• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Petto 83

Vilken underbar bild :) Och så härligt att allt såg bra ut. Är ju son lättnad. Hade samma med moderkakan och den la sig så fint tillrätta innan förlossningen och samma för min syster med hennes 2 barn. Men kul med i 2 Rul till :)

jennyz skrev 2013-03-21 12:34:14 följande:
    Som jag förstod det av BM så flyttas oftast moderkakan uppåt efter ett tag, hon hade aldrig varit med om något annat faktiskt, så det lät ju bra, dottern kom ut genom kejsarsnitt och jag har inga problem att göra det igen dock! Då var det akut snitt, om det blir nu så blir det ju planerat, vilket känns lite bättre... BM vill också göra ett UL i v36, vår dotter låg vänd men ändan neråt varav akut kejsarsnitt och hon vill inte göra om den missen... så vi får åtminstone två UL till...

• Nezzan

Jennyz: Så underbart söt liten ena... va skönt att allt gick bra.. jag var oxå så enormt orolig för att de skulle hitta något fel då våra embryon alltid är av lite skruttig kvalitet, enligt deras mått mätt.. så jag förstår verkligen att du andas ut och njuter med dig...Hjärta om jag får försöka mig på att gissa enligt skall-teorin så tror jag på en lilleman, då killar mera "platt" panna än flickor - men om bebis vrider/rör på sig just då bilden tas kan bilden bli missvisande. Spännande om ni kan kolla igen senare

Drömmer: hoppas att allt gått bra för er oxå på vul och att din frånvaro i tråden beror på att du andats ut och sover gott inför natten arbete

3villbli4: härligt med buffarna -  å det känns i början verkligen som att man inbillar sig... bra beskrivet =) å det var samma för mig som för jennyz - de daterade på rul och fick fram att vi låg två dagar före IVF-beräkningen men sa att de aldrig ändrar på ivf-datumet.

Äppelkaka; så skönt för dig om illamåendet nu börjar släppa!!!

• drömmer om ett barn

Dagens VUL visade ett foster med tickande hjärta!Hjärta Det dröjde jättelänge (kändes det som) innan läkaren sa någonting så jag befarade att det var tomt därinne. Det känns helt otroligt, kan inte riktigt greppa att jag bär på ett litet liv. Blev så tagen av hela situationen att jag glömde fråga hur stort pyret var men allt såg iallafall bra ut och enligt mätningarna är jag i v.8 vilket stämmer. Försökte fota UL-bilden med mobilen men det blev inte så bra.. Glad

Tänkte lägga in mig i BF-listan men vet inte om jag räknat rätt. ÄP var 6/2 och ET 8/2, är jag då i 7+6? Har räknat ET som 2+0.

jennyz: Grattis till ett lyckat RUL! {#emotions_dlg.flower} Vilken jättefin bild på er bebis, så himla söt!! Vad roligt att ni är nöjda med besöket och fick en duktig läkare som var detaljerad. Mysigt att snart få lyssna på hjärtljuden.

Petto 83: Hur gick det hos tandläkaren? Hoppas på det bästa. Måste vara hemskt att ha tandläkarskräck.. Rynkar på näsan

Äppelkaka: Vad skönt att illamåendet har lättat, nu ska det gå åt rätt håll! Solig

3villbli4: Bra att ni har fått tid för RUL, nu är det inte länge kvar. Vad roligt att er dotter är exalterad över att få bli storasyster! Glad

Hjälper tabletterna fortfarande mot illamåendet?
  • Petto 83

Drömmer: å så skönt/härligt att allt såg bra ut :) är ju helt fantastiskt. Du räknar äggplock som 2+0 :)

Jo, jag överlevde. Är rätt så noga med tänderna då jag gärna slipper få hål. Känns skumt att vara så rädd för något som alla går till och som bara vill hjälpa en men vad gör man när tårarna bara rinner...

• Nezzan

Drömmer: vad underbartHjärta vilken torsdag det blev =) å jag räknade oxå med 2+0 på ET

Petto83: usch.. det lät inge kul att känna så inför besöken - skönt att du gjort bort det idag!

• drömmer om ett barn
    Petto 83: Ja, det känns helt fantastiskt! {#emotions_dlg.flower} Okej, då är jag lite längre gången än jag trodde. Man blir så förvirrad av alla dessa uträkningar!

Skönt att det gick bra hos tandis trots allt. Inga hål förhoppningsvis? Glad
  • drömmer om ett barn
    Nezzan: Ja, det blev ju den bästa torsdagen någonsin! Skrattande Åhå.. men vilken uträkning är det som gäller egentligen? Nu blev jag ännu mer förvirrad, ha ha.
  • jennyz

Drömmer om ett barn: grattis!!! Började bli nervös att du inte skrivit något...
    De har varit likadana när jag varit på dessa tidiga VUL - vi kollar först lite innan vi berättar något, känns som en evighet!!!

Vi fick lyssna på hjärtat idag hos BM, mellan 151-155 slag, ung som dottern hade... jag har hört att tjejers hjärtan ofta slår lite snabbare än killars... Men det finns så mycket som sägs!!!

• Nezzan

Drömmen: ops .. lita inte på migFlört jag skrev ju HELT fel..menade ju att när man tar ut äggen så räknas det som ägglossning och därmed 2+0.. så lyssna på petto =)

Jag brukar ha koll på saker å ting men märker att jag sista tiden inte är helt med i matchen..skyller helt å hållet på grav hormoner Flört

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå