• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • drömmer om ett barn

jennyz: Skönt att flytningarna har minskat. Hoppas att dom försvinner helt snart, men det kanske tar ett tag när din bebis är i vägen..

Jag har VUL den 21:a så då har vi bägge två den dagen att se fram emot!

Nezzan: Äsch då, det är inget konstigt med det. Man är så rädd att något ska gå fel när man äntligen lyckats bli gravid, tror ingen som kämpat länge känner sig helt lugn förrän en bra bit in i graviditeten. Om man alls blir lugn..

• mammaidamaria

Nezzan: Näe tror inte de finns så mkt att göra förutom vila om de blir sämre. Blir det bara värre och värre måste de till slut "ta ut barnet", det är väl som kroppen som säger emot och orkar inte riktigt eller hur jag ska förklara.

• Nezzan

Snöflinga: tackar Glad

Drömmer om ett barn: spännande att ni oxå har rul den 21 - det är en riktigt underbar upplevelse Hjärta. Då borde du och Jennyz vara kring samma vecka, ni två Glad Vi fick rul:et i vecka 19+3.. vilken vecka befinner ni er i den 21/3?

mammaidamaria: usch, det är alltså havandeskapsförgiftning som kan utvecklas av spår av äggvitan.. har läst lite om det... hoppas du kan vila, vila och vila en massa!!

Jag måste få fråga er alla om detta med föräldragrupp!! Jag bor på en mindre ort utanför Umeå, så jag har listat om mig till Norrlandskliniken (har inte velat gå till bm här, då djungeltrumman går så snabbt.. var för många, många, många år sedan hos bm här för att kolla blodtryck för ett nytt p-pillerrecept - och blir då alltså uppringd av en som hört att jag varit där.. av sin granne!?! och undrar om jag är gravid!!!)

Nu har de på norrlandskliniken ingen föräldragrupp utan jag hänvisas till den på min ort - men jag är rädd för att det ska vara allt för många unga som blev -"ops-gravida" och vet inte om jag riktigt orkar med det (kan tillägga att vi är efter alla "försöka-bli-gravid-åren" hunnit bli 34 och 36).... så hur har ni gjort/tänker ni göra?

• jennyz

Jag kommer att vara 18+2 vid RUL, drömmer om ett barn ska nog på VUL då hon plussade i februari...

Jag rekommenderar att vara med i föräldragruppen, tyckte det var kanon med första barnet, vet inte om det erbjuds sådant nu med andra barnet dock... Jag var 32 och sambon 37 då vi fick dottern och de flesta var faktiskt i vår ålder, det var ett ungt par så i våran grupp var det nog de dom kände sig utanför då de nog var ung 10 år yngre än oss och rätt blyga, men jag tycker att det var väldigt givande och trevligt de träffar vi hade helt klart!!

• Nezzan

Jennyz: Ahh.. läste just nu om drömmer om ett barn´s inlägg och ser ju att det står VUL Flört

Tack för dina tankar kring föräldragruppen.. - hur många träffar var de på .. ungefär?

• jennyz

Ungefär 8 kanske... Kommer inte riktigt ihåg, det var en eller två träffar efter barnet fötts av dessa...

• Snöflinga

Nezzan: Vi bor också på en mindre ort och var med i föräldragruppen. Här var det både förstföderskor och omföderskor så det gjorde ju ålderspridningen större. Det var en hel del unga, den äldsta var väl strax över 30. (Vi strax under 30 då). Det kändes helt ok med gruppen och så, men framförallt kändes det riktigt värt med de träffar vi hade efter förlossningen när bebisarna var med. Det var skönt att knyta lite kontakter och kunna gå tillsammans till Öppna förskolan och så någon gång. Men det blev inte så jättemycket.

Ni kan ju alltid ge det en chans. Men ge inte upp efter första träffen!

• drömmer om ett barn
    Nezzan: Jajjamän, här är det VUL som gäller! Solig Inte lika spännande kanske men kommer förhoppningsvis att lugna mina nerver en aning. Var tvungen att göra ett gravtest imorse igen för att se så att plusset är kvar. Blir galen snart av denna molvärk.. känns exakt som mensvärk och jag går omkring och är konstant orolig för att mensen ska dyka upp.
  • jennyz

Absolut är VUL jätteviktigt, ni ska ju få se lilla hjärtat pumpa på för fullt, det är ju en kanondag!!!

• Petto 83

Har samma problem med denna "mensvärk" blir galen snart. Har även börjat få känningar i fogarna när jag är ute och promenerar. Så spännande med vul, jag har det som milstolpe 1 :)

drömmer om ett barn skrev 2013-03-11 08:43:20 följande:
    Nezzan: Jajjamän, här är det VUL som gäller!  Inte lika spännande kanske men kommer förhoppningsvis att lugna mina nerver en aning. Var tvungen att göra ett gravtest imorse igen för att se så att plusset är kvar. Blir galen snart av denna molvärk.. känns exakt som mensvärk och jag går omkring och är konstant orolig för att mensen ska dyka upp.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå