• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • EEJ

Jag hade Folksams betalförsäkring (1050 kr) förra gången och vi fick ut rätt mycket pengar på den. Dels för min havandeskapsförgiftning, min tid på lassa samt Ellens tid på Neo och barn. Några tusen blev det i slutändan. Dock ville de inte försäkra Ellen sen eftersom att hon hade för låg födelsevikt enlitg dem. Då ska det till att Ellen aldrig legat i kuvös, fick åka hem efter 6 dagar, andats helt själv från första början- hon har inte ens solat för gulsot. Helt enkelt en otroligt pigg och alert flicka för sin ålder och storlek. Till slut fick vi napp hos Trygg Hansa som gärna ville försäkra henne och tyckte att det var en fantastisk historia att hon var så stark trots hennes storlek.

Så det gör valet rätt självklart den här gången- Trygg Hansa blev ett självklart val.

Jag har även flyttat alla mina andra försäkringar från Folksam, men motiveringen att om de inte vill försäkra det dyraste och finaste jag har så behöver de inte försäkra något annat heller.     

• Äppelkaka

EEJ: Helt rätt, vill de inte försäkra guldklimpen så behöver de inte få några pengar från dig överhuvudtaget!

Jennyz: Ja, det är lika bra att vara snabb och försäkra sin bebis eftersom det kan bli problem annar om de hinner bli sjuka under den första tiden. Den här gången ska jag vara snabb och i princip ringa från BB Glad

• Petto 83

Alltid bra med försäkringar när det väl händer nått. Sj avvaktar jag nog ett tag :)

Glömsk som jag är, vilken vecka börjar alla vara i nu och visst är det även några som bär på två guldklimpar?? Tänkte ifall vi skulle göra nån typ av lista. Sitter dock vid mobilen så jackan inte fixa en :) Jag är i morgon 5+0 och det är vårat andra syskonförsök, gjorde ett Fet i höstas som misslyckades.

I vilken vecka har ni fått göra vul på kliniken? Minns att jag gjorde i vecka 7+ med sonen

• jennyz

Denna gång var jag 8+ tror jag men det var för att de haft julstängt, tror att det var 7+1 första graviditeten...

Idag är jag 16+2, har dock inte heller möjlighet att göra någon lista just nu... ;) två veckor kvar till RUL, undrar om vi får se kön denna gång!!

• turtle01

Jag är nu i V.31 (30+3)

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Petto 83

Då har vi fått tid för vul, 27/3 känns som en evighet bort haha men tänker på alla som blir gravid på egen hand som får vänta till typ v 19. Fick även beräknad födsel 8/11 :)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå