• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Västeråsare

Mina symptom har börjat ändra sig. Det satt direkt griller i huvudet så jag blev jättelättad när jag läste mig till att man pratar om en läskig period i början som innebär att man typ mår som innan man var gravid för så är det nästan för mig nu. Mina ömma bröst är mycket bättre,ingen speciell metallsmak i munnen,inge krångel med magen. Möjligvis blivit tröttare och ev lite känsligare. Har inte kunnat dricka kaffe på typ 2-3 veckor och nu funkar det igen. Hur är det mer er och era symptom?

• ceke

vi skulle egentligen ha gjort ett privat ultraljud imorgon, men har avbokat det. Håller på och renoverar en massa och har helt enkelt inte råd att punga ut med 1000 kr just nu bara för nyfikenhetens skull... Ska på KUB 8 maj och har ju sett en gång i v 6+1 att det fanns ett hjärta som slog i a f. Hoppas hoppas det fortfarande slår... Men.. försöker tänka att även om vi gjort ultraljud imorgon som varit bra, så finns det ju inget som säger att det fortfarande är bra vid KUB... så vi får helt enkelt hålla oss tills dess...

Hoppas även att svärmor är synsk... Strax innan vi blev gravida med vår son drömde hon att vi skulle få barn. Hon drömde inget när vi var gravida med det som blev ett ma... Nu har hon drömt igen, innan hon visste att jag var gravid, att vi kommer att få en dotter i höst. Hoppas hon har rätt! Son eller dotter har ju ingen betydelse, men ett barn i a f

• Langtaefterdig

Ceke: har pratat med min läkare en hel del om missfall eftersom oron är stor. Och då lugnande han mig med att: om hjärtat väl har börjat slå och slår bra så är risken för missfall ännu mindre. Det lugnade mig iaf

• Solrosen 83
    Mindful: Här där vi bor vill de att man ska komma på ett freja-samtal innan man bokar kub. Men vet inte om det är absolut nödvändigt och fram för allt kanske inte om man gått på ett sånt vid tidigare graviditet.

Tråkigt att höra att flera av er fått negativa besked på VUL. Håller alla tummar även jag för att nästa undersökning ser bättre ut.

Nu har jag iaf fått bokat in mitt kub så den 10 maj ska vi göra ul och sen ska jag göra blodprovet en dryg veckan innan. Så nu är det nedräkning för att se att allt ser ut och stå rätt till med den lilla i min magen. Trodde dock att mitt kub skulle kunna göras tidigare än så då jag nu är i v 9 (8+4) och de pratade om att det skulle göras i v 12. Men sen när jag skulle boka tiden så räknade hon fram att mitt tidigast skulle göras den 5 maj då det skulle göras i v12 och allra helst 12+4. Då blev jag lite förvirrad för enligt det sätt jag fått lära mig räkna är 12+4 i v 13. Eller har jag helt fel för mig eller är det sjukvården som räknar på något annat sätt? Någon som har koll på detta?
  • Anna83a
    Västeråsare skrev 2013-04-10 22:30:00 följande:
    Mina symptom har börjat ändra sig. Det satt direkt griller i huvudet så jag blev jättelättad när jag läste mig till att man pratar om en läskig period i början som innebär att man typ mår som innan man var gravid för så är det nästan för mig nu. Mina ömma bröst är mycket bättre,ingen speciell metallsmak i munnen,inge krångel med magen. Möjligvis blivit tröttare och ev lite känsligare. Har inte kunnat dricka kaffe på typ 2-3 veckor och nu funkar det igen. Hur är det mer er och era symptom?

Det är samma för mig. Igår var alla mina symptom som bortblåsta. Inget illamående, bara normalt trött, inga onda bröst osv. Vilken vecka är du i? Jag är i v 9.

Solrosen 83 Enligt info som jag har fått från min bm så tas blodprovet någon gång mellan v10+0 och v13+6 och ultraljudet mellan 11+0 och 13+6. Allra bäst för blodprovet är 10+0 och ul 12+0. Hängde du med? :) Jag har fått mina tider i v10+3 och v12+3.
  • Langtaefterdig

Till er alla.
    När tänker ni berätta för jobbet/chefen/kollegorna?
    I måndags berättade min kollega att hon är gravid för oss alla (chef + kollegor) eftersom vi är en väldigt liten arbetsplats. Bara 6 anställda.
    Hon är i vecka 16 (6 v före mig) Dock fick hon väldigt dåligt bemötande av chefen. Och chefen blev både arg och elak. Hotade bl.a. Att om min kollega inte pluggar specialpedagogik under mamma ledigheten så har hon ingen tjänst att komma tillbaka till... Nu har vi kontakt med facket och chefen har inte rätt att göra så.

För två år sedan blev en annan tjej gravid här på jobbet och det slutade med att chefen arbetsbefriade henne 4 månader innan hennes mammaledighet skulle börja...

Är nu livrädd hur chefen ska reagera när jag berättar. Speciellt eftersom att jag och min kollega är gravida samtidigt. ((
    Är ni rädda för att berätta?

• Solrosen 83

Jag har tänkt berätta för min chef så snart han är tillbaka på jobbet nästa vecka. Men han vet sedan tidigare att det är på gång då jag varit borta en hel del från jobbet i samband med att jag fick hjälp och bli gravid. Hade kanske väntat till efter kub och första ul om det inte var så att min närmsta kollega också är gravid och ska ha 6 v innan mig. Känns justas att berätta så snart som möjligt så de kan planera utifrån att vi kommer vara borta samtidigt från början. Kommer ställa till det rejält här på jobbet när vi båda ska vara hemma men det kan ju inte hjälpas. Vilken jobbig chef du verkar ha Langtarefterdig. Han har ju igen som helst rätt att bete sig som han gör. Hoppas ni får bra stöd av facket så ni slipper bli illa behandlade och gå och må dåligt.

• SoMa72
    Västeråsare skrev 2013-04-10 22:26:32 följande:

Jag hoppas att det går bra för er SoMa72 och Hoppetlever!

Tack! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Gaddis skrev 2013-04-10 20:59:26 följande:
    Ge inte upp än tjejer! Det finns en anledning att man inte ska göra VUL för tidigt. Ibland syns inget helt enkelt! Sen kan man vara tidigare i grav än vad man tror. På mig skillde det tre veckor!
    Låter lite hoppfullt, när gjorde du ditt vul?
    På mig kan det omöjligt skilja så mkt eftersom vi endast hade sex 3 ggr före äl. Men man får ju hoppas att ägget fäste vääääääääääääääldigt sent i sånt fall.
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Novemberbebisar 2013