LindaEfraim skrev 2013-03-05 18:11:45 följande:
Du svarade på mitt inlägg som var riktat mot de jag tidigare diskuterat med i tråden som flyttar fokus från halal till kosher för titta dom är grymma dom också. Då ställde jag en fråga som du och de andra inte är villiga att svara på utan fortsätter med att kosher är grymmare. Men kosher är inte tillåtet i Sverige men det är halal. Men nu har det visat sig att halalslakt i Sverige inte följer jordbruksverkets regler.
Men du, egentligen är det inte en relevant frågeställning. Sker det fusk någonstans så ska det tas itu med på myndighetsnivå. Det finns fusk överallt och det är ju som att någon skulle fråga dig vad du tycker om att djur blir slaktade trots att bedövningen inte tagit? Det är hemskt dåligt om lagen inte följs och det bör återgäldas snarast. Det tror jag alla är ense om.
När du talar om halalslakt och att det inte följer jordbruksverkets regler i Sverige så undrar jag om det bara är ett ställe du utgår ifrån när du kommer fram till din slutsats eller sker det på alla slakterier i Sverige?