• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Bf-lista

*Heli78, första barnet, bf 22/5
    *
    Mammaidamaria, andra barnet, bf 23/5
    *Nezzan, första barnet, bf 15/7
    *Jennyz, andra barnet, bf 19/8
    *
    3villbli4, andra barnet, bf 25/8
    *Äppelkaka, andra barnet, bf 12/10 
    *drömmer om ett barn, första barnet, bf 29/10
    *
    Petto83, andra barnet, bf 8/11
  • drömmer om ett barn
    jennyz: Har ni lyssnat på hjärtat många gånger? När gör man det första gången? Har också hört att tjejers hjärtan slår snabbare än killars. Månntro vad det är för en liten filur du har därinne.. Glad

Nezzan: Så bra att vi fick ordning på detta, nu vet jag när bf är. Du är nog inte den enda som blivit smått förvirrad av graviditetshormoner.. Skrattande 
  • Petto 83

Hihi gravidskalle :) själv skrev jag ju att vi hade BF 8/9 vart nu det kom ifrån haha Jag trodde det skulle bli bättre efter barnet föds men då får man amningshjärna och den är inte å leka med. Sen fick jag nog aldrig tillbaka min hjärtverksamhet, lilleman är ju ändå 1 och 3 nu men det snurrar fortfarande ;)

Nezzan skrev 2013-03-21 19:06:47 följande:
    Drömmen: ops .. lita inte på mig jag skrev ju HELT fel..menade ju att när man tar ut äggen så räknas det som ägglossning och därmed 2+0.. så lyssna på petto =)

Jag brukar ha koll på saker å ting men märker att jag sista tiden inte är helt med i matchen..skyller helt å hållet på grav hormoner

• Petto 83

Hihi gravidskalle :) själv skrev jag ju att vi hade BF 8/9 vart nu det kom ifrån haha Jag trodde det skulle bli bättre efter barnet föds men då får man amningshjärna och den är inte å leka med. Sen fick jag nog aldrig tillbaka min hjärtverksamhet, lilleman är ju ändå 1 och 3 nu men det snurrar fortfarande ;)

Nezzan skrev 2013-03-21 19:06:47 följande:
    Drömmen: ops .. lita inte på mig jag skrev ju HELT fel..menade ju att när man tar ut äggen så räknas det som ägglossning och därmed 2+0.. så lyssna på petto =)

Jag brukar ha koll på saker å ting men märker att jag sista tiden inte är helt med i matchen..skyller helt å hållet på grav hormoner

• jennyz

Drömmer... : detta var första gången jag fick lyssna på hjärtat med denna bebis, med andra barnet är det sparsamt med träffar med BM, sist var inskrivningen för ung 9 veckor sedan, det går att höra hjärtat tidigare, men de brukar inte vilja kolla för tidigt då risken då finns att de inte hittar hjärtat trots att det slår för fullt... Tror att det var ung vid RUL vi fick lyssna förra gången också...

• 3villbli4

drömmer om ett barn: åh vad underbart att få se det där lilla hjärtat. :) När vi var på första vul så väntade han också jätte länge med att tala om vad han såg. Mitt hjärta slog så fort och det kommer jag ihåg att jag sa till min sambo när jag låg där, då sa läkaren äntligen "men det gör det här lilla hjärtat med". Obeskrivlig känsla. Helt overkligt. :) vi fick lyssna på hjärtat första gången förra veckan i samband med att de förlängde sjukskrivningen, då v17. Med dottern fick vi lyssna i v14.

Ja det är så roligt att höra henne prata med bebisen i magen och klappa på den. Hon hoppas såklart på en lillasyster. :) Tabletterna börjar faktiskt hjälpa lite sämre, kräks inte, men svårt att få i mig mat. Jag gruvar mig lite då jag bara får ta den viktigaste medicinen i ca 7 veckor till. Måtte det gå över tills dess.

Nezzan: Oavsett hur de gör så vet ju jag själv hur långt gången bebisen är. Idag har det varit väldigt aktivt i magen och det har helt klart inte varit inbillning. De börjar bli starkare. Mysigt. :)

• Äppelkaka

drömmer om ett barn: Vad härligt med ett pickande litet hjärta! Vår läkare höll också ut på det innan vi fick besked om det slog eller inte; man hinner ju andas djupt några gånger! Njut nu av att veta att allt ser bra ut just nu

jennyz: och toppenhärligt att få Höra hjärtat! Vad mysigt Längtar till dess att vi också får göra det men det lär dröja till v 24 eller så då det var nästa bm-besök.

• Nezzan
    Drömmer och petto: Skönt att det är fler än jag som är förvirrade =)

3villbli4: ja, visst är det mysig när man äntligen vågar tro på rörelserna.. jag kommer på mig själv att le flera gånger per dag när jag känner liten böka runt

Hur lycklig jag dock än är för att vara gravid så dämpas glädjen av det som händer runt omkring oss. Min systers lilla grabb kämpar, sedan augusti, mot en aggressiv lymfcancer, min sambos mamma har nyligen strålats klart för sin bröstcancer (vi hoppas och ber nu för att alla kontroller  framöver ska vara bra) och nu idag får vi besked om att min kusin idag fått veta att hon har en hjärntumör just nedanför lilla hjärnan, i den förlängda ryggmärgen. De vet inte ännu om den är godartad eller elak.. och vi alla, som redan håller andan, håller den nu ännu mer...

å det känns bara så fel och svårt för mig att uttrycka min glädje över vårt lilla mirakel, när jag är bland familjen.. så jag är så glad över att jag kan göra det här... tack för att ni finns!!!Hjärta
  • Petto 83

Ja, dock kan det bitvis kännas jobbigt när man i vanliga fall har stenkol på allt...

Men fy vad mycket hemskheter ni har. Hoppas verkligen att det går bra för alla drabbade, är en fruktansvärd sjukdom cancer. Förstår att det är svårt att visa glädjen över ert lilla mirakel men jag tror att oftast så tycker man att det är jobbigast själv, om du förstår hur jag menar. Men här får du "skrika" ut all överflödig glädje :) För hur underbart är det inte att ha en liten växande i magen <3 speciellt efter våra resor vi gjort för att tillslut lyckas

Nezzan skrev 2013-03-22 17:41:06 följande:
    Drömmer och petto: Skönt att det är fler än jag som är förvirrade =)

3villbli4: ja, visst är det mysig när man äntligen vågar tro på rörelserna.. jag kommer på mig själv att le flera gånger per dag när jag känner liten böka runt

Hur lycklig jag dock än är för att vara gravid så dämpas glädjen av det som händer runt omkring oss. Min systers lilla grabb kämpar, sedan augusti, mot en aggressiv lymfcancer, min sambos mamma har nyligen strålats klart för sin bröstcancer (vi hoppas och ber nu för att alla kontroller  framöver ska vara bra) och nu idag får vi besked om att min kusin idag fått veta att hon har en hjärntumör just nedanför lilla hjärnan, i den förlängda ryggmärgen. De vet inte ännu om den är godartad eller elak.. och vi alla, som redan håller andan, håller den nu ännu mer...

å det känns bara så fel och svårt för mig att uttrycka min glädje över vårt lilla mirakel, när jag är bland familjen.. så jag är så glad över att jag kan göra det här... tack för att ni finns!!!

• jennyz

Nezzan: oj vad mycket tråkigheter runt omkring er!! Här får du i alla fall vädra både dina glädjeskrik och såklart alla tråkigheter också...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå