inkomst. Blir stressad av att tänka på det. De flesta sommarjobb är inom vården och innebär en del tunga lyft, städ och sådant....

Det finns ju lättare jobb som försäljning. De sökes väl snart jordgubbsförsäljare bl a.
    Kika på arbetsförmedlingens sida , sätt upp lappar i affären du brukar gå till 
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013