• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Petto 83

Fy va tråkigt!! Det ska bara inte få hända... Ni får ta hand om varandra lite extra i helgen. Hoppas ni snart kommer tillbaka hit. Styrke kramar till er

Snöflinga skrev 2013-03-15 13:32:18 följande:
    Hej på er, och tack för er omtanke!

Det gick inte alls bra idag. Det är ett missfall

Doktorn kunde inte se något foster, antingen har de redan kommit ut eller så är det ett utomkvedshavandeskap. Jag hoppas ju på det första alternativet ändå. Jag fick ta blodprov för att mäta HCG-halten och ska tillbaka på måndag för att ta ett nytt blodprov så att de kan se att HCG-halten sjunker.

Jag hoppar tillbaka till IVF Umeå-tråden och hoppas det går bra för er andra, och att jag är tillbaka här igen om inte allt för länge...

• jennyz

Jag ska också ta extra järn, är dock alldeles för dålig på det, hade lite lågt värde när jag var hos BM, tror dock att det hade med koaglet att göra, jag var ju enormt trött och hängig den tiden, nu när jag inte längre har sådana flytningar så känner jag mig piggare, så det känns som att det ligger bättre till, men jag tar lite då och då, jag är hård i magen utan dem så helst är jag utan...

Äntligen går vi in i veckan V!! På torsdag är det dags för RUL!!! Längtar, men oroar mig samtidigt...tänker på de som blir gravid på naturlig väg, hur klarar de sig till v19 för första synen av bebis?!?!? Har hunnit med fyra VUL/UL redan och är inte nöjd!!

Drömmen till ett barn: snart dags för första bilden av er bebis, hoppas du mår bra!!!

• drömmer om ett barn
    jennyz: Ja, äntligen är din viktigaste vecka här! Solig Så spännande med RUL!! Kommer ni berätta för omgivningen efter detta eller vänta ytterligare? Förstår inte heller hur "alla andra" klarar av att vänta till vecka 19, jag hade klarat av det. Bara att vänta så här länge har ju varit en pärs!

Har dina flytningar försvunnit helt nu? Åh, så bra! Glad Måste kännas skönt att slippa dem efter så många veckor. Jag mår bra men börjar bli väldigt trött. Kanske också har dåligt järnvärde? Ska jobba natt hela nästa vecka så blir intressant att se hur det kommer gå. Sov 13 timmar idag och var på vippen att gå i säng efter frunchen men tvingade mig att vara vaken.
  • jennyz

Vi har redan berättat för de flesta, det blev officiellt efter kubtestet faktiskt, v13 och allt såg bra ut, det märks på min mage, har gått upp ung 4kg nu och det känns/ser ut som magen ökat mer än så, så jag har kanske minskat på annat håll...

Flytningarna är rätt normala nu tycker jag, de är snarare lite gulare än vanligt, det är i alla fall inte samma som det var i ung tre-fyra veckor tack o lov!!!

Trött var jag med dottern också första tiden, behövde då inget extra järn i början så det kan ju vara vanlig graviditetströtthet också...

Viktig dag för er också på torsdag!!!!

• drömmer om ett barn
    jennyz: Skönt att ha berättat och inte behöva gå omkring och gömma magen.. Glad Förstår inte hur jag ska lyckas dölja den i en månad till men svullnaden kanske går ner snart. Du har nog omfördelat kilona nu så att några av dem har hamnat på magen! Flört

Skönt att det bruna har försvunnit. Jag har också gulare än vanligt, det kanske är normalt?

Ja, nu börjar man längta riktigt mycket tills på torsdag!! Drömmer 
  • Petto 83

Drömmer och Jennyz så härligt med vul och rul. Så spännande och få se de små liven. Sj får man vackert vänta en vecka till :( tycker den här väntan till vul är värst av alla. Å Jennyz så himla skönt att de bruna slutat komma. Måste kännas som en befrielse :)

• EEJ

RUl idag och det är med skräckblandad förjusning jag ser fram emot det. Tänk om det är något som är fel? Orkar inte ens tänka tanken.....

• turtle01

EEJ: hoppas det kommer gå bra! Minns den känslan alltför väl när vi skulle göra kub och rul kring december. Ska hålla tummarna!

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • heli78

EEJ: Det går säkert bra, men jag var också skitnervös! Tack och lov helt i onödan. Försök njuta av stunden. :)

• drömmer om ett barn
    Petto 83: Snart är det din tur också.. den som väntar på något gott! Solig Hur mår du nu?

EEJ: Hoppas att det gick bra på RUL:et och att ni fick en mysig bild med er hem! Hjärta
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå