• SpanskaFlugan

Vad anser du om plankning?

Jag var inne Stockholm i dag och åkte tunnelbana. När jag drog mitt Access kort (kort som fungerar som en biljett) i spärren och gick igenom kom det en tjej bakom mig och tryckte sig mot mig och gled igenom spärren på min biljett innan spärren stängdes. Jag blev skitlack och vände mig och skällde ut henne för att hon plankade på min biljett. Tyvärr fanns det ingen spärrvakt i närheten så hon bara mumla nåt och sprang i väg ner för rulltrappan. 

Att planka är att snylta på skattepengar tycker jag. Att dessutom försöka snicka sig in på andras biljetter är jävligt lågt.

Vad anser ni om plankare? Plankar ni själva?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om plankning?
  • Regnig måndag
    SpanskaFlugan skrev 2013-04-10 20:58:38 följande:
    Där har du fyra citat från dig där du argumentarar för att det är ok att planka eftersom det finns så många andra storfuskare. "Gör något åt förebilderna som fuskar i stor omfattning innan man klagar på de som gör det minimalt". 

Och där har du även citat från dig när du hävdar att det bara rör sig om kaffepengar. 

Så jag skulle vilja veta varför du anser att det rör sig om "kaffepengar" och varför du använder andras, i dina ögon mycket större, fuskande för att rättfärdiga plankande i kollektivtrafiken? 

Läs om läs rätt. Läs alltså inte det du vill läsa.
    Citera där jag skrivit att det är ok. Det är du som anklagat att jag sagt det och du ska visa att jag skriver att det är ok.

Lär dig diskutera och argumentera, det är mycket mer konstruktivt än att tjafsa om detaljer.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • jannej
    Regnig måndag skrev 2013-04-10 21:38:17 följande:
    Läs om läs rätt. Läs alltså inte det du vill läsa.
    Citera där jag skrivit att det är ok. Det är du som anklagat att jag sagt det och du ska visa att jag skriver att det är ok.

Lär dig diskutera och argumentera, det är mycket mer konstruktivt än att tjafsa om detaljer.
    Du skriver att jag har skrivit att du tycker det är rätt att planka.
    Är det någon som behöver lära sig läsa är det du.
    Skulle aldrig skriva något ofördelaktigt om dig eller  någon annan för då riskerar man bli avstängd på FL
  • Petrol
    jannej skrev 2013-04-10 21:44:17 följande:
    Skulle aldrig skriva något ofördelaktigt om dig eller  någon annan för då riskerar man bli avstängd på FL
    det är ingen större ide att argumentera med hen, är oftast ute efter att tjaffsa verkar det som.
    Just sayin innan du ger dig in i någon längre argumentation:)
  • Regnig måndag
    jannej skrev 2013-04-10 21:44:17 följande:
    My misstake, ni är alldeles för många med exakt samma taskiga diskussionsteknik. Du dillade om ordet kaffepengar någon annan påstår att jag säger saker jag inte gör.
    Same shit different name.
  • jannej
    Regnig måndag skrev 2013-04-10 21:47:08 följande:
    My misstake, ni är alldeles för många med exakt samma taskiga diskussionsteknik. Du dillade om ordet kaffepengar någon annan påstår att jag säger saker jag inte gör.
    Same shit different name.
    350 miljoner är inte kaffepengar i min värld, vet inte vad du har för referensramar men de kan inte vara samma som mina.
  • Regnig måndag
    jannej skrev 2013-04-10 21:52:03 följande:
    350 miljoner är inte kaffepengar i min värld, vet inte vad du har för referensramar men de kan inte vara samma som mina.
    Jag skrev det som sagt.
  • LinneaJosie

Det lustiga är ändå att i Sthlm och Gbg, där plankning är vanligast, är ju kollektivtrafiken en dröm jämfört med Umeå! Jag hade lätt plankat här om det gick, i ren protest mot det svindyra skämtet man kallar kollektivtrafik.

• jannej
    LinneaJosie skrev 2013-04-10 23:13:46 följande:
    Det lustiga är ändå att i Sthlm och Gbg, där plankning är vanligast, är ju kollektivtrafiken en dröm jämfört med Umeå! Jag hade lätt plankat här om det gick, i ren protest mot det svindyra skämtet man kallar kollektivtrafik.
    Snattar du i butiker oxå . tillskansa sig en vara eller tjänst utan att betala är olagligt.
  • LinneaJosie
    jannej skrev 2013-04-10 23:28:47 följande:
    Snattar du i butiker oxå . tillskansa sig en vara eller tjänst utan att betala är olagligt.

jannej skrev 2013-04-10 23:28:47 följande:

Tagga ner. Jag har aldrig plankat en enda gång, men ring polisen vettja.
Svar på tråden Vad anser du om plankning?