• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Världen är så orättvis!!! Hoppas dock fortfarande på er, trots mycket blod, det kanske bara är blödningen som kommer ut nu??? HOPPAS verkligen det!!!! Har tänkt på dig hela dagen, och hoppas pyret kämpar sug kvar!!!! KRAMAR!!!!!!!

• heli78

NEJ! Jag har oxå tänkt på dig idag och jag hoppas oxå verkligen att det bara är blod som kommer ut och att pyret biter sig kvar!! Styrkekramar till er!!

• 3villbli4
    mammaidamaria och turtle01: Stort grattis till era mirakel!! Hoppas att allt gått bra och att både ni och era små mår bra.

Nezzan: Det börjar närma sig för er nu. Vad spännande! Glad

jennyz: Har klådan lagt sig helt nu?

Hela85: Stort grattis till graviditeten!

äralltupptaget: Jag håller tummarna stenhårt att allt fortfarande är väl med den lilla där inne. Skickar er en massa styrke kramar! Det är inte rättvist att man ska behöva bli så orolig under graviditeten. 

drömmer om ett barn: Inte alls länge kvar till ert RUL nu, hur mår du? 

Själv har jag i helgen sovit på förlossningen då trycket på urinledarna ökat och njurarna har vidgats ännu mer. Blir det värre kommer de sätta in en slang till njuren, så urinen kan komma ut den vägen. Det hoppas jag verkligen inte då det skulle innebära att jag inte skulle få bada med min dotter på hela sommaren. Så nu måste det vända tycker jag. Glad Här är det också mycket bekymmer med foglossning och det går sämre och sämre att gå, men jag har fått tips om akupunktur så jag ska kolla upp om det finns någon bra sjukgymnast för det.

Jag håller med er andra om att det är underbart att se och känna magen som rör sig. Det här är ju min sambos första barn och han tycker nog att det är ännu mer underbart. Även dottern älskar att känna lillen sparka och hon längtar väldigt mycket efter honom. Hjärta 

• Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-06-03 17:42:06 följande:
    Nu sitter jag och väntar på att karln ska komma hem och sedan ska vi in på akuten på sunderby sjukhus :( idag började jag störtblöda mer än dom andra gångerna och sedan kom det ut en stor äcklig slemmig sak, så det är nog missfall :( tårarna rinner och jag skakar i hela kroppen , fy fan.
    Var senast idag på kontroll och då sa läkaren att jag hade massa blod brevid fostret , vilket tydligen ökade risken för missfall, vi diskuterade om jag skulle sjukskriva mig, men hon sa att vi skulle ta en titt igen nästa vecka och då bestämma hur vi skulle göra ... Fan allt såg fint ut med den lilla , hjärtat slog ... Och nu ligger man här på plastpåse å handduk :(:(:(

Usch hoppas att det ändå går bra, har också tänkt på dig idag och hållit tummarna att allt ska se bra ut!
  • Nezzan
    Äralltupptaget: men nej....inte mer blod!!! Rynkar på näsan   kan det vara att du gjorde ett vul och det retade slemhinnorna och det därför blöder mer nu efter undersökningen? Hoppas innerligt att ni vid detta lag fått hjälp på sunderby sjukhus och att litens hjärta ännu slår!!! *styrkekramar i en massa till er*Hjärta

Jennyz: vilken knepig sits.. kan tänka mig att det är mkt roligt att driva eget oxå.. men kanske inte när det blir så här Obestämd ang sömn så håller jag med om att det inte går att byta ställning på natten, så jag har låtit bli Glad det gör förbannat ont att vända sig.. skär som knivar i rumpan - är det så för dig oxå? Så jag har helt enkelt enbart legat på vänster sida.. fram tills inatt... nu har jag fått övergå till att sova mera halvsittandes för magen trycker på så mkt uppåt - har du provat den lösningen? Ja, värme i all ära men detta är ju olidligt.. hoppas din sambo kan fixa med luftkonditionering snarast!!

3villbli4: jo, du.. fattar inte själv riktigt att det om ca 40 dagar är så att vi ska få bli föräldrar.. vill som nästan ha en pusknapp nu för att kunna få njuta av att få vara gravid längre.. vet ju inte om vi någonsin kommer få uppleva det igen... samtidigt som jag längtar efter att få pussa och mysa med vårt underverk.
     Men aj att det kan bli ett sånt tryck på urinledarna  - det lät inte angenämt alls Obestämd hoppas verkligen att det inte blir värre så de måste göra ingreppet. Ang foglossning - har du provat foglossningsbälte? Har inte provat själv men en vän tyckte att det hjälpte henne mkt att stabilisera bäckenet... tänkte på att det är nog lite billigare än akupunktur... men å andra sidan kan det ju vara dumt att vara dumsnål om besvären bara ökar.. hoppas du hittar ngt som hjälper!!
  • jennyz

Jo det är som knivar i rumpan, har på sista tiden även fått samma värk framtill... vissa stunder tycker jag också om att halvsitta...när vi var i Turkiet upplevde jag det som att jag slappnade av mest i solstolen... ja om jag kunde låta bli att vända mig, jag vaknar när jag håller på att vända mig, för att det gör ont...måste försöka jobba lite mindre, jobbade bara sju timmar idag men är helt slut, det är absolut kul att ha eget företag, men sådana här ggr, samma när vi fick dottern så tänker man hur det skulle vara att få vara heltidsmammaledig, det får jag aldrig vara med om...men jag tvekar på att jag någonsin kommer att bli anställd igen faktiskt...

Äralltupptaget: kan inte sluta tänka på dig, hoppas ni nu får positiva nyheter!!!!!!!!

• 3villbli4

Nezzan: Förstår att du känner så. Jag oroade mig i 6 år att aldrig få uppleva att vara gravid igen och därför försöker jag verkligen njuta trots alla krämpor. Det är en konstig känsla faktiskt, när bebisen är ute och man ska förstå att den inte längre är kvar i magen. :) Men så underbart att få vara med sitt mirakel istället! Minns att jag inte kunde sova på 2 dagar, bara låg och tittade på henne, var rädd att vakna och upptäcka att det bara var en dröm. :)

Jag har använt foglossningsbälte sen v18 ca, men det hjälper inte mycket alls tyvärr. Går man till en sjukgymnast och får akupunktur så går det på högkostnadsskyddet tror jag. Annars är det nog värt det oavsett om det skulle hjälpa.

• Hela85

Känner mig så himla ogravid senaste dagarna. Inget illamående, mindre ömma bröst, inte samma känsla att vara uppsvälld, mindre molvärk. Blir så himla orolig att det ska vara tecken på missfall. Hur tusan gör man för att inte oroa sig? Har svårt att koncentrera mig på jobbet tänker bara om det verkligen finns något där inne. Å jag hoppas så!

• 3villbli4

Hela85: Fram till v8-9 gick mina symtom lite upp och ner. Många känner inte ens av så mycket symtom. Vet att det är jätte svårt att inte oroa sig och man känner efter hela tiden. Det är också svårt att ta till sig att man faktiskt är gravid innan man fått se det med egna ögon, även då är det svårt. Jag tror inte att du behöver oroa dig och jag hoppas att tiden ska gå någorlunda fort för er till det är dags för vul.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå