• SpanskaFlugan

Vad anser du om plankning?

Jag var inne Stockholm i dag och åkte tunnelbana. När jag drog mitt Access kort (kort som fungerar som en biljett) i spärren och gick igenom kom det en tjej bakom mig och tryckte sig mot mig och gled igenom spärren på min biljett innan spärren stängdes. Jag blev skitlack och vände mig och skällde ut henne för att hon plankade på min biljett. Tyvärr fanns det ingen spärrvakt i närheten så hon bara mumla nåt och sprang i väg ner för rulltrappan. 

Att planka är att snylta på skattepengar tycker jag. Att dessutom försöka snicka sig in på andras biljetter är jävligt lågt.

Vad anser ni om plankare? Plankar ni själva?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om plankning?
  • Elin 885
    Lillkossan skrev 2013-03-02 21:19:28 följande:
    Jag plankar så fort jag får tillfälle.
    så du tycker alltså att vi andra ska betala för dig? tack för den.
    tur att man numera bor i en stad men enbart bussar, där kan ingen planka.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Rocket Mania
    Om du inte har råd kan du väl be soc om ett eget kort?

• Rocket Mania
    YTSHC skrev 2013-03-02 19:25:11 följande:
    För att folk älskar att ha en moraliskt korrekt sida utåt och gör något helt annat när andra inte tittar på.
    Ok. trista typer du umgås med.
  • Elin 885
    Lillkossan skrev 2013-03-02 22:27:48 följande:
    Det går fin fint att planka på bussar också
    inte här där jag bor, där går alla in vi föraren och registerar sina kort i automaten.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Zizzy Zimsson
    Snattar du i livsmedelsaffärer också?
    Stjäl kläder från klädbutiker? 
  • Dr Mupp
    Om du är så fattig att du inte har råd med kort kanske du ska be soc eller din mamma att köpa ett åt dig-
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • viseversa

Jag vill inte heller släppa in folk bakom mig. Speciellt inte när dom nästan puttar igenom mig genom spärren för att själva kunna åka gratis. 

• LillGris

Alltså jag fattar ju varför man inte har lust att betala för sl om man bor i typ segersäng och pendeltågen ALDRIG går som de ska osv, men ändå. Då får man väl skaffa bil o körkort. Jag betalar och jag hatar folk som plankar in på mitt kort, ha dem flåsandes i nacken.. Nä, det är inte nice. Jag går alltid ooo-eeer-hört långsamt genom spärren, så de inte hinner in efter..

Svar på tråden Vad anser du om plankning?