tvetalan skrev 2013-02-26 19:59:06 följande:
För det första var du den som skrev att Islam tog plats i samhället. Det jag gjorde var att fråga dig på vilket sätt du anser att de tar plats i samhället.
Det finns extremister överallt. Kristna i andra länder jagar och mördar muslimer dagligen. Det finns extremister i alla religioner och det är vad jag vill förklara för dig. Förstår inte varför du hakat upp dig på religionen när det är folk i allmänhet som det är fel på.
Varför sticker det i ögonen på dig? ÄR du på riktigt? Hur påverkar det DIG personligen att kvinnor bär niqab på jobbet, ute på stan osv? Hur påverkar moskeer dig personligen? Lider du på något sätt för att sådant finns? Känner du dig kränkt eller så? Jag förstår inte varför du lägger ner så mycket energi i en, för mig, onödig fråga.
Slutligen så "menar" jag ingenting. Det enda jag gjort sedan jag började argumentera med er var att ifrågasätta era argument.
Ja, och jag svarade på din fråga. När det gäller extremister så, visst de finns överallt, och jag har aldrig påstått annat.
Det kommer påverka mig då jag inte vill lämna ifrån mig ev barn till en dagisfröken med niqab, jag vill som lärare inte få vara tvungen att jobba extra för att muslimska barn skall ha särskilda ledigheter. Det blir ju jag som i slutändan måste hjälpa till etc.
Jag lägger ner energi på det för att jag vill inte att Sverige blir ett land under muslimska lagar.