• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Sunshine811
    Langtaefterdig skrev 2013-04-12 05:38:13 följande:
    Allt jag skrev försvann...

Är väldigt tacksam för era fina ord, tips och omtanke. Det är som ni säger. Man ska inte behöva vara rädd... Funderar på om jag ska ha med mig en kollega på mötet...

Har kollat med facket och jag måste meddela min chef 2 mån innan min mammaledighet och eftersom att jag arbetar bl.a. Med utåtagerande så är tanken från mitt håll att gå på tidig mammaledighet. Redan i augusti/september. Om min chef inte kan omorganisera mig. Vilket jag tvivlar på...
    Eftersom att jag är ledig hela sommaren så måste jag berätta innan. Oh. Får bara ont i magen av det här.

Kram på er!!

Du får skriva av dig all ilska här :)
  • Sunshine811

Nu börjar hormonerna spöka ordentligt tror jag. Börjar gråta för ingenting. Är i vecka 10 (9+3). Någon mer som känner likadant? Min sambo stöttar mig så gott han kan men det är svårt att förklara hur det känns...

Kram på er 

• ceke

Jag jobbar som socialsekreterare med vuxna. Spännande men rätt stressigt jobb! Hade klänning på mig idag och insåg att jag såg gravid ut! Fick en fråga av en kollega om vi planerar syskon men lyckades komma ur den på ett halvsmidigt sätt... Får nog börja tänka på vad jag har för kläder på mig de närmaste veckorna!!!

• Kajsabet
    SoMa72 skrev 2013-04-12 19:11:46 följande:
    Vul idag visade följande: Embryot borta, gulesäcken borta, hinnsäcken krympt, börjar förmodligen blöda av mig själv när som helst och slipper då tabletter/skrapning, puh... Kram!

:(( åh vad ledsen jag blir av att läsa det här :( hoppas nästa graviditet går bättre. Tur i oturen att kroppen verkar sköta det här på egen hand. Ta hand om dig!
  • Kajsabet
    Sunshine811 skrev 2013-04-12 19:49:51 följande:
    Nu börjar hormonerna spöka ordentligt tror jag. Börjar gråta för ingenting. Är i vecka 10 (9+3). Någon mer som känner likadant? Min sambo stöttar mig så gott han kan men det är svårt att förklara hur det känns... Kram på er 

Jag är i v7+4 och har haft nära till tårarna ett bra tag nu. Läser förlossningshistorier här på familjeliv och gråter konstant. Det är som knark, börja inte. Jag har vart hemma sjuk utan min kille som stoppar mig.
  • Västeråsare
    Vul idag visade följande: Embryot borta, gulesäcken borta, hinnsäcken krympt, börjar förmodligen blöda av mig själv när som helst och slipper då tabletter/skrapning, puh...
    Kram!

Usch, jag beklagar verkligen!
  • Västeråsare
    Nu börjar hormonerna spöka ordentligt tror jag. Börjar gråta för ingenting. Är i vecka 10 (9+3). Någon mer som känner likadant? Min sambo stöttar mig så gott han kan men det är svårt att förklara hur det känns...

Kram på er 

Jepp! Blir blödig för allt!!! Är i vecka tio jag med. Blir även väldigt lätt irriterad vilket min sambo tycker är roligt och går och småretar mig hela tiden.
  • Anna83a
    Vul idag visade följande: Embryot borta, gulesäcken borta, hinnsäcken krympt, börjar förmodligen blöda av mig själv när som helst och slipper då tabletter/skrapning, puh...

Kram!

Så tråkigt :( Kram till dig!
  • Anna83a

Kram på er 

Samma här! Har väldigt nära till både tårar o ilska. Dock skönt att veta att hormonerna flödar för jag mår väldigt bra i övrigt. Man vill ju gärna känna sig gravid på nåt sätt.
Svar på tråden Novemberbebisar 2013