• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MoonFlight

Får jag hoppa in i denna tråd? Bor liten bit utanför Gbg dock. Har bf 17 aug och Rul om en vecka dvs den 14e. Dock så blir det i Trollhättan då jag går hos Bm i Lilla Edet.
    Har tre små troll hemma födda 06, 07 och 11.

• livsängel

får ja hoppa in här?

Bor i Surte och väntar mitt första barn, BF den 11 Juni..  
    Är nyinflyttad hit, kommer från värmland och skulle va jättekul att få nya vänner.. :) 

• EwMa
    MoonFlight skrev 2013-03-07 11:38:28 följande:
    Får jag hoppa in i denna tråd? Bor liten bit utanför Gbg dock. Har bf 17 aug och Rul om en vecka dvs den 14e. Dock så blir det i Trollhättan då jag går hos Bm i Lilla Edet.
    Har tre små troll hemma födda 06, 07 och 11.

Klart, välkommen.
    livsängel skrev 2013-03-07 11:54:13 följande:

får ja hoppa in här?

Bor i Surte och väntar mitt första barn, BF den 11 Juni..  
    Är nyinflyttad hit, kommer från värmland och skulle va jättekul att få nya vänner.. :) 

Ja det är bara och hoppa in.

Glöm inte skriva in er i BF tråden med.

Hoppas kunna få till en träff snart      

• Magnolia78

SusanneL: Östra men hamnar vi inte alla där? Den bm vi hade valde ut några där man såg bebisen bra på. Hade det inte vart så, hade ja givetvis sagt ifrån.  Inte roligt när det blir så för din del m en tråkmåns till bm. Även om hon gör det på rutin så e det oftast en stor upplevelse för föräldrarna

• Dannii B

Ja men vd kul med fler nya mammor som droppar in... Jag jobbar butikstider ...sent med andra ord. Men kom med olika förslag på dagar så får man se när de flesta kan.

• Pyl

Vi gjorde RUL på Östra också och fick två bilder för 60:- utan att be om en extra. De är väldigt lika dock.

Är gärna med på en träff och är flexibel med tiderna eftersom jag är student. 

• EwMa

Så är man i v 24. Tiden går. Vill bara ha vår och sommar nu så är man ännu närmare målsnöret.

Ställde mig på vågen igår...det var ingen rolig upplevelse. Har kämpat med kilorna ett bra tag innan man blev gravid, så det sitter kvar i huvvet att det är för mycket att väga 100. men vad gör man inte för den lille i maggen. Men sen blir det och kämpa igen.  

• NinaJ

Ewma jag kämpade också innan jag blev gravid, så när kilona började springa iväg slutade jag väga mig... Kändes inte bra att fundera på om jag verkligen skulle äta saker trots att jag var hungrig, så nu får hungern styra och så ska jag gå till viktväktarna när jag ammar... Försöker hålla nere sötsakerna, men glass är hopplöst ;) intalar mig att det är bra för kalcium....

• WeeBee

Jag trodde inte att jag skulle störa mig på vikten när jag blev gravid...men det gör jag...eller rättare sagt jag stör mig på min dåliga form. Vanligtvis brukar jag kunna sätta igång med hårdträning å diet för att fixa formen när den inte längre känns bra...men nu kan jag ju inte...vågar inte hålla igen iom att jag prioriterar mitt barn...men tyvärr längtar jag redan tills jag får min kropp tebax efter graviditet å amning. Så himla tråkigt! Jag ville ju känna mig vacker som gravid...men det gör jag inte eftersom jag blev för tjock redan innan jag blev gravid...för att kunna bli gravid...borde vara van eftersom jag alltid gått upp å ner i vikt mycket...men skillnaden nu är just att jag inte kan/bör göra nått åt det.

Nu har jag dessutom börjat få väldigt ont ner mot rumpan efter träningen oxå...så måste nog ta det lite lugnare med de tunga vikterna.

Är i v 21+1 har gått upp 5.3 kg...kan tillägga att jag gick upp ca 14 kg innan jag blev gravid oxå...

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013