• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Petto 83

Haha så klart ska det vara 9/11 förstår inte vart det där datumet kom ifrån... Smått pömsig hjärna skulle jag tippa

• Nezzan

Petto83: haha.. jag ändrar Flört

{#emotions_dlg.flower} Bf-lista

Nezzan, första barnet bf 15/7
    Äppelkaka, andra barnet bf 12/10
    Petto83, andra barnet bf 8/11

• heli78
    {#emotions_dlg.flower}Bf-lista

Heli78, första barnet bf 22/5
  • jennyz

Jennyz, andra barnet BF 19/8 

När alla fyllt i sig här kan jag bifoga den i trådstarten om ni vill, så man lättare ser den!   
    Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • drömmer om ett barn

Äppelkaka: Härligt att midjan börjar försvinna, det gillar vi! Skrattande 

turtle01: Vad roligt att höra att allt är bra med bebisen men blir chockad av att du inte får gå ner i arbetstid. Hur tänker man när man nekar någon som är så långt gången och har ett fysiskt tungt arbete!? Förvånad Din överklagan måste ge dig rätt, du går ju nästan dubbel heltid! Tungt att jobba med foglossning till på köpet.

Med mig är det bara bra, har börjat få lite sömnrubbningar men annars flyter allt på utan problem. Nästan så att man börjar undra om man verkligen är gravid.

EEJ: Underbart att allt såg bra ut på RUL, grattis! {#emotions_dlg.flower} Tänk om det blir en födelsedagspresent ändå? Drömmer

Petto 83: Skönt att illamåendet har lagt sig. Hoppas du kan börja dricka kaffe snart igen! Kaffe Jag har slutat helt med coca cola då jag läste att koffein inte är så bra, och gissa om det är det enda jag suktar efter nuförtiden.. Flört I övrigt mår jag oförskämt bra, endast tröttheten som ibland tar på krafterna.

Nezzan: Första natten gick bra men vi får väl se hur det känns i slutet på veckan.. Glad

6 kg efter plusset låter inte så mycket, men förstår att det måste kännas som en del eftersom du även gick upp under behandlingarna. Hur mycket säger dom att man bör gå upp under en graviditet, finns det några "riktlinjer"? 

• Petto 83

Drömmer: skönt att du mår bra :) Ja, längtar sååå efter en kaffekopp haha Kan just nu bara dricka vatten och Loka

Gällande vikt så är det lite individuellt. Med sonen sa bm 10-12 kg men då jag ser ut som en flaggstång så sa hon att det inte var så noga. Gick upp 17 kg ;)

• Nezzan

God morgon girlz!

Jo, ang vikten så har jag oxå hört att kring en 12 kg väger barnet, moderkakan, ökade blodvolymen osv... så 6 kg just nu av själva graviditeten känns helt ok.. men de där 10 + jag fick innan, landande inte så bra på lilla korta jag som är 1.60 Flört - men det är ett mycket angenämt problem som jag gärna tar vilken dag som helst!

Drömmer: ska väl kanske snarare önska dig go´natt Glad Hoppas denna natt har gått så bra den kan...

Mammaidamaria: Jag kan fixa =) men vet inte om det är första - därav frågetecknet...

Mammaidamaria, första barnet? , bf 23/5
    Jennyz, andra barnet BF 19/8 

• turtle01

Återstår att se hur många kilo upp man gått innan allt är färdigbakat därinne! Är glad så länge jag klarar mig med ringar etc på, dvs så ärjag inte så svullen än. Drömmer om ett barn: var jobbar du? Jag jobbar på ett gruppboende inom socialtjänsten.

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå