• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • heli78

IdaMaria: Då ligger vi prick lika då! Skrattande Hur mår du nu? Blivit bättre eller sämre? Jag börjar faktiskt känna mig stor nu och blir trött mycket fortare än tidigare, vilket jag har lite svårt att acceptera samtidigt som jag stormnjuter bara av att få vara gravid.

Är det någon som har erfarenhet av bärselar? Jag har kollat lite på ergobaby, men tips mottages tacksamt!

• Nezzan

Hej på er goa människor.. tror det är dags att även jag ger mig till känna ;)

Har följt tråden Ivf Umeå sedan begynnelsen och fått så mkt tips, råd, stöttning mm från er alla - utan att ni ens vetat om det =) vet inte vad jag skulle gjort utan er och eran kämpar-anda som har "boostat" även mig under alla dessa behandlingar...

Vi började våra försök redan 2007 och så här i efterhand kan jag konstatera att vi inte riktigt fick den hjälp vi skulle ha fått då KK i Umeå  sa att jag hade PCO-S, utan någon som helst utredning och gav mig mediciner utifrån det.. vilket så klart inte lett till något barn för när jag äntligen kommer till Ivf Umeå så säger både Ida, Jenny och Solensten att jag verkligen inte har pco-s (har hunnit med dem allihopa efter alla försök/koller) och att de mediciner jag fått har varit helt meningslösa för min del. Gissa om jag kände att alla de tidigare åren som vi försökt få ihop samlivet på  "uppskattade äl-dagar" som så enormt bortkastade...

Nåväl.. vi får iaf ett  efterlängtat plus vid påsk 2012, på försök nr 2 och  var faktiskt på återbesök hos kliniken i v 7+6 samtidigt som A79 i våras, där även vi fick se ett underbart litet hjärta, som vi blev över öronen förälskad i.. med BF 20/12

Så gissa om våra drömmar totalt krossades när det hos barnmorskan v 11+4 på inskrivningen upptäcks att liten inte verkar leva längre.. och efter en akut tid uppe på KK konstaterar läkaren att den varit död i ca 2 veckor...

Så när vi nu plussade igen i oktober (efter ett helt misslyckat försök i augusti då vi inte fick tillbaka nått överhuvudtaget) har jag tyvärr haft väldigt svårt att ta mig till graviditeten och har inte i ord kunna säga "jag ÄR gravid". Men nu efter Rul och efter att rörelserna nu känns lite mer och mer, så måste jag våga släppa på rädslan..  så här kommer det :

Hej på er alla! Jag vill gärna få vara med i er mysiga tråd då jag är gravid i vecka 21+3 =)

• jennyz

Nezzan: välkommen hit, vilken resa ni gjort, så glad jag är att ni lyckades tillslut, nu är ni mer än halvvägs!!! Roligt att ha med dig här!!!

Heli78: jag hade bärsjal med dottern,lite bökigt att knyta men väldigt mysigt när det var gjort... Har dock tyckt att det ser så smidigt ut med typ babybjörn men har googlat väldigt mycket och blir lite osäker-väldigt många som kommenterar att det är en konstig ställning för bebisen att "hänga i grenen" men benen dinglande, så jag kör nog på bärsjalen även denna gång... Om du googlar finns väldigt mycket, både fakta och synpunkter av de som provat dock...

• Nezzan

jennyz: Tack !! Ja, vi alla verkar ha varit med om en hel del... på både gott och ont säkerligen!!

och tack även för info/tips om bärsjal - hade smått börjat kolla runt på olik bärselen men ska helt klart googla runt på sjalar =)

• heli78

Jennyz: Tack för tipset. Jag är lite skeptisk till babybjörn och tror nog att sjal är bäst. Men jag är lite rädd att det blir för bökigt. Är det inte svårt att få till det? Tänker att en bra bärsele kan funka som en sjal fast utan att jag måste hålla på och knyta. :) Vill både ha kakan och äta den jag!!

Nezzan: vilken kämpe du är!! Och så härligt att det lyckats till slut. :)

• jennyz

Det är absolut lite bökigt med sjalen, jag hade förknutit en del, så det bara var att dra på och knyta åt och lägga i dottern, en sjal går att använda från första dagen om man vill, eftersom man kan placera bebisen lite som man vill och väl ombonat, har för mig att det finns olika sjalar, vissa är enklare, min är mycket tyg, men som sagt var väldigt mysigt att ha henne så nära, och det avlastar ryggen bra tyckte jag också... Jag har en tricotslen tror jag den heter...

• drömmer om ett barn

Nezzan: Varmt välkommen till oss!

Roligt att höra att våra diskussioner har varit till hjälp under din ivf-resa, men jag förstår inte hur du har lyckats hålla dig från att skriva ända fram tills nu!

Jättetråkigt att den förra graviditeten slutade i missfall.. Förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt och att man efter en sådan upplevelse inte riktigt törs njuta av sin graviditet av rädsla för att det kan hända igen. Nu har du kommit en lång bit på vägen och snart är ert underverk äntligen här!

• jennyz

Jag fick inget extra UL så det är RUL 21:a som gäller, dryg väntan!! Nu är det ytterst sparsamt med färgade flytningar men helt normala är de inte, har nästan glömt bort hur det är att vara utan dessa...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå