• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Allt jag skrev försvann...

Är väldigt tacksam för era fina ord, tips och omtanke. Det är som ni säger. Man ska inte behöva vara rädd... Funderar på om jag ska ha med mig en kollega på mötet...

Har kollat med facket och jag måste meddela min chef 2 mån innan min mammaledighet och eftersom att jag arbetar bl.a. Med utåtagerande så är tanken från mitt håll att gå på tidig mammaledighet. Redan i augusti/september. Om min chef inte kan omorganisera mig. Vilket jag tvivlar på...
    Eftersom att jag är ledig hela sommaren så måste jag berätta innan. Oh. Får bara ont i magen av det här.

Kram på er!!

• brullan

Sitter och blir lite upprörd när jag läser om hur chefer kan hålla på. Min chef har jag haft en del konflikter med, och var jätte orolig att berätta för henne. Och i Måndags kom hon ner på min avdelning och sa att jag skulle befinna mig på hennes kontor om 30 min. (Tänkte att nu är det kört) Hon börja lite allmänt och frågade hur det var och hur jag trivdes på den nya avd. Sen titta hon på mig o sa : och när tänker du berätta att du ska vara mamma ledig. Kände klumpen i magen men sa att så var fallet och att jag tänker gå i Sept hon vart så glad för min skull gav mig en stor kram och fällde en tår. Så stå på er ni andra när ni berättar för era chefer, säger som alla andra ni har rätten på er sida :)

• Kajsabet
    Caarin skrev 2013-04-12 08:09:01 följande:
    Får man fråga vad alla här jobbar med ?? Kraaam

Är processdesign ingenjör = jag sitter på kontor. Trots knappt illamående så är det tungt att jobba. Är helt utmattad när jag kommer hem. Ficknöroninflammation i onsdags och har vart hemma tre dagar med idag. Det hade jag aldrig behövt om jag inte varit gravid ;) bara längtar efter nästa lediga dag när jag på jobbet och jag har alltid tyckt att det vart kul att jobba! Vad jobbar du med?
  • Langtaefterdig

Brullan: Skönt att din chef tog det så bra iaf!! Toppen ju. 4 veckor kvar tills jag ska berätta. Väntar till efter kub.

Jag jobbar som 50% lärare och 50% elevassistent

• Västeråsare
    Tina02 skrev 2013-04-11 18:36:07 följande:
    känner precis som dig! illamåendet, den värsta tröttheten och ömmande i brösten har börjat lagt sig och man kan vara som folk igen :) dricka kaffe och så! känns riktigt skönt! :) inskrivning på torsdag också! Känns som en milstolpe :)

Jag har inskrivningssamtal på måndag. Känner också att det är en stor milstolpe.Det och att ta sig förbi de 12 första veckorna med tanke på missfalls-statistiken. Längre än så klarar jag liksom inte tänka just nu. Kommer vi förbi vecka tolv pratar vi om att göra ett privat VUL för att se att allt ser ok ut för att kunna våga glädjas lite.
  • Västeråsare
    Caarin skrev 2013-04-12 08:09:01 följande:
    Får man fråga vad alla här jobbar med ??

Kraaam

Jag jobbar som behandlare av missbruk/kriminalitet. Har lite snyggt förhandlat mig till uppsägning pga arbetsbrist precis efter utrdagen konflikt med chefen. Kommer bli företagare i sep, dvs två månader innan en av. bebis och jobba med skyddat boende.
  • SoMa72

Vul idag visade följande: Embryot borta, gulesäcken borta, hinnsäcken krympt, börjar förmodligen blöda av mig själv när som helst och slipper då tabletter/skrapning, puh...
    Kram!

• Sunshine811
    SoMa72 skrev 2013-04-12 19:11:46 följande:
    Vul idag visade följande: Embryot borta, gulesäcken borta, hinnsäcken krympt, börjar förmodligen blöda av mig själv när som helst och slipper då tabletter/skrapning, puh...
    Kram!

Kram på dig.. det måste kännas jättejobbigt.
Svar på tråden Novemberbebisar 2013