• SpanskaFlugan

Vad anser du om plankning?

Jag var inne Stockholm i dag och åkte tunnelbana. När jag drog mitt Access kort (kort som fungerar som en biljett) i spärren och gick igenom kom det en tjej bakom mig och tryckte sig mot mig och gled igenom spärren på min biljett innan spärren stängdes. Jag blev skitlack och vände mig och skällde ut henne för att hon plankade på min biljett. Tyvärr fanns det ingen spärrvakt i närheten så hon bara mumla nåt och sprang i väg ner för rulltrappan. 

Att planka är att snylta på skattepengar tycker jag. Att dessutom försöka snicka sig in på andras biljetter är jävligt lågt.

Vad anser ni om plankare? Plankar ni själva?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om plankning?
  • Regnig måndag
    jannej skrev 2013-04-10 23:28:47 följande:
    Snattar du i butiker oxå . tillskansa sig en vara eller tjänst utan att betala är olagligt.
    Skriver du hetsande trådar om fuskande politiker och pampar också eller är det bara kaffepengarna du är intresserad av?

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Johan75
    jannej skrev 2013-04-10 23:28:47 följande:
    Snattar du i butiker oxå . tillskansa sig en vara eller tjänst utan att betala är olagligt.
    Det är mord och att gå mot röd gubbe också. Kanske finns det en gråskala?
    Behold, i come as a thief.
  • SpanskaFlugan
    Regnig måndag skrev 2013-04-10 21:38:17 följande:
    Läs om läs rätt. Läs alltså inte det du vill läsa.
    Citera där jag skrivit att det är ok. Det är du som anklagat att jag sagt det och du ska visa att jag skriver att det är ok.

Lär dig diskutera och argumentera, det är mycket mer konstruktivt än att tjafsa om detaljer.
    Du har inte ordagrant skrivit "Det är ok att planka". Men du argumenterar för att man ska se mellan fingrarna på plankning därför att det finns, enligt dig, värre fuskare. 

Tycker du det är ok att planka?  
  • Regnig måndag
    SpanskaFlugan skrev 2013-04-11 09:06:43 följande:
    Du har inte ordagrant skrivit "Det är ok att planka". Men du argumenterar för att man ska se mellan fingrarna på plankning därför att det finns, enligt dig, värre fuskare. 

Nej det har jag inte. Om du läser det så kan du öht inte läsa.
    Eller är du bara ute efter att tjafsa?
    Vi börjar med att du svarar på den ja/nej-frågan, annars är allt annat meningslöst.

• Flaminia

Så klart det inte är ok. Att åka kollektivt gratis är ingen mänsklig rättighet.

• Flaminia
    SpanskaFlugan skrev 2013-04-10 17:38:57 följande:
    Som sagt, två fel gör inte ett rätt... Och det är inte kaffepengar. 40 kronor per plankning blir rätt mycket pengar om siffrorna som talar om ca 1 miljon plankningar om året stämmer. 

Håller med, två fel gör inte ett rätt. Enligt samma logik borde man strunta i att sätta fast snattare i butiker också eftersom det finns så många grövre stölder som är mycket värre.
  • SpanskaFlugan
    Regnig måndag skrev 2013-04-11 10:47:28 följande:
    Nej det har jag inte. Om du läser det så kan du öht inte läsa.
    Eller är du bara ute efter att tjafsa?
    Vi börjar med att du svarar på den ja/nej-frågan, annars är allt annat meningslöst.

Nej, jag är inte ute efter att tjafsa, men jag börjar tro att du är det. 

Och här nedan ser du dina inlägg där du säger att plankning i tunnelbanan är ingenting jämfört med politikers fuskande. 

Om du fortsätter med ditt fåniga tjafsande så lämnar jag diskussionen här för det är uppenbart att du inte är intresserad av att diskutera något vettigt. 
    Regnig måndag skrev 2013-04-09 23:46:52 följande:
    Orka bry sig.
    Däremot blir jag irriterad över politiker och pampar som fuskar och roffar åt sig. Aldrig händer ett piss trots att det skrivs om det tom.
    Man ska bli politiker då fuskar man stort med grova pengar och man åker aldrig dit. 
    Vad fan är en plankning i tunnelbanan mot det?
    Regnig måndag skrev 2013-04-10 00:09:14 följande:
    Precis. Vi pratar om det svindlande beloppet  f y r t i o  (40) kronor! 

Nån jävla måtta får det vara med myggsilandet och kamelsväljandet tycker jag.
    Regnig måndag skrev 2013-04-10 17:22:50 följande:
    Vad kostar allt fusk på hög nivå?
    Det är många miljarder som drabbar "oss stackars hulkande skattebetalare"

Det är bara patetiskt att man eldar upp sig för inte ens kaffepengar.
    Regnig måndag skrev 2013-04-10 17:46:19 följande:
    Självklart inte men man gör något åt förebilderna som fuskar i stor omfattning innan man klagar på de som gör det minimalt. 
    Varför gapas det jävligt mycket om de här kaffepengarna (som fortfarande är blygsamt i sammanhanget) när man inte ens vill fundera över de stora elefanterna? Det viftas nämligen alltid bort. 

• Regnig måndag
    SpanskaFlugan skrev 2013-04-11 11:10:59 följande:
    Nej, jag är inte ute efter att tjafsa, men jag börjar tro att du är det. 

Och här nedan ser du dina inlägg där du säger att plankning i tunnelbanan är ingenting jämfört med politikers fuskande. 

Om du fortsätter med ditt fåniga tjafsande så lämnar jag diskussionen här för det är uppenbart att du inte är intresserad av att diskutera något vettigt. 

Bra, att du svarade. Du vill inte tjafsa. Du ger det intrycket när du lägger din sanning i mitt knä.

Jag tycker inte att det är ok att planka.

Tycker du att det är skillnad på att fuska till sig 10 miljoner och 40 kronor? Ja eller nej.
  • jannej

Vilket exempel har du på någon som myglat till sig 10 miljoner.
    Din logik att man kan fuska för att andra fuskar mera är helt galen  enligt all logik o moral.
    Jag är för lag o ordning och tar helt avstånd från att tillskansa sig fördelar  på någon annans bekostnad

• Regnig måndag
    jannej skrev 2013-04-11 19:55:19 följande:
    Vilket exempel har du på någon som myglat till sig 10 miljoner.
    Din logik att man kan fuska för att andra fuskar mera är helt galen  enligt all logik o moral.
    Jag är för lag o ordning och tar helt avstånd från att tillskansa sig fördelar  på någon annans bekostnad
    Jag ställde en fråga, kan du svara på den nu?
Svar på tråden Vad anser du om plankning?