Petto: typiskt att de inte kan säga vad som är orsaken... Men om du har lågt sittande moderkaka är det samma som jag har, den har varit under bebisen hela tiden, och när jag nu var på UL i v32 och 33 sa de att det är väldigt ovanligt att klara en hel graviditet utan blödningar när man har så, och alla blödningar ska kollas upp då det kan vara moderkaka som brister eller lossnar vilket är farligt för bebisen...detta är också anledningen till att jag inte får befinna mig mer än 20 min från lasarettet OM något skulle hända...
jag har dock inte blivit beordrad någon vila, utan bara sexförbud (eftersom detta skulle kunna skada moderkakan) och att hålla mig nära sjukhuset... Är nu 36+5 och ännu inga blödningar, så jag hoppas du får slippa dem i fortsättningen!!! Men de hade väl sagt att du läker fostervatten? De sakerna hör väl inte ihop eller? Moderkakan kan dessutom flyttas uppåt i takt med att bebisen växer, detta sker i de flesta fall, jag hör till ovanligheten att den inte gör det...
Äralltupptaget: så kul med UL, ja tänk att det kan växa en liten där inne, jag tycker att det är så underbart!!! Nu när jag fått sova bättre, några av mina sår håller tom på att läka som jag rivit upp, så försöker jag ta vara på stunderna när hon viftar/slår runt i magen, kommer att sakna dem när hon kommer ut, men nu vill vi träffa vår lilla prinsessa snart!!!