• SpanskaFlugan

Vad anser du om plankning?

Jag var inne Stockholm i dag och åkte tunnelbana. När jag drog mitt Access kort (kort som fungerar som en biljett) i spärren och gick igenom kom det en tjej bakom mig och tryckte sig mot mig och gled igenom spärren på min biljett innan spärren stängdes. Jag blev skitlack och vände mig och skällde ut henne för att hon plankade på min biljett. Tyvärr fanns det ingen spärrvakt i närheten så hon bara mumla nåt och sprang i väg ner för rulltrappan. 

Att planka är att snylta på skattepengar tycker jag. Att dessutom försöka snicka sig in på andras biljetter är jävligt lågt.

Vad anser ni om plankare? Plankar ni själva?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om plankning?
  • Elin 885
    YTSHC skrev 2013-03-02 15:53:04 följande:
    De flesta som röstar att det är förkastligt plankar säkert själva så fort ett bra tillfälle dyker upp, LOL.
    inte jag i alla fall, har aldrig i mitt 27 åriga liv plankat.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Rocket Mania
    De flesta som röstar att det är förkastligt plankar säkert själva så fort ett bra tillfälle dyker upp, LOL.
    Skulle inte falla mig in, varför tror du det? Bara för att du själv är dubbelmoralist betyder det inte att andra är det.
  • Emelie 1987
    Jag har aldrig plankat i hela mitt liv och skulle aldrig få för mig att göra det heller.
    Du kanske är dubbelmoralist, men det är definitivt inte jag. 
    En man, två barn, tre älsklingar
  • YTSHC
    Rocket Mania skrev 2013-03-02 15:58:49 följande:
    Skulle inte falla mig in, varför tror du det? Bara för att du själv är dubbelmoralist betyder det inte att andra är det.
    Så säger alla.

Jag menar, hur många erkänner öppet att de plankar?
  • Jennie med ie
    YTSHC skrev 2013-03-02 16:13:37 följande:
    Så säger alla.

Få. Men de flesta av dem låter nog då helt enkelt bli att svara på denna frågan...
  • Rocket Mania
    YTSHC skrev 2013-03-02 16:13:37 följande:
    Så säger alla.

Varför skulle man inte erkänna det?
  • Feltryck01

Samma hände mig i Solna för ett bra tag sen. Vände mig om för att skälla på snubben, visade sig att han var 2dm längre än mig och hade rakad skalle, kängor och black army-jacka och såg inte särskilt trevlig ut. Jag lät bli det..

• YTSHC
    Rocket Mania skrev 2013-03-02 18:27:06 följande:
    Varför skulle man inte erkänna det?
    För att folk älskar att ha en moraliskt korrekt sida utåt och gör något helt annat när andra inte tittar på.
  • Celes

Jag tycker det är rent oförskämt att planka. 

Svar på tråden Vad anser du om plankning?