• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Petto 83

Behöver inte vara kört, hade 2 med sonen. Håller tummarna att det inte är någon fara... Kramar

Snöflinga skrev 2013-03-12 15:10:11 följande:
    Nu är det nog kört. Har börjat blöda

Skit!

• heli78

Snöflinga: jag hade blödning så sent och det gick bra ändå. Det behöver inte vara kört!

• drömmer om ett barn
    Snöflinga: Det är vanligt med blödningar under första tiden av graviditeten så håller tummarna hårt att det inte är någon fara. Stor kram
  • Petto 83

Fick mörka flytningar kring v.10 sen blödning vid 12 och 13-14. Men jag förstår din oro, är ju det man bävar sig för mest.

Snöflinga skrev 2013-03-12 16:22:28 följande:
    Petto 83: Men så här sent utan att det har varit någon blödning innan? v.8+4 idag...

• Snöflinga

Ok, ja det var ju senare. Hoppas att det inte är kört. Ringde och försökte få komma och titta, men de var inte så intresserade av det. Känns tungt, jag vill ju veta så att jag kan släppa detta.

Hur länge och hur mycket blödde du Petto 83? Hittills är det inga jättemängder, men det kommer hela tiden, sedan ungefär kl.14:30.

• Nezzan
    Snöflinga: Förhoppningsvis är det helt normal ska du se... många blöder ju under graviditeten. Äter du trombyl möjligtvis? då blöder man ju lättare oxå! Hur gick det hos BM idag förresten... var du hos henne före du började blöda? Fy så trist att de inte kan förstå hur orolig man blir och bara låta en få komma in..

3villbli4: Ja, vi fick samma känsla som du fick vid er förra graviditet.. att det är en liten tös.  Vår bm har dock tillgång till UL och lovat att vi framöver kan kolla om vi vill och det lutar nog åt det. Hoppas verkligen ni får se nu, även om det så klart är viktigare med att liten mår bra så är det ju som mysigt att kunna planera inköpen lite mer

Äppelkaka: okie - då blir det nog vila framöver då om "ischiasen" blir värre. Hoppas din foglossning lugnar ner sig nu framöver och håller sig på bortaplan. Tänka sig att kunden anade redan nu.. vissa säger ju att de kan se tidigt i ens ögon oxå Flört  Hoppas det gick bra på er inskrivning!

Drömmer: jag har oxå ett hål i magen som skriker efter mat.. och den hungern kom väldigt tidigt. Den har dock lugnat ner sig lite nu i v 23.. men finns helt klart kvarSkrattande
  • Petto 83

Fösta blödningen var inte så stor. Märktes under några timmar men mest vid toa besök. Andra gången var det rikligt och tror typ 2 dagar, har så dåligt minne. Hoppas det har stannat av för dig nu

Snöflinga skrev 2013-03-12 17:42:32 följande:
    Ok, ja det var ju senare. Hoppas att det inte är kört. Ringde och försökte få komma och titta, men de var inte så intresserade av det. Känns tungt, jag vill ju veta så att jag kan släppa detta.

Hur länge och hur mycket blödde du Petto 83? Hittills är det inga jättemängder, men det kommer hela tiden, sedan ungefär kl.14:30.

• Snöflinga

Det blöder fortfarande, men ändå väldigt sparsamt... Ja, vi får se vart detta leder. Tack för alla peppande kommentarer, det känns bra. Men känner mig ändå väldigt deppig.

Det gick ganska bra hos BM idag, hade inte börjat blöda då, utan märkte det typ direkt efter jag varit där. Ödets ironi?
    Hon var väldigt pratsam, men kändes inte som jag klickade lika mycket som med den förra. Men det blir säkert jättebra med tiden, om vi nu får den tiden tillsammans...

Jag ska ringa kvinnokliniken i morgon och hoppas att de har en tid för vul på förmiddagen som jag kan få! Det vore väldigt skönt. Tyvärr kan jag inte på eftermiddagen alls, och inte på hela torsdagen. Känns ju inte som att jag kan ställa in viktiga saker på jobbet för detta. Annars får jag vackert vänta till på fredag (eller om det börjar blöda mer, då vet vi ju ändå)...

Kram till er alla!

• Nezzan

Snöflinga: Håller tummar och tår för att blödningen ska stanna av helt...förstår att du känner dig deppig. Men tycker det är jättestrongt och nog klokt av dig att du far på jobbet - det kanske får dig att skingra tankarna lite, fram tills den 15:e... om du inte får en extratid innan

Det var btw inte så att bm gjorde någon undersökning som kan ha gjort att det började blöda? eller kanske lite närhet med din partner nyligen? sånt kan ju oxå skapa lite blödning...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå