• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • heli78

Snöflinga: Jag blödde i flera omgångar och som längst 3 dagar i sträck. Det kom klumpar också och jag var helt förstörd. Förstår verkligen din oro, men det behöver verkligen inte vara så illa.

• Snöflinga

Det slutade blöda framåt natten igår, kom inget i morse förutom "rester", pustade ut lite och ringde gyn men får inte komma förrän på fredag
    Började sedan blöda igen nu ikväll vid 17-tiden! Blä!
    Har dessutom ont, men inte extremt ont. Den här gången känns det som att jag blöder mer än i går. Så usch vad jobbigt det känns! Vill spola över torsdag och hoppa direkt till fredag. Har dessutom sådana arbetsuppgifter i morgon att ett missfall vore något av en katastrof.
    Vad gör man om det kommer en fors med blod mitt i allt liksom!? Mitt bland människor man ska vara professionell inför...

• drömmer om ett barn
    Snöflinga: Usch, det måste vara jättejobbigt med denna ovisshet! Rynkar på näsan Irriterande att du inte kunde få en tid imorgon när läget är som det är, dom borde väl förstå din oro tycker man. Typiskt att du har viktiga saker på jobbet just nu. Svårt att hålla skenet uppe när man befinner sig i en situation som denna.. Jag hoppas att blödningen avtar snarast för att inte komma tillbaka. Kram
  • mammaidamaria

Snöflinga: Vad jobbigt:( Förstår att det är svårt att släppa oron. Hoppas morgondagens går bra och att du inte blöder mer. Kram

• Äppelkaka

Snöflinga: Åh, vad tråkigt! Jag hoppas innerligt att det är en ofarlig blödning men jag förstår att det känns skit just nu. Det är ju inte bara att "hoppa på´t" igen för oss IVF:are utan det är så mycket som står på spel när vi väl blir gravida. Vad bra att du får komma på kolla imorgon (även fast jag förstår att du hade velat gå dit bums!). Skickar en kram till dig!

• Petto 83

Har en liten undring. Är det någon fler som bara ligger och snurrar på nätterna? Är så ofantligt trött så jag somnar när jag lägger sonen kl 19 men sen vaknar jag var och varannan timme och har svårt att somna om och så håller det på... Blir ju inte direkt piggare

• Äppelkaka

Jag var förresten på inskrivning hos BM i tisdags och kom därfrån med både tid till RUL (15/5) och läkartid efter KUB för att diskutera planerat snitt (fick en sfinkterruptur förra förlossningen) så jag känner mig rätt nöjd

Enda som visat sig vara ett problem är att min järnreserv var låg så hon ringde upp i morse och sa att jag måste börja ta extra järn redan nu. Värdet låg på 14 och hon sa att det inte skulle vara under 20 så jag antar jag får pallra mig till apoteket.

• Nezzan
    Snöflinga: Det var ju till dig jag ville skriva att jag tänker extra mkt på dig idag och ber för att det ska gå bra Hjärta
    (råkade tabba mig lite tidigare och skrev inlägget till fel person i ivf umeå Obestämd)
  • Snöflinga

Hej på er, och tack för er omtanke!
    Det gick inte alls bra idag. Det är ett missfall
    Doktorn kunde inte se något foster, antingen har de redan kommit ut eller så är det ett utomkvedshavandeskap. Jag hoppas ju på det första alternativet ändå. Jag fick ta blodprov för att mäta HCG-halten och ska tillbaka på måndag för att ta ett nytt blodprov så att de kan se att HCG-halten sjunker.

Jag hoppar tillbaka till IVF Umeå-tråden och hoppas det går bra för er andra, och att jag är tillbaka här igen om inte allt för länge...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå