• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

Tack allihopa , Ja verkligen en helomvändning, ska på vul igen på tisdag, ska bli intressant !!!! :)

Är fortfarande lite chockad men väldigt lycklig

• drömmer om ett barn
    äralltupptaget: Nämen åååh, vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg! Skrattande Vilken solskenshistoria!! Solig Kan tänka mig att det är dubbel oro men samtidigt dubbel lycka! BabyBaby Vilken chock att gå från ett misstänkt missfall till tvillingar.. riktigt häftigt med enäggstvillingar. Vad säger din man då, blev han lika överraskad som dig? Håller alla tummar och tår för att det går vägen nu med bägge era små.. Hjärta Lycka till!

jennyz: Vad skönt att sammandragningarna har minskat och att foglossningen blivit bättre sen ni kom hem till er egna mjuka, sköna säng.. Glad Det är mycket hemska nyheter nuförtiden så förstår att du avstår från att läsa dessa.

3villbli4: Mysigt med en till titt och färskt foto på er lilla son! Skrattande Hur såg det ut med njurarna? Jätteskönt att du fått datum för igångsättningskontroll om det (vilket vi inte hoppas) drar ut på tiden.
  • äralltupptaget

drömmer om ett barn- han har nog inte heller smällt det!! Vi fick en chock båda två eftersom vi alltid har sagt att vi bara ska ha ett barn till, han har två sedan tidigare.  SÅ nu måste vi köpa huuuusss!!! :):)

• drömmer om ett barn

äralltupptaget: Kan tänka mig att man inte smälter en nyhet av detta slag i första taget! Ni blir verkligen en stor familj nu.. vad roligt med husplaner!

• mammaidamaria

En liten uppdatering från mig. Sitter och myser med Anton som har hunnit bli två veckor. Jätte mysig och nöje kille, och storasyster berättar stolt för alla att nu har bebisen kommit ut från magen:)

Förlossning blev en positiv upplevelse. Vaknade 05.00 sv kraftiga värkar, hade ca 3-4 min mellan värkarna så jag väckte min man som inte alls hade liks bråttom på bb men jag skyndade på honom att fixa dottern på fsk osv. Kommer in till bb 07.15 och två timmar senare är Anton född.

Jag var öppen hela 7 cm när vi kom in, blev ingen bedövning utan endast lustgas men det gick jätte bra även om de såklart gör ont som bara den. Lite läskigt i slutet få hjärtljudet försvann och bm ringde på läkare, skulle använda sugklocka för att få ut honom men jag lyckades krysta ut honom ganska fort, visade sig att navelsträngen vag runt halsen därav att hjärtljudet försvann. Nu ska jag fortsätta gosa lite:)

Kram till er alla !

• drömmer om ett barn

Då var RUL:et avklarat och allt såg jättebra ut med bebisen! Hjärta Puh, var nervös i stort sett hela tiden.. först innan jag såg hjärtat slå och sedan innan hon kollat igenom allt och meddelat att det inte fanns några avvikelser. Moderkakan ligger i framvägg och inte i bakvägg som vi fick höra på vårt extra UL för några veckor sedan. Där har vi förklaringen till att jag ena dagen kan känna mycket rörelser och sedan att det är lugnare i flera dagar. Nu ska jag sluta oroa mig och bara njuta under den sista halvan av graviditeten.. Solig

mammaidamaria: Vad roligt med en uppdatering ifrån dig! Glad Härligt att höra att förlossningen blev en positiv upplevelse. Det gick verkligen snabbt från det att du kom in till BB tills Anton föddes.. gör det inte hemskt ont under öppningsskedet? Skönt att allt gick bra trots att navelsträngen hade hamnat lite tokigt. Starkt jobbat av dig! Skrattande

Gosa vidare med dina barn och ha det så bra, kram. 

• jennyz

Drömmer om ett barn: grattis till lyckat RUL, du gör helt rätt i att njuta nu, tiden går så fort!!! Själv skulle jag vilja stanna tiden ett tag, längtar såklart efter bebisen och tycker att det är jobbigt med foglossningen av och till, men sparkarna överväger allt!!!!

• drömmer om ett barn
    jennyz: Tack! Glad Månaderna går så himla snabbt, helst skulle jag vilja vara gravid ännu längre (som det känns just nu iallafall) eftersom man inte vet om man har turen att bli gravid fler gånger. Men samtidigt längtar jag något enormt efter detta barn. Känns så overkligt att vi ska bli föräldrar.. det är som att man inte har förstått det ännu fast det har gått 20 veckor! Skrattande Mår du bra idag?
  • jennyz

Jo jag mår bra...väldigt trött dock då jag sov lite dåligt inatt, värmen och ont i fogarna...men annars, på dagarna mår jag riktigt bra, men på kvällarna är jag rätt knäckt...
    Ja jag försökte njuta förra gången också men då oroade jag mig så mycket, och jag vet ju att detta är sista gången jag får vara gravid så jag vill passa på nu...

• äralltupptaget

idag var jag på en kontroll igen, och då såg inte "nykomlingen" ut att leva. Den var liten i växten och hon hittade inget hjärta, dock hade jag lite blod i mig så hon sa att det kunde vara därför, men som hon så fint sa " ni ska nog inte förbereda er på tvillingar" så man fattade vinken!

Är lite ledsen att det inte gick bra för den andra, men jätteglad att den " vi alltid har sett" vuxit till sig bra, mycket fostervatten, och ett hjärta tickande , så den verkar klara sig trots att den andra är död, vilket känns bra!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå