• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Nezzan

Tack på erHjärta... ja, nu tycker man ju som att det räcker... alla i släkten vet inte heller riktigt om att vi kämpat mot barnlösheten sedan 2007, så med deras mått mätt har ju vi så klart ett väldigt enkelt och lättsamt liv.. och jag och min sambo har verkligen försökt ha fokus hela tiden på att vad som än händer med våra behandlingar/försök så har vi ju varandra och vi är friska -om man bortser från att min kropp inte vill fungera som den ska.. men det är ju inget livshotande...

ja, man får verkligen perspektiv på livet men hoppet är ju det sista som överger en - det har vi alla här ju verkligen lärt oss!!!Glad

• mammaidamaria

Nezzan: Förstår att det är tufft med alla tråkigheter inom familjen:( Tänker på er!

Ni som är runt v. 30, har ni fått beviljad hp? Om inte, hur går det för er att jobba? Jag är i v.32 nu och har inte fått hp .(inte ens sökt iom för "lätta" arbetsuppgifter)Men det börjar ta emot, ofta väldigt ledsen för att jag är så slut;(

• heli78

Nezzan: Usch och fy! Ni har verkligen fått mer än en familj ska ha av tråkigheter!!

Mammaidamaria: jag jobbar 100% ännu och tänkte göra det till 1 maj, då slutar jag helt. Har inte sökt hp, har för lätt jobb för det. Än går det bra, men inte har jag alls samma energi och kvällarna blir ganska lugna... Men jag tycker det varierar lite. Ena kvällen kan jag orka med en riktig långpromenad och nästa vill jag bara ligga på sofflocket. Hur länge tänker du jobba?

• mammaidamaria

Heli78: Jag har som du tänkt att jobba tom 1 maj, Det som är mest tufft är att jobba heldag sedan hämta på fsk och fixa allt själv iom att min man bara jobbar em/kväll/ nätter. Så de dagar få jag fixa allt själv och det blir ingen direkt vila med en pigg 3-åring. Mår du bra? Några krämpor?

• heli78

Mammaidamaria: det förstår jag! Det skulle jag oxå tycka var tufft. Jag mår oförskämt bra, inte en krämpa. Endast trött ibland, men är igång och promenerar och tränar med mina hundar även om det blir att stillsammare övningar. Har gått upp 20 kg så det är lite extra att bära på. Tack och lov verkar viktuppgången börja plana ut... Hur har du det nu? Håller äggvita och blodtryck sig i schack?

• turtle01

Jag har ansökt om hp men fått avslag, har överklagat så vi får se hur det går. Orkar verkligen inte jobba vissa arbetspass särskilt de långa på 13 el 17 timmar. Städ, tvätt, handling ingår, liksom mycket gående o stående. (Jobbar på gruppboende). Jag vill gå ned till deltid helst efter påsk, får se hur det går m överklagan.

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • heli78

Turtle01: alltså hur motiverar de ett avslag?? Det låter galet m 17 h skift med tungt jobb!

• mammaidamaria

Heli78: Än så länge håller de sug i schak men jag är på extra kontroll varje vecka. Känns som att jag jag blivit lite mer svullen de senaste veckorna. Vad härligt att du mår så pass bra!

Turtle01: Det låter inte okej att du har fått avslag med tanke på vilka arbetsuppgifter du har. Stå på dig!

• Nezzan

God morgon på er!!

Tack för era tankar... gissa om vi, mitt i allt,  är väldigt tacksamma att vi lever och bor i ett land där vi kan få den vård vi behöver om vi blir svårt sjuka!!  Och barn 3 i Umeå - vilket underbart ställe! Även om jag eg inte skulle vilja behöva sätta min fot där så fylls man av den värme som personalen förmedlar, varje gång man kommer dit

mammaidamaria: oj, det är verkligen full fart hela dagarna.. hoppas du hinner vila ibland mellan varven. Jobbar sambon din ständigt sena pass? (min sambo jobbar på volvo, 2-skift, så på eftermiddagsveckorna ser man ju knappt varandra - det är verkligen inge roliga veckor =(

Drömmer: hoppas nattveckan är slut nu och de gick att ta sig igenom någorlunda... var det 3-skift du hade?

Hoppas din överklagan går igen Turtle01.. kan ju inte verkligen vara så att man ska kunna jobba 13-17 tim på ett pass och med de där arbetssuppgifterna när man är gravid..??? Låter helt galet! 

Själv så får jag räkna med att vara på plats fram tills BF då jag har ett kontorsjobb. Men då BF är 15/7 så planerar jag att ta ut semester mellan 8/-31/7, sedan börjar ta ut f-ledigheten 1/8 - ni som kan detta med f-dagar.. är detta upplägg klokt? (Vi vill spara så många vi kan till en början och jag behöver inte semesterdagarna för nästa sommar heller, då jag ska vara hemma tills förbi augusti)

Hur skulle ni andra gjort?

Näe.. nu  är det dags att sätta lite fart - verkar bli en strålande söndag!! =)

• drömmer om ett barn

Intressant att höra hur det var för er andra vid första VUL:et. Verkar vara vanligt att läkaren tar god tid på sig innan denne "klämmer ur sig" något besked! Flört Vill mest troligt bara vara helt säker på att hjärtat slår, men herregud.. man hinner ju tänka alla möjliga tankar under dessa sekunder!

Jag svävar som på rosa moln sedan i torsdags, livet har aldrig varit så underbart som nu! {#emotions_dlg.flower}

Petto 83: Jaadu, var du fick det bf-datumet ifrån kan man undra. Men det blev ju rätt till slut iallafall! Skrattande På onsdag är det dags för er, gissar att du är less på att vänta nu?

jennyz: Okej, då är jag med. Hur kommer det sig att det är färre träffar med BM vid andra barnet? Hur ofta träffas man ungefär vid första?

3villbli4: Vilken fin kommentar du fick av läkaren om hjärtat.. Hjärta Vad kämpigt när du har problem med att få i dig mat. Håller tummarna för att det går över innan du måste sluta med medicinen!

Äppelkaka: Nu kan jag äntligen njuta av att gravid, först nu törs jag tro på att det är sant trots att jag gjort 9 gravtest som visat positivt. Ibland är det svårt att ta in något man kämpat för så otroligt länge. Hur mår du nu?

Nezzan: Så oerhört mycket tråkigheter era närstående har drabbats av.. Gråter Hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för dom allihopa. Kan tänka mig att det måste vara jättesvårt som anhörig att stå brevid och se på.. man känner sig så maktlös när man ingenting kan göra.

Som du skriver så vet inte alla hur mycket ni har kämpat för denna graviditet och även om vissa inte ser detta som en sjukdom så är det precis vad det är. Ni har gått igenom väldigt mycket och det är en stor sorg innan man vet utgången av det hela. Skönt att du iallafall har detta forum där du kan ventilera tankar av alla de slag! {#emotions_dlg.flower}

Snart är nattveckan över, ett 12 timmars-skift kvar. Har varit fruktansvärt trött men kämpat på och tack vare att jag sovit på några av rasterna så har det gått bra trots allt. Problemet nuförtiden är att jag jämt är hungrig så valet står mellan att äta och sova.. och det är inget lätt val! Glad

Det stämmer, vi går 3-skift. Tråkigt dom veckor din sambo går eftermiddag och ni inte hinner ses något. Min man går 2-skift så det blir ganska ofta att vi jobbar om varandra och det är ingen höjdare. Kan ingenting om f-dagar men tycker iallafall som att det låter som en bra idé som du tänkt med att ta ut semester först. Hoppas någon som är kunnigare än mig på området vet mer.. Solig

turtle01: Hur länge tar det innan du får svar på överklagan tror du?

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå